1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دست آوردهای زیست محیطی ایران خودرو

دست آوردهای زیست محیطی ایران خودرو

5 اسفند 1393
  • 6

شرکت ایران خودرو آخرین دستاوردهای خود در زمینه توسعه و تحقیقات موتور را در نمایشگاه محیط زیست به نمایش گذاشته است.

موتور ملی دیزل سواری با سوخت گازوئیل یکی از موتورهای به نمایش گذاشته شده است که با بهره مندی از فن آوری های روز دنیا به مرحله تولید نمونه رسیده است. سطح آلایندگی موتور دیزل سواری ایران خودرو مطابق با استاندارد یورو ۵ بوده و مصرف سوخت آن کمتر از ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

موتور ملی پایه گازسوز پرخوران دستاورد دیگر ایران خودرو در زمینه توسعه قوای محرکه است. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و با دونوع مصرف سوخت بنزین و گاز طبیعی در هر ۱۰۰کیلومتر کمی بیش از ۷ لیتر سوخت مصرف می کند.

موتور ملی ۱۴۰۰ سی سی «ای.اف.۴» دیگر دستاورد ایران خودرو در بخش تحقیقات موتور محسوب می شود. این موتور با سطح آلایندگی یورو ۵ اروپا قابلیت دستیابی به سطح استاندارد اروپا ۶ را نیز دارد. این موتور با مصرف سوخت بنزین به میزان ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در ردیف موتورهای پاک قرار دارد.

موتور «ایکس.یو.ام» نیز از نتایج توسعه و تحقیق ایران خودرو در بخش موتور است. این موتور نیز مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و مصرف کمی بیش از ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.

همچنین شرکت ایران خودرو در بخش دیگری از غرفه خود در این نمایشگاه چهار محصولی که به موتورهای کم مصرف مجهز هستند را نیز به نمایش گذاشته است. سورن با موتور توربوشارژ، محصول دنا مجهز به موتور ایکس.یو.ام از جمله این محصولات هستند. فن آوری جدید ایران خودرو به نام سیستم پایش و عیب یابی لحظه ای موتور (OBD) از دیگر توان مندی ها و دستاوردهای ایران خودرو است که در این نمایشگاه عرضه شده است. این سیستم بر موتور محصول پژو ۲۰۶ هاچ بک با موتور کم مصرف تی.یو.۵ و محصول سورن نصب و به نمایش درآمده است.



نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (5 اسفند 1393 ساعت 19:24)

    اره جون خودشون ....دست آوردهای زیست محیطی ایران خودرو فراوونه !!!!!!!!!!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (5 اسفند 1393 ساعت 17:46)

    دلتونو خوش نکنین. همیش پوچههههههه.........

    دومینیک تورتو دومینیک تورتو (6 اسفند 1393 ساعت 16:45)

    همش

  • حامد صابر حامد صابر (5 اسفند 1393 ساعت 08:46)

    از عمل کار براید به سخنرانی نیست

  • آفرین آفرین (5 اسفند 1393 ساعت 07:23)

    امید که فقط مطالب نوشته شده کاغذی نباشد ودر عمل چنین باشد بطوریکه ادامه دار هم باشد .

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (5 اسفند 1393 ساعت 15:49)

    راست میگی اکثرا این طوری بوده امید واریم واقعا راست باشد