1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. گیربکس تندر ساخت داخل می شود

گیربکس تندر ساخت داخل می شود

7 اسفند 1393
  • 7

حسن وفادار مدیرعامل شرکت چرخشگر با بیان این مطلب، گفت: این رویداد بر اساس شاخص‌هایی از قبیل افزایش تولید، سبد محصولات، طرح‌های توسعه و رفاه کارکنان رقم خورده است.

وی با اعلام اینکه تولید گیربکس تندر از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه محصول این شرکت است که در شش فاز و تا یک سال دیگر به تولید می‌رسد، گفت: گیربکس وانت باردو نیز در چرخشگر طراحی و نمونه‌سازی شده و با توجه به توقف تولید وانت باردو تا پایان امسال، در آینده این گیربکس، روی وانت پی. یو. وان. نصب خواهد شد.

وفادار، گشتاور پذیرش گیربکس جدید وانت را بالای ۲۰۰ نیوتن متر ذکر کرد که الزامات موتورهای دو هزار سی. سی را نیز تامین می‌کند و گفت: حداکثر گشتاور قابل پذیرش گیربکس موجود وانت باردو، حدود ۱۷۰ نیوتن متر است.

مدیرعامل شرکت چرخشگر‌ با بیان این که گیربکس جدید از ابتدا توسط چرخشگر طراحی شده، گفت: این شرکت به دلیل برخورداری از مرکز تحقیقات، اخیرا توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان مرکز تحقیقات گیربکس انتخاب شده است.

وی گیربکس های مختلف خودروهای سواری و سنگین شامل اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت را از تولیدات جاری این شرکت ذکر و اظهار امیدواری کرد در آینده گیربکس سواری‌های پژو نیز در این شرکت تولید شود.

وفادار تاکید کرد: این شرکت علاوه بر تولید قطعات، توان آن را دارد که هر نوع گیربکس را براساس تعریف مشتری که خودروسازان هستند، طراحی و تولید کند.

مدیرعامل چرخشگر گفت: با شروع تولید گیربکس تندر از زمستان ۹۴، ظرفیت تولید این شرکت طی سه سال تا سیصد هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی گیربکس اتوماتیک اتوبوس را از تولیدات جاری این شرکت عنوان کرد و گفت: طرح گیربکس سواری ایران خودرو نیز در قالب یک پروژه بلندمدت تعریف شده و با توجه به زمان بر بودن فرایند کالیبراسیون، بیش از دو سال تا رسیدن به تولید زمان می برد. این گیربکس مشترکا" با معاونت توسعه محصول و پلتفرم ایران خودرو در حال انتخاب است، و در دو مدل شش دنده دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد.

وفادار جعبه فرمان خودروهای کار و سواری را از دیگر تولیدات جاری چرخشگر عنوان کرد و گفت: این شرکت در حال حاضر برای محصولات ایران خودرو دیزل و سایپا جعبه فرمان تولید می کند.

مدیرعامل چرخشگر‌ از قرارداد جدید با شرکت زد. اف. آلمان برای تولید گیربکس جدید خبر داد که بخشی از آن صادر خواهد شد و گفت: گیربکس‌های جدید زد. اف. از نوع اکولایف (گیربگس اتوماتیک اتوبوس شهری)، اکو اسپلیت چهار و آسترونیک (گیربگس اتوماتیک از نوع ای ام تی برای انواع کامیون و اتوبوس بین شهری) روی محصولات تجاری نصب می‌شود. برای انتقال دانش فنی گیربکس های فوق، با شرکت زد. اف. در حال مذاکره هستیم تا سبد محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم.

وی از رشد پنج و نیم برابری ارزش سهام شرکت چرخشگر در یک سال گذشته خبر داد و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو دیزل با دارا بودن بیش از ۶۰ درصد، سهامدار اصلی شرکت چرخشگر است. ۱۰ درصد سهام به بیمه ایران، ۱۶ درصد به زد. اف. آلمان، ۵ درصد به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی و باقی آن به سهامداران حقیقی تعلق دارد.

وفادار افزود: انتخاب چرخشگر به عنوان واحد صنعتی نمونه استان، نتیجه فرایندهای ارزیابی توسط مسئولین استان آذربایجان شرقی است که با توجه به تلاش بی وقفه کارکنان در دو سال متوالی ۱۳۹۳ و ۱۳۹۲ بدست آمده است.



نظرات

  • نژادحسینی نژادحسینی (8 اسفند 1393 ساعت 20:12)

    کلا اینها کارشون همینه قصد بومی سازی دارن فقط یک اشکال کوچیک دارن اونم اینه که اگه لامبورگینی رو هم بخوان بومی کنند یا پژو یا پراید از توش در میارن!

  • امین اسکای امین اسکای (8 اسفند 1393 ساعت 12:40)

    اخی تندر گناه داره.....قیافه نداشت الان راه هم نباید بره.....

  • جیتی آر جیتی آر (7 اسفند 1393 ساعت 17:38)

    منظور از ساخت داخل همون ساخت چین هست!
    تنها ماشین با کیفیت همین ال90 بود حالا دیگه نیست

  • حسین معمار حسین معمار (7 اسفند 1393 ساعت 11:31)

    الان این ینی قیمت ساختش کم میشه؟ینی قیمت ماشین میادپایین؟یا اینکه گیربکس بنجول میتدازید به ما آمار تصادفات بالا بره؟

  • مهدی صا مهدی صا (7 اسفند 1393 ساعت 11:25)

    خوب دیگه تندر رو هم نابود شده فرض کنید،حالا ببینید کی گفتم!

  • mj.king mj.king (7 اسفند 1393 ساعت 10:27)

    گیربکس ال 90 که از خوبا بود که اونم به فنا رفت!!

  • آفرین آفرین (7 اسفند 1393 ساعت 08:44)

    با زوزه یا بدون زوزه ، خدا بخیر کند .