1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. لامبورگینی دست ساز ایرانی

لامبورگینی دست ساز ایرانی

13 تیر 1394
  • 18

تصویری که مشاهده می کنید مربوط به یک لامبورگینی گذر موقت نیست که با صرف هزینه ای چند صد میلیون تومانی برای یکی دو ماه به کشورمان وارد شده باشد، این خودرو بر عکس تمامی لامبورگینی های مشابه، نمادی از مهارت و سخت کوشی یک جوان ایرانی است که با سعی و تلاش فراوان و بهره گیری از استعداد خاصش موفق به ساخت یک نمونه دست ساز بر مبنای لامبورگینی آونتادور شده است.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

ساخت خودروهای دست ساز و کارگاهی البته در کشورمان پیشینه ای طولای دارد اما متاسفانه عدم وجود قوانین حمایتی مناسب و نبود بستر قانونی برای شماره گذاری و تردد این خودروها در نهایت باعث توقف چنین فعالیت هایی شده است و مانع از به ثمر رسیدن نتیجه تلاش و استعداد صنعت گران و هنرمندان ایرانی بوده است.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

پیش از این لامبورگینی که ساخت دست یک جوان خوش ذوق مشهدی است.یک فراری مشابه سازی شده از روی مدل F50 نیز در تهران ساخته شده بود که از معدود خودروهای دست ساز دارای پلاک ملی در کشورمان محسوب می شود.هرچند باید شیوه کسب پلاک برای این خودرو ها را تا حدی متفاوت از قوانین جامع شماره گذاری خودروهای جدید دانست، چرا که در واقع هر دو خودرو لامبورگینی و فراری ساخته شده در کشورمان از شاسی و قطعات فنی خودروهای دیگری سود می برند و از نظر قانونی نیز علیرغم تغییرات انجام شده و استفاده از بدنه متفاوت فایبرگلاس به عنوان یک خودرو معمولی با سند و پلاک شاسی اصلی شناخته می شوند.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

لامبورگینی مورد بحث ظاهرا بر روی یک شاسی مستقل شکل گرفته است و به یک موتور هشت سیلندر و پرقدرت مجهز است و فراری قرمز رنگ نیز در واقع از شاسی و پلت فرم فولکس واگن بیتل (قورباغه ای) سود می برد.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

با این حال پیشتر شاهد ساخت خودروهای کاملا دست ساز با شاسی های منحصر به فرد بودیم که متاسفانه به دلیل سخت گیری های قانونی ، مجوزی برای شماره گذاری و تولید انبوه دریافت نکردند و علیرغم تلاش بسیار به پروژه های شکست خورده و زیان ده برای سازندگان خود مبدل شدند.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

شاید با توجه به توانایی های شگرف علاقه مندان این حوزه نیاز باشد که تغییراتی در قوانین مربوط به ساخت و توسعه خودروهای دست ساز و کارگاهی نیز داده شود تا بیش از این شاهد از بین رفتن استعداد جوانان خلاق ایرانی نباشیم.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

در بسیاری کشورهای جهان ساخت خودروهای مشابه سازی شده از روی سوپر اسپرت های گران قیمت تحت قوانین خاصی انجام می شود و این خودروها حتی به صورت کیت های قابل مونتاژ نیز عرضه می شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی

 لامبورگینی دست ساز ایرانی



نظرات

  • حمید حمید (1 آبان 1402 ساعت 01:58)

    واقعا نمی‌دونید که با دیدن این اتفاق چقدر ذوق کردم . یکی از بزرگترین عشق های من از بچگی همین بوده که بتونم یه ماشین واقعی از فراری یا لامبورگینی بسازم و البته به امید خدا خواهم ساخت . ایرانی توانایی و استعداد اول دنیاست . افتخار میکنم به ایرانی بودنم همه اینطور باشین .

  • داریوش قلندر داریوش قلندر (27 بهمن 1398 ساعت 04:45)

    به لطف خداوند بزرگ و دهنده بی منت با یاری خداوند بزرگ تانری بیوک ماشالله الحمدلله انشالله ماشالاه الحمدالله انشالله ماشالاه دمت گرم...دست مریزاد ...یاشاسین تورک بالاسی و آذربایجان و آذرآبادگان و ایرانی و کل انسانهای روی زمین...حتی سلامتی همه آدمهای بدذات...بلاخره اونها رو هم شرایط بد بدشون کرده...انشالله به امید خداوند بزرگ اونها هم تغییر کنند و مشتی شن...ای کاش یکی از هر جای دنیا پیدا شه و یه سرمایه گذاری مشتی روی طرح ت انجام بده...یا اقلن سنگ جلوی پات ننداز ن لاکردارها...لامصب ها این دادش مون وقت و هزینه گذاشته و یه کپی و یا مهندسی معکوس از یه خودروی لاکچری روزِ دنیا کرده!!! اونوقت میایین توی پست هاتون چرت و پرت می نویسین!!! داش هام نکنید این حرکت ها رو!!!نوش نیستین،نیش نباشین!!!تشویق ش کنین!!!چیزی ازتون کم میشه؟؟؟ قوت قلب بهش بدید!!! یا حداقل دهن صاب نمرده تون رو ببندید!!!
    دوست من هنر مند گرامی من از طرف این رفقایی ک یه خورده مزه ریختن،عذر می خام...
    واقعن دمت گرم قارداش...اَلَرون آغریماسین...یاشا همکَدی..

