1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تخلف ایران خودرو و مدیران خودرو در شروط 5 گانه شورای رقابت

تخلف ایران خودرو و مدیران خودرو در شروط 5 گانه شورای رقابت

6 اسفند 1393
  • 1

رئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات تخلف 2 شرکت خودروساز در عدم رعایت شروط پنج گانه شورای رقابت،گفت: قرار است بخش حقوقی شورای رقابت تخلفات این دو شرکت را به صورت واضح به آنها اعلام کرده و منتظر دفاعیات آنها باشد.

رضا شیوا در گفت‌وگویی ، در رابطه با جزئیات تخلفات دو شرکت خودروسازی که اخیراً گزارش آن منتشر شده بود، اظهارداشت: براساس یکی از شروط 5 گانه شورای رقابت، خودروسازان باید آپشن ها را مجزای قیمت خودرو در نظر بگیرند به نحوی که مشتری باید با مشاهده لیست قیمت خودرو بدون لحاظ آپشن ها با اختیار کامل و در صورت تمایل اقدام به نصب آپشن ها در خودرو نماید.

وی با بیان اینکه متأسفانه ایران خودرو در برخی از موارد خرید آپشن ها را برای مصرف کننده الزامی کرده است، افزود: برای رفع این موضوع از این شرکت درخواست کرده ایم تا ادله خود را به شورای رقابت اعلام کند.

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه شرکت مدیران خودرو نیز علی رغم مخالفت شورا با افزایش قیمت خودروی ام وی ام 315 اقدام به افزایش قیمت این محصول کرده است، تصریح کرد: در کنار این موضوع مدیران خودرو باید ظرف یک ماه گذشته سایت فروش محصولات خود را راه اندازی می کرد که هنوز اقدامی برای این موضوع انجام نشده است.

شیوا گفت: قرار است بخش حقوقی شورای رقابت تخلفات این دو شرکت را به صورت واضح به آنها اعلام کرده و منتظر دفاعیات انها باشد.

اوایل تیرماه شورای رقابت در قالب دستور العمل قیمت گذاری خودرو شروط پنج گانه‌ای را برای شرکت های خودروساز تعیین کرده است.

این 5 شرط عبارتند از:

1- میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول ( مورد تأیید شورای رقابت) قرار گیرد.

2- آپشن های نصب شده بر روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد.

3- طرح های فروش به نحوی که دریافت کننده خودرو، مصرف کننده نهایی آن باشد، اجرا شود.

4- بازار حاشیه از میان برداشته شود.

5- فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت (به نحوی منصفانه) اصلاح شود.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (6 اسفند 1393 ساعت 17:21)

    چیز جدیدی نیست...