1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید 16هزار دستگاه پژو 2008 ظرف یکسال در ایران

تولید 16هزار دستگاه پژو 2008 ظرف یکسال در ایران

21 تیر 1396
  • 0

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ایران‌خودرو قرار است تولید پژو ۲۰۰۸ را شتاب دهد و در یک‌سال ۱۶هزار دستگاه از این محصول را روانه بازار کند.

برنامه ایران‌خودرو از شهریور امسال تا پایان نیمه نخست سال 97،
تولید ۱۶هزار دستگاه پژو ۲۰۰۸

گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌عنوان نخستین شرکتی که موفق شد در صنعت خودروی کشور اولین قرارداد پسابرجامی را امضا کند، نخستین محصول پسابرجامی یعنی پژو ۲۰۰۸ را نیز رونمایی، پیش‌فروش و قیمت‌گذاری کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ایران‌خودرو قرار است تولید پژو ۲۰۰۸ را شتاب دهد و در یک‌سال ۱۶هزار دستگاه از این محصول را روانه بازار کند. همچنین با افزایش میزان تولید، میزان داخلی‌سازی نیز افزایش پیدا می‌کند.

عرصه دنا در بورس کالا

ایران‌خودرو به‌منظور تنوع بخشی در ابزار های تامین مالی خود، برای نخستین‌باردر سال جاری، تعداد۶ هزار و۵۰۰ دستگاه خودروی دنا را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این زمینه گفت: «طبق برنامه قرار است در سال جاری ۲۶هزار دستگاه خودروی دنا تولید شود که ۲۵درصد میزان تولید یعنی معادل ۶هزار و ۵۰۰ دستگاه آن از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد.»

وی افزود: «تقاضای پذیرش خودروی دنا با مشاوره شرکت تامین سرمایه لوتوس‌پارسیان در اردیبهشت‌ماه سال جاری مورد موافقت بورس کالای ایران قرار گرفت.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو دیگر اهداف عرضه دنا در بورس کالا را استفاده از معافیت مالیاتی ۱۰درصدی مالیات بر درآمد حاصل از فروش،‌ شفافیت در قیمت و معاملات، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در مسیر تامین مالی جدید و آزادسازی قیمت خودرو عنوان کرد. یکه‌زارع گفت: «براساس ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دولت مکلف است کالاهای عرضه‌شده در بورس کالا را از نظام قیمت‌گذاری خارج کند.»

وی تاکیدکرد: «عرضه خودرو در بورس کالا موجب کشف قیمت واقعی خودرو خواهد شد، زیرا عرضه‌و‌تقاضا موجب تعیین قیمت واقعی محصولات می‌شود. در واقع بورس محل تلاقی عرضه‌و‌تقاضا و کشف قیمت منصفانه است.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: «به‌زودی عرضه دنا در بورس کالا کلید می‌خورد و عرضه این خودرو در بورس امتحانی برای عرضه خودروهای بعدی است. در صورت موفق بودن این تجربه، قطعا محصولات دیگر ایران‌خودرو نیز وارد بازار معاملات بورس کالا خواهند شد.»

۳۱تیرماه، زمان برگزاری مجمع ایران‌خودرو

به گزارش روزنامه «دنیای خودرو» با فرا رسیدن فصل تابستان موعد برگزاری مجامع سالانه شرکت‌های بورسی نیز فرامی‌رسد و بر این اساس مجمع شرکت ایران‌خودرو روز ۳۱ تیرماه، راس ساعت ۹ صبح در سالن شرکت ساپکو برگزار خواهد شد.



نظرات