1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش 20 درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو

افزایش 20 درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو

7 مهر 1394
  • 0

مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: با ارتقاء کیفی ۲۰ درصدی ایران خودرو در سال جاری تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری کرده است.

هاشم یکه زارع ، افزود: از آنجا که ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی در ایران خودرو در دستور کار قرار گرفته طی دو ماه اخیر 10 سازنده قطعه غیرکیفی از چرخه خرید ایران خودرو حذف شده است.

وی با بیان آنکه ارتقاء کیفیت در محصولات تولیدی ایران خودرو فرآیند دائمی دارد، اظهار داشت: در سال 93 نسبت به سال 92 کیفیت خودروهای تولیدی 20 درصد رشد یافت و در این راستا تولید محصولات کیفی ایران خودرو در سال جاری نسبت به سال قبل تداوم پیدا کرد.

وی تصریح کرد: همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری می کنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقاء کیفیت، نوآوری محصولات جدید نیز در ایران خودرو در دستور کار ما قرار گرفته به طوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال های 95 و 96 به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در شش ماهه نخست سال گذشته ایران خودرو در مجموع 273 هزار خودرو تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال جاری که 260 هزار دستگاه خودرو تولید شده، با 13 هزار دستگاه کاهش مواجه شد که پنج درصد محصولات ایران خودرو را تشکیل می دهد.

یکه زارع در خصوص قیمت خودروها نیز گفت: قیمت خودرو کاهش نمی یابد و در همین محدوده باقی خواهد ماند زیرا با افزایش قیمت ها احتمال کاهش خرید وجود دارد هرچند که شورای رقابت ملزم بود در اردیبهشت ماه سال جاری فرم های تعیین قیمت را به خودروسازان ارائه دهد اما تاکنون این اتفاق صورت نگرفته است.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: با این حال ما در تلاش هستیم تا آنجا که ممکن است قیمت خودروها افزایش نیابد تا با افزایش فروش و تولید صنعت خودرو رونق بگیرد.

وی با اشاره به نشست امروز معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودرو و قطعه سازان افزود: در این نشست مشکلات خودروسازان و صنعت خودروسازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دولت از طریق راه های مختلف از صنایع خودروسازی حمایت کند.

وی اظهار داشت: خروج خودروهای فرسوده یکی از راهکارهای مناسبی است که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اگر بتوانیم امسال 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده را از رده خارج کنیم در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها بسیار مثبت عمل کرده ایم، ضمن آنکه فروش محصولات داخلی نیز افزایش خواهد یافت.

یکه زارع یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری افزایش صادرات در دستور کار جدی ما قرار گرفته و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری ایران خودرو 20 هزار دستگاه از خودروهای تولیدی خود را به خارج از کشور صادر کند.

وی گفت: آمارها نشان می دهد در تولید سه ماهه اول سالجاری رشد تولید بسیار خوب بوده است اما در سه ماهه دوم سال جاری مقداری کاهش تولید داشتیم که امیدواریم با توجه به حمایت های دولت برای افزایش فروش در ماه های باقی مانده سال جاری شاهد رشد تولید خودرو باشیم.

وی اظهار داشت: ارتقاء کیفیت در محصولات ایران خودرو ما را بر آن داشته تا از اسفندماه سال جاری محصولات تولیدی ایران خودرو با طی 10 هزار کیلومتر به تعمیرگاه های مجاز مراجعه نکنند و این نشان می دهد ایران خودرو در ارتقاء کیفیت محصولات خود بسیار جدی است.

وی گفت: در جلسه امروز تسهیل خرید خودرو توسط کارکنان دولت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با ارائه مکانیزم های مورد نیاز خودروهای داخلی به صورت قسطی در اختیار خریداران قرار گیرد.

وی افزود: 60 صنعت داخلی تابع صنایع خودروسازی است و اگر به صنعت خودروسازی کشور خللی وارد شود این صنایع متضرر می شوند به طوری که هم اکنون 70 درصد فولاد تولیدی مبارکه اصفهان به ایران خودرو و سایپا فروخته می شود.

یکه زارع بر افزایش تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد و گفت: در مذاکره با شرکت های معتبر جهانی نیز خودروسازان همواره به دنبال ارتقاء کیفیت هستند که از طریق تحقیق و توسعه در کشورهای مختلف جهان عملی می شود.

وی گفت: در بازدید امروز معاون رییس جمهوری و وزیر صنعت معدن و تجارت این مساله جا افتاد که ایران به یکی از کشورهای سازنده خودرو تبدیل شده، هرچند که به عنوان خودروساز درجه دو شناخته می شود.



نظرات