1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آخرین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها در ایران

آخرین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها در ایران

5 مهر 1395
  • 0

مرداد ‌ماه تولید برخی سواری‌های دوگانه‌سوز افزایش و برخی نیز کاهش یافته است.

در این مدت تولید سمند دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده و از ۲۳۳۰ دستگاه در مرداد ‌ماه ۱۳۹۴ هم اکنون به ۲۶۷۹ دستگاه افزایش یافته است.

تولید پژو پارس دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی اما ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۱۷۸۱ دستگاه در مرداد ‌ماه سال گذشته هم اکنون به صفر رسیده است.

همچنین تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد کاهش یافته و با افت ۹۲.۸ درصدی از ۱۹۳۶ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته هم اکنون به ۱۴۰ دستگاه کاهش یافته است.

اما در این مدت تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ایران خودرو خراسان ۷۹۸ هزار و ۶۰۰ درصد افزایش یافته و از یک دستگاه در مرداد ‌ماه سال ۱۳۹۴ به ۷۹۸۷ دستگاه رسیده است.

تولید پژوپارس دوگانه‌سوز ایران خودرو خراسان نیز رشد بالایی داشته و با افزایش ۹۷ هزار درصدی از یک دستگاه در مرداد ‌ماه سال گذشته هم اکنون به ۹۷۱ دستگاه رسیده است.

همچنین تولید سمند دوگانه‌سوز ایران خودرو تبریز نیز افزایش یافته و از صفر دستگاه در مرداد ‌ماه سال گذشته هم اکنون به ۵۲۴ دستگاه افزایش یافته است.

در این مدت تولید پراید دوگانه‌سوز پارس خودرو نیز رشد داشته و با افزایش ۵.۶ درصدی از ۱۳۵۹ دستگاه در مرداد ۱۳۹۴ هم اکنون به ۱۴۳۵ دستگاه رسیده است.

تولید پراید دوگانه‌سوز سایپا نیز با افزایش ۱۱.۸ درصدی همراه بوده و از ۱۵۳۷ دستگاه در مرداد ماه ۱۳۹۴ به ۱۷۱۸ دستگاه رسیده است.

مرداد ‌ماه امسال تولید تیبا دوگانه‌سوز سایپا کاشان نیز افزایش یافته و با رشد ۳۲.۶ درصدی از ۳۳۱ دستگاه در مرداد ماه سال گذشته به ۴۳۹ دستگاه رسیده است.

منبع:ایران جیب



نظرات