1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اواخر بهمن ، آغاز پیش‌فروش دنا

اواخر بهمن ، آغاز پیش‌فروش دنا

24 بهمن 1392
  • 4

هاشم یکه‌زارع در مراسم آغاز به کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اظهار کرد:‌ صنعت خودرو لکوموتیو دیگر صنایع ایران است به گونه‌ای که در دو دهه اخیر با رشد این صنعت بسیاری از صنایع دیگر مانند فولاد و پتروشیمی نیز توسعه یافته‌اند.

وی با بیان این‌که متاسفانه در جامعه به دلیل اشتباهاتی که خودروسازان‌ داشته‌اند باور نادرست و غیر عادلانه‌ای نسبت به صنعت خودرو ایجاد شده است، خاطرنشان کرد:‌ مشتری حق دارد خودروی کیفی با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش شایسته خریداری کند اما متاسفانه خودروسازان مقداری از این موضوع غافل بودند.

یکه‌زارع ادامه داد: گذشته از غفلت خودروسازان نباید صنعت خودروی ایران با صنعت خودروی دیگر کشورها مانند کره مقایسه کرد زیرا حمایتی که در این کشورها از این صنعت وجود دارد در ایران هیچ گاه وجود نداشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بنابراین همه باید کمک کنند تا مشکلات صنعت خودرو برطرف شود. این صنعت باید در جایی بماند تا با رشد کیفیت و افزایش صادرات جایگاه آن تقویت شود.

وی با بیان این‌که متاسفانه در چند سال اخیر خودروسازان آن طور که باید به خواسته‌های مشتریان اهمیت نداده‌اند، تصریح کرد:‌ به عنوان مثال مشتری تا کی می‌خواهد خودروی 405 در خیابان‌ها ببیند ما برای افزایش تنوع محصولات قصد داریم از سال آینده هر سال حداقل دو محصول جدید را وارد بازار کنیم.

یکه زارع ادامه داد: مشتری حق دارد خودروی خوب خریداری کند و حق دارد از خدمات پس از فروش مناسب برخوردار باشد و ما نیز در همین جهت حرکت می‌کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در این راستا در طرحی که تا دو هفته آینده اجرایی خواهد شد هر فردی که محصولی را از ایران خودرو خریداری می‌کند از پشتیبانی 24 ساعته یک پشتیبان در ایران خودرو در امور مختلف مربوط به محصول خود برخوردار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در طرح دیگری ایران خودرو درباره کیفیت خودروهای تولیدی از شهروندان نظرخواهی خواهد کرد خاطرنشان کرد: مطمئنا استفاده از نظریات مشتریان و تمام شهروندان کمک زیادی به صنعت خودروسازی ایران برای رشد و توسعه خواهد کرد.

یکه‌زارع ادامه داد: در راستای تنوع‌بخشی به تولیدات از اواخر ماه جاری پیش فروش خودروی دنا آغاز خواهد شد از سال آینده نیز هر سال حداقل دو محصول جدید وارد بازار می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ما با واردات خودرو مخالف نیستیم اما تنها راه نجات این صنعت را توجه به تولید داخلی می دانیم ضمن این که تولیدکنندگان نیز باید کیفیت تولیدات محصولات خود را افزایش دهند.

وی با بیان این‌که کشور چین با مشوق‌های گسترده از تولید و صادرات خودروهای تولیدی خود حمایت می‌کند تصریح کرد:‌ متاسفانه این حمایت‌ها در داخل کشور وجود ندارد.

به گفته مدیر عامل ایران خودرو، هم اکنون ظرفیت تولید یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در داخل کشور وجود دارد بنابراین دیگر نیازی به توسعه کمی صنایع خودروسازی وجود نداشته و باید در زمینه توسعه زیرساخت‌ها اقدام کرد.


منبع ایسنا


نظرات

  • حمید حمید (24 بهمن 1392 ساعت 23:36)

    دنا اتوماتیک نداره
    و این توی این دوره زمونه
    یعنی
    هنوز
    عقب موندن از خودروسازی روز دنیا

  • در جواب میثم در جواب میثم (24 بهمن 1392 ساعت 19:23)

    دوست عزیز اطلاعات غلط ده لطفا.دنا حداقلش باید ۴۳۷ م شایدم ۴۰م فی بخوره این,یک ...چون ورن سال با مونور ملی ۳۸م درمیاد الان دنا ۵م فرقشه ..
    دوما اینکه مونورش فقط موتور ملی هست,در دونوع تنفس طبیعی و توربو

  • حقیقت حقیقت (24 بهمن 1392 ساعت 08:27)

    قیمتش چقدره

  • میثم میثم (24 بهمن 1392 ساعت 07:28)

    ماشین دنا قیمت فکرکنم 30 میلیون تومن دنا موتور 1600 سی سی 4 سیلندر 8 سوپاپ میباشد