1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولاتش را به الجزایر صادر کرد...

ایران خودرو نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولاتش را به الجزایر صادر کرد...

26 آبان 1395
  • 2

با ارسال نخستین محموله تجهیزات خط تولید محصولات ایران خودرو به کشور الجزایر گام اساسی در خصوص احداث کارخانه ایکوالجزایر برداشته شد.

با ایجاد شرکت جوینت ونچر «ایکو الجزایر» و ارسال تجهیزات خط تولید توسط ایران خودرو، احداث سایت مونتاژ محصولات ایران خودرو به صورت رسمی عملیاتی شد. همزمان با ارسال این تجهیزات فنی مهندسی به الجزایر، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با مدیرعامل شرکت فامووال الجزایر و سفیر این کشور در ایران، ضمن اظهار خرسندی از توسعه روابط دوکشور در زمینه خودروسازی گفت: حمایت از اجرای قرارداد در این مشارکت، لازمه ادامه همکاری هاست و ایران خودرو خود را متعهد به حمایت و اجرای کامل این قرارداد می داند.

مهندس هاشم یکه زارع با اشاره به لزوم رعایت برنامه زمانبندی اجرای پروژه، اظهار کرد: اهداف تعیین شده باید در زمان مقرر محقق شود در غیر این صورت پروژه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو نیز با اشاره به روند اجرای پروژه احداث خط مونتاژ در شهر الجزیره گفت: در ماه های پایانی سال گذشته توافق نامه صادرات و احداث کارخانه مونتاژ محصولات در کشور الجزایر با شرکت فامووال منعقد شد.

تفضلی ایجاد شرکت جوینت ونچر را حاصل مقبولیت دنا در بازار الجزایر دانست و گفت: توافقات برای احداث سایت انجام و تجهیزات راه اندازی خط مونتاژ ساخته شد. وی درباره برنامه زمانبندی اجرای پروژه اظهار کرد: از امروز که اولین محموله تجهیزات خط ارسال شد تا اسفندماه که نصب تجهیزات انجام شود خودرو به صورت قطعات نیمه منفصله صادر و از خردادماه تولید قطعات منفصله آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ در سال ۲۰۲۰ به تولید ۲۵ هزار دستگاه رانا، دنا و سورن خواهیم رسید که در کنار آن برنامه خودکفایی محصولات برای سازندگان الجزایری هم پیش بینی کرده ایم که به ۴۰ درصد خودکفایی در سال ۲۰۲۰ خواهیم رسید.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو گفت: سرمایه گذاری ایران خودرو به صورت تجهیز خطوط تولید و ارایه خدمات و دانش فنی و مهندسی است. مدیرعامل گروه صنعتی فامووال نیز در این نشست گفت: بسیاری از شرکت های خارجی در الجزایر سرمایه گذاری کرده اند که ما می خواهیم بعد از رنو و هیوندایی سومین برند حاضر در بازار الجزایر باشیم.

محمد رحمون تصریح کرد:‌ دست یابی به رتبه اول در بازار صادراتی منطقه و کشورهای اطراف الجزایر را در برنامه های خود هدفگذاری کرده ایم. رحمون از ثبت شرکت جوینت ونچر با نام «ایکو الجزایر» خبر داد و گفت: ما اصرار داریم که در دوسال اول تاسیس با توجه به تخصص و دانش، مدیرعامل و مدیر تولید محصول از سوی ایران خودرو منصوب شود. وی در تشریح زمان عرضه محصول و برنامه خودکفایی تولید گفت: تولید ۸ هزار دستگاه دنا با داخلی سازی ۵ درصد در سال ۲۰۱۷ انجام خواهد شد. سفیر الجزایر در تهران نیز ضمن استقبال از گسترش روابط ایران و الجزایر گفت: مذاکراتمان به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

وی با تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور، اجرای قرارداد خودرویی را گامی در جهت توسعه روابط فرهنگی دانست.
عبدالمنعم احریز افزود: اجرای این قرارداد در توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی و سیاسی دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت:‌ سفارت الجزایر آمادگی کامل دارد تا هر گونه کمک و همکاری برای تسریع در اجرای پروژه در اختیار طرفین قرار دهد.
گفتنی است با ارسال تجهیزات مورد نیاز تولید، راه اندازی خط مونتاژ دنا با سرمایه گذاری غیرمستقیم ایران خودور و با صادرات خدمات فنی و مهندسی و آموزش کارکنان محلی توسط مهندسان ایران خودرو اجرایی شد. ظرفیت تولید این سایت سالانه ۱۰ هزار دستگاه در یک شیفت کاری است که در فاز اول محصول دنا مونتاژ و عرضه می شود. عرضه رانا نیز پس از بومی سازی و دریافت مجوز واردات در دستور کار قرار دارد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • علی علی (26 آبان 1395 ساعت 17:41)

    والا یه ایرانی بخواد یه وزنی اندازه سبکترین خودرو بفرسته الجزیره با ترخیص و انبار و هزینه حمل و سایر میشه حداقل شصت هفتاد میلیون... شما هر چی بفروشی منهی هفتاد کن ببین قیمتش چند میشه.****

  • رضا رضا (26 آبان 1395 ساعت 16:43)

    باز اون ها چه بد بختایی هستند که فرغون های ما رو می خوان منتاژ و تولید کنن.
    احتمالا جمعیتشون زیا. شده می خوان تعادل ایجادکنن.

    حداقل خوشبحالشون که واسه این لگن ها نباید قیمت خون باباشون رو پرداخت کنن و با شاید٣ یا ٤ هزار دلار میخرن و پول زحمت کشی شون هدر نمیره