1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل(آبان ماه 95)منتشر شد

رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل(آبان ماه 95)منتشر شد

20 آذر 1395
  • 2

بررسی‌ها در کیفیت تولید خودورهای سنگین و سبک تولید داخلی نشان از آن دارد که تنها سطح کیفی دو محصول نسبت به ماه گذشته تغییر داشته و از سوی دیگر تنها سه خودرو نیومزدا 3، رنو ساندرو و وانت تندر 4 ستاره شده‌اند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رده کیفی تولید خودروهای داخلی که در طی آبانماه تولید شده را منتشر کرد، در این گزارش کیفی تنها رده کیفی تولید دو خودرو نسبت به ماه گذشته دچار تغییر شده که هر دو خودرو نیو مزدا 3 تولید بهمن موتور و پژو 206 ایران‌خودرو یک ستاره به آسمان کیفیت تولید خود افزوده‌اند.

 جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد

با افزایش یک ستاره کیفیت تولید نیو مزدا3، این خودرو 4 ستاره شده و پژوه 206 با یک ستاره کمتر در سطح کیفیت سه ستاره جای گرفت.

بررسی کیفیت تولید خودرو در بهمن‌ماه نشان از آن دارد که در رده خودروهای سواری و وانت تنها سه خودرو نیومزدا3، رنوساندرو و وانت تندر چهارستاره بهمن‌ماه هستند.

همچنین در حالی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آبانماه به بررسی کیفیت خودروهای سنگین پرداخته است، کیفیت تولید تنها کشنده ولوو FH500 چهار ستاره است.

در مجموع در آبان ماه 1395 تعداد 93 هزار و 299 دستگاه خودرو تولید شده که 99 درصد از حجم تولیدات به گروه خودروهای سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در آبانماه شامل 41 مدل خودرو گروه سبک و 10 مدل خودرو گروه سنگین بوده که طبق آمار به دست آمده 7 مدل خودرو در گروه وانت و 34 مدل خودرو در گروه سواری‌ها در کشور تولید شده است.

در بخش وانت، خودروهای وانت نیسان دو گانه سوز و وانت تندر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده است و در کنار آن در بخش سواری پژو 206 و گرند ویتارا به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را از آن خود کرده‌اند.

بررسی گزارش کیفی مهرماه از سطح کیفیت تولید خودرو در ایران نشان از آن دارد که در مهرماه 78 هزار و 816 دستگاه خودرو تولید شده که خبری از تولید خوردوهای رده سنگین نبوده و از سوی دیگر تغییری در تعداد مدل‌های تولیدی در سطح سواری و وانت رخ نداده است.

در مهرماه بیشترین تولید خودرو رده وانت نیسان دوگانه سوز و کمترین میزان تولید وانت دیزل زامیاد بوده که در رده سواری پژو 206 بیشترین و آریو کمترین میزان تولید را از آن خود کرده‌اند. با توجه به آمار منتشر شده در آبانماه 933 دستگاه خودرو سنگین در کشور تولید شده که در کنار آن 92 هزار و 366 دستگاه خودرو سواری تولید شده است.

جدول شماره 1 :

 جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد

جدول شماره 2 :

 جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد

جدول شماره 3:

 جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد

جدول شماره 4:

 جدیدترین رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل منتشر شد

منبع:ایران جیب



نظرات

  • تخت کاووس تخت کاووس (9 دی 1395 ساعت 22:23)

    رانا٩٥ عالیه

  • کاوس کاوس (21 آذر 1395 ساعت 11:37)

    با سلام
    بعضی موارد درست نمی باشند چرا که خودرو رانا از نظر کیفیت خیلی پائین است حتی یک ستاره هم برای آن زیاد است
    یا مثلا تیبا کیفتش از پراید خیلی سر است هر چند اینها ستاره هم نمیگرن باید 5 نمره منفی هم به انها داد
    مثلا دنا که کیفیتش از رانا بالاتر است من نمی دانم این کارشناس ها چگونه کارشناسی هستند