1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خط تولید خودرو دوکابین ایسوزو D – MAX افتتاح شد

خط تولید خودرو دوکابین ایسوزو D – MAX افتتاح شد

25 شهریور 1394
  • 0

بهمن موتور در مراسمی با حضور نمایندگان مجلس، معاونین و مدیران وزارت صنعت، هیأت مدیره گروه بهمن، برخی از مدیران شرکت های خودروسازی و قطعه سازی و مدیران ارشد شرکت های ایسوزو و ماروبنی خط تولید خودرو دوکابین ایسوزو D – MAX را افتتاح کرد.

داوودزاده، مدیرعامل بهمن موتور در مراسم افتتاح خط تولید ایسوزو D – MAX ضمن تقدیر از حضور نمایندگان مجلس و معاونین و مدیران وزارت صنعت، به سهم قابل توجه خودروهای دیزلی سبک در دنیا اشاره کرده و افزود: از آنجاییکه همواره رویکرد گروه بهمن تولید محصولات کیفی و همکاری با شرکت های خودروساز معتبر جهانی بوده، ایسوزو به عنوان رکوردار پرفروش ترین خودروساز تجاری جهان به عنوان همکار انتخاب شده است.

داوودزاده در ادامه به بیان ویژگی های ایسوزو D-Max پرداخت و گفت: از ویژگیهای بارز وانت ایسوزو D-Max می توان به موتور پرقدرت 3000 CC مجهز به توربوشارژ و اینترکولر با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر و با مصرف سوخت 8.4 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، دو دیفرانسیل، شاسی مجزا، کروز کنترل، ایربگ و استاندارد آلایندگی یورو 4 اشاره نمود.

وی افزود: به منظور ارزیابی سازگاری خودرو با با شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین تطابق با سوخت دیزل موجود در کشور، دو نوع تست High speed ( با پیمایش 100 هزار کیلومتر) و Low speed (با پیمایش 50 هزار کیلومتر) براساس استانداردهای شرکت ایسوزو تعریف، و با نظارت کارشناسان آن شرکت در مدت یک سال روی چند دستگاه خودرو نمونه انجام شدو سازگاری آن با شرایط کشور مورد تأیید کارشناسان داخلی و شرکت ایسوزو قرار گرفت.

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه به سهم 26 درصدی ساخت داخل این خودرو اشاره کرد و تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرف مدت یکسال میزان ساخت داخل این محصول به بیش از 40 درصد افزایش خواهد یافت.

شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور هم در حاشیه راه‌اندازی خط تولید خودرو جدید خودروسازی بهمن اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی خارجی در فضای جدید به دنبال حضور در بازار ایران هستند.

وی با بیان این‌که ما بازار خود را در اختیار خودروهای آماده خارجی قرار نمی‌دهیم، خاطر نشان کرد: در این زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی از جمله شروط حضور در بازار ایران است.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: خودروسازان داخلی در فضای جدید باید از فرصت استفاده کرده و در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود اقدام کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: شرکت ایسوزو از جمله خودروسازانی است که در شرایط جدید نسبت به تولید خودرو در ایران اقدام کرده است و باقی خودروسازان خارجی نیز در این زمینه در حال مذاکره برای تولیدات خود هستند.

رضا نوروززاده نیز در حاشیه راه‌اندازی خط تولید خودرو جدید خودروسازی بهمن اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند که تورم کاهش یابد و به این ترتیب تورم از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته و امیدواریم انتهای امسال به تورم یک رقمی نزدیک شویم که البته این به معنای کاهش قیمت نیست بلکه میزان افزایش قیمت‌ها کمتر شده است.

وی با بیان این‌که بنابراین موضوعی به نام کاهش قیمت خودرو را نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: البته برخی اقدامات تبلیغات سو بر علیه تولید‌کنندگان و تشویش اذهان خریداران خودرو است، زیرا نه تنها خودرو بلکه سایر کالاها ارزان نخواهد شد و دولت می‌خواهد با رشد تولید مانع از افزایش قیمت‌ها شود.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت خودرو جهت‌دار و تبلیغاتی است البته مردم همیشه حق دارند که انتقاد کنند اما کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند در پس آن باید وارد‌کنندگان خودروهای مدل پایین خارجی را دید که البته در همین فضا خودروهایشان را فروختند.

نوروز‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال افزایش خودرو اظهار کرد: اگر تولید افزایش نیابد افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی گفت: در این مدت تلاش کردیم به کیفیت و رشد بهره‌وری تولید خودرو بپردازیم و رضایت مشتریان را جلب کنیم، زیرا هدف جلب رضایت مشتریان است که آن نیز منوط به ارائه‌ی محصولات باکیفیت است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: سیاست ما این است که واردات خودرو در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و چیزی به نام مونتاژ صرف نیز نداشته باشیم.



نظرات