1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید 3 خودروی شاسی بلند

برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید 3 خودروی شاسی بلند

13 اسفند 1393
  • 4

مجتبی استاد رحیمی معاون مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، خودروساز شدن را هدف اصلی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این هدف برنامه های متعددی در حوزه زنجیره ارزش،‌ توسعه محصول و دست یابی به شاخص های کیفیت جهانی و رقابت پذیری محصول در بلندمدت ترسیم شده است. وی افزود: برنامه ای برای دوره هفت ساله تدوین شده که براساس آن هدف ایران خودرو تولید بدون نقص و حضور محصولات رقابتی در بازارهای جهانی است.

معاون کیفیت ایران خودرو از اجرای رویکردهای متعدد در حوزه کیفیت در زنجیره ارزش ایران خودرو از سازندگان تا حوزه خدمات پس از فروش در یک سال اخیر خبر داد و گفت: تمام برنامه ها و فعالیت ها در مسیر مشتری مداری و تحقق خواسته مشتریان بوده است. وی افزود: تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز مشکل کیفی در زنجیره ارزش، کنترل نوسانات کیفیت که موجب نارضایتی مشتریان شده، رسیدگی به موقع به شکایات مشتریان و تعریف پروژه های بهبود و همچنین تدوین و اجرای استراتژی در حوزه تولید از جمله تولید بدون کسری از رویکردهای اصلی ایران خودرو در سال 93 بوده که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تشدید تحریم های کشورهای غربی از اواخر سال 91 و ابتدای سال 92 را آغاز جنگ اقتصادی دانست و از خودروسازی به عنوان عامل موثر در اقتصاد کشور نام برد و گفت:‌ بحران های ایجاد شده تولید خودروسازان داخلی را با چالش مواجه کرد و موجب کاهش 55 درصدی تولید در سطح کشور و 50 درصدی در گروه صنعتی ایران خودرو شد.

استادرحیمی کاهش رتبه ایران در میان خودروسازان جهانی را از جایگاه 12 به 18 را حاصل شرایط جنگ اقتصادی برشمرد و تصریح کرد:‌ با تشکیل کارگروه های تخصصی و تلاش شبانه روزی و هم دلی سازندگان داخلی توانستیم بر شرایط غلبه کنیم و افت تولید را در سال 93 جبران کنیم. وی افزود: درحال حاضر تیراژ تولید ایران خودرو به میزان 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش و سهم این شرکت در بازار داخلی به میزان 54 درصد افزایش یافته است.

وی گفت:‌ کیفیت محصولات نیز در این مدت به صورت میانگین به میزان 10 درصد و به صورت نقطه ای به میزان 14 درصد افزایش یافته است. وی از موفقیت های کسب شده به عنوان نهضتی بزرگ نام برد و گفت: ادامه و پایداری این نهضت نیازمند حمایت دولت، مجلس، سازندگان، شرکت های گروه، مدیران و کارکنان ایران خودرو است و امیدواریم با این حمایت ها خودرویی تولید کنیم که در شان ملت ایران باشد.

در ادامه نشست تخصصی کیفیت ایران خودرو با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف، استادرحیمی گزارش جامعی از اقدامات کیفی صورت گرفته در زنجیره ارزش ایران خودرو از تامین تا خدمات پس از فروش ارایه کرد.

وی برنامه های تدوین شده برای بهبود کیفیت را در حوزه های محصولات جاری و و طراحی و تولید محصول جدید را تشریح کرد.

استادرحیمی به رشد شاخص های کیفی محصولات ایران خودرو طبق نتایج منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد و گفت:‌ 13 محصول ایران خودرو که توسط شرکت بازرسی ارزیابی می شوند همواره در ردیف های بالای جدول رده بندی قرار دارند. وی افزود:‌ کلیه محصولات ایران خودرو در رده کیفیت A وA+ قرار دارند.

معاونت کیفیت ایران خودرو ضمن اشاره به صدرنشین بودن همیشگی محصول سوزوکی گراندویتارا در دوره های مختلف ارزیابی شرکت بازرسی گفت: محصول سوزوکی برای اولین بار از زمان تولید کم ترین نمره منفی یعنی عدد 15 را کسب کرده است. وی خاطرنشان کرد: کلیه شاخص های اندازه گیری شده برای محصولات ایران خودرو در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته به میزان 10 درصد بهبود یافته که این بهبود در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن سال گذشته 14 درصد به ثبت رسیده است.

استادرحیمی درخصوص بهبود کیفیت خودرو بعد از تحویل به مشتری،‌ رضایت از فرآیند خدمات فروش، تحویل به موقع خودرو به مشتری، خدمات پس از فروش و شاخص برگشتی قطعات گفت: نتایج ارزیابی های شرکت بازرسی برای کلیه شاخص ها حکایت از بهبود در نیمه اول امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته دارد. وی خاطرنشان کرد:‌ قطعا گزارش نیمه دوم سال 93 شرکت بازرسی بهبود بیشتری را نشان خواهد داد که البته برنامه ها و پروژه های بهبود برای افزایش کیفیت در این شاخص ها تا دست یابی به شرایط مطلوب و مورد نظر مشتری ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد:‌ بهبودهای محقق شده تصادفی نبوده، بلکه حاصل تلاش های شبانه روزی و اجرای پروژه های متعدد کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو بوده است. وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سبد محصولات ایران خودرو به 21 نوع محصول تا 4 سال آینده و ارایه محصولات با کیفیت، رضایت مشتریان را بیش از پیش فراهم کنیم.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (13 اسفند 1393 ساعت 10:33)

    سمند شاسی بلند..206 شاسی بلند..و 405 شاسی بلند........بعدم سایپا میاد پراید شاسی بلند میزنه فکرسو بکن چقد ناز میشن

    الکترونیک قدرت الکترونیک قدرت (14 اسفند 1393 ساعت 22:11)

    ایول کلی خندیدم

  • mj.king mj.king (13 اسفند 1393 ساعت 09:26)

    برنامه ریزی ایران خودرو برای تولید 3 خودروی شاسی بلند" چینی کپی"!!
    پلتفرمشو از چین میگیرن یه تغییراتی تو چراغا میدن
    هیچی رو باور نکنید

  • آفرین آفرین (13 اسفند 1393 ساعت 06:59)

    حرف ها زیاد زده میشود ولی در عمل نتیجه رضایت بخش نبوده ، البته تا حالا ، حالا امید است درست از آب دربیاید .