1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای ایرانی از نظر استاندارد مه شکن مشکلی ندارند

خودروهای ایرانی از نظر استاندارد مه شکن مشکلی ندارند

21 بهمن 1394
  • 0

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در بین خودروهای تولید ایران تمام خودروها دارای مه شکن عقب هستند.

پیمان پیرایش با اعلام این خبر اظهار داشت: در بین خودروهای ایرانی هیچ خودرویی وجود ندارد که مشکل تعبیه نشدن مه شکن عقب را حل نکرده باشد و از این حیث براساس دستورالعمل های سازمان ملی استاندارد، تمامی خودروهای تولید شده در ایران از لحاظ مه شکن عقب مشکلی ندارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته این قضیه تنها برای خودروهای جدید صدق می کند و جای تاسف دارد که هم اینک نمی توانیم فراخوانی در خصوص مجهز کردن تمام خودروهای موجود در کشور به مه شکن داشته باشیم.

پیرایش در ادامه با اشاره به اهمیت مه شکن جلو در خودروهای تولیدی در ایران عنوان کرد: شاید در بعضی از موارد مه شکن جلو از مه شکن عقب کاربردی تر و با اهمیت تر باشد اما آنطور که اطلاع داریم قریب به اتفاق خودروهای ساخت داخل دارای هر 2 مه شکن هستند اما اگر خودرویی این مولفه ها را نداشته باشد باید در این رابطه بررسی جدی صورت بگیرد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه هر وسیله ای در خودرو کارکرد مختص با خودش را دارد، اظهار کرد: برخی ها در ابتدا می گفتند چراغ خطر ترمز همان کارکرد مه شکن را دارد و در واقع همان نور را از خودش ساطع می کند که مشخص است این مساله نمی تواند هیچ توجیهی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، قانون اجباری بودن مه شکن عقب بر تمام خودروهای داخلی و خارجی اعمال شده است و قدر مسلم اجاره شماره گذاری بر خودروهایی که به عر علت مه شکن عقب نداشته باشند صادر نخواهد شد.



نظرات