  • ee2 ee2 (29 مهر 1397 ساعت 09:51)

    اونایی که میگن کپیه و ازینحرفا خیر به این میگن مهندسی معکوس و توی تمام دنیا رواج داره افرین به غیرت و شرفش
    درد و بلاش بخره تو سر هرچی مسئول بی لیاقته

  • محسن صباغی محسن صباغی (29 آذر 1396 ساعت 01:40)

    سلام خدا قوت.ای کاش ساخت شاسی رو دقیقا شبیه لامبور گینی طراحی میکردی.لااقل الان میدونستی فقط یه موتور کم داره .اونم به صورت استوک وارد میکردم از دبی

  • جبار جبار (16 شهریور 1395 ساعت 12:07)

    یعنی واقعا که کپی هم بلد نیستید بکنید اگر خیلی خودتون رو قبول دارید یه چیزی از خودتون بسازید

    امیر امیر (21 مرداد 1397 ساعت 10:36)

    تاحالاتوعمرت جزدرست کردن موشک کاغذی کاردست دیگه ای انجام دادی که اینجورداری ایرادمیگیری

    حامی حامی (25 دی 1399 ساعت 14:41)

    ناموسا میشه گنده تر از دهنت با نزنی....ینی حتما باید در اون ****** باز کنی عرعر کنی?????ببند باووووو **** خیلی بارته تا خورجین برات بخرم کارکنی ....ینی امثال تو عقده ای ها توعمرتون هیچ غلطی نکردید میایید اینو اونومسخره میکنید مرد *****

  • احمدشوفر احمدشوفر (9 تیر 1395 ساعت 11:47)

    سلام من یه خوروی دست ساز با طراحی جدید که تو دنیا تکه (یعنی کپی نیست)ساختم ولی نمی دونم چجوری‌پلاک ملی و مجوز عبور و مرور بگیرم لطفا جان مادرتون جواب بدین.

    امیر امیر (28 تیر 1395 ساعت 01:48)

    کمتر از 150 میلیون

    فرزاد فرزاد (18 آذر 1395 ساعت 13:37)

    قاچاقش میکنی یکی از کشورهای همسایه اونجا تولید میکنی ازش اگر بدرد بخور باشه اگر نباشه راهی نیست

  • امین امین (14 خرداد 1395 ساعت 15:10)

    قیمت تمام شده اش چنده
    لطفا ج بدید
    ممنون

  • مهیار مهیار (29 اردیبهشت 1395 ساعت 12:02)

    میشه بگید چقدر هزینه کردید اخه منم میخوام بسازم

  • اشکااان اشکااان (15 تیر 1394 ساعت 12:07)

    خیلی قشنگه!
    با اون فراری قرمزه که بعد عکسای لامبورگینیه من عکس دارم از نزدیک دیدمش 2بار پلاک ملی داره تو بابلسره ولی پلاک تهرانه!
    دفعه اول که رفته بودم بابلسر دیدمش قرمز بود دفعه دوم که رفتم اونجا دیدم تغییر رنگ داده و زرد کرده ماشین رو اونم! ولی متاسفانه دیگه حرکت نمیکنه و خوابیده ماشین
    چراغاشم از ایناس که باز میشه میاد بالا D:

  • آرش فری آرش فری (15 تیر 1394 ساعت 09:21)

    ارزش کارش خیلی زیاده هم فرهنگیه و هم هنریه. ای کاش کمی هم از اطلاعات فنی کامل تر داده می شد مثل وزن و جنس شاسی و ... که اگر کسی علاقه داشت با همفکری و مشورت با ایشون ادامه هم کاری و .. میسر میشد.

  • جنرال جنرال (15 تیر 1394 ساعت 05:18)

    واقعا کیف کردم
    گرچه کپی برداری است ولی این یک هنره با کمترین امکانات و هزینه چنین کاری رو کرده خسته نباشن

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (13 تیر 1394 ساعت 21:05)

    به اطلاع شما عزیزان برسانم که یکی از مهندسین طراح شرکت هیوندا کره مهندس ایرانی است ولی در داخل ایران تا انحصار وجود داشته باشه همینه فرار مغزها

  • دوستم دوستم (13 تیر 1394 ساعت 12:36)

    ایران شده مکانی برای سوختن استعداد ها العان این تو هرکشوری بود میومد یه کارخونه تولید انبوه خودرو میزد.

  • حسین معمار حسین معمار (13 تیر 1394 ساعت 05:06)

    دمشون گرم...کاش خلاقیتشون رو سای پا ایرانخودرو داشتن