1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. پرداخت 12000 میلیارد ریال بدهی ایران‌خودرو به بانک‌ها

پرداخت 12000 میلیارد ریال بدهی ایران‌خودرو به بانک‌ها

2 آذر 1394
  • 0

ایران خودرو بدهی خاصی به بانک ها ندارد و ماتوانستیم در سال 93 حدود 1200 میلیارد تومان بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنیم .

هاشم یکه زارع درخصوص اولویت های کنونی ایران خودرو اظهار داشت: فعالیت اصلی شرکت ایران خودرو که هم اکنون در حال انجام است همکاری با شرکتهای پژو، سوزوکی ، رنو و گسترش همکاری ها با شرکت بنز و همچنین آغازهمکاری با شریک جدیدی از کشورهای اروپایی است که بعدها نام آن اعلام خواهد شد .

وی تصریح کرد: درهمه این همکاری ها بحث ارتقاء فناوری و بهره مندی از تکنولوژی های جدید و طراحی خودروهای جدید با فناوری بالا مطرح است .

یکه زارع با بیان اینکه اساس همکاری ما با خودروسازان جهانی مشارکت با این 4 برند خودروساز است افزود : البته ما با تمام این شرکاء موضوع سرمایه گذاری مشترک را دنبال نمی کنیم و به دنبال شرکت مشترکی با سهام 50درصدی ایران خودرو و شریک خارجی هستیم که حداقل 30 درصد خودروهای تولیدی در این شرکت از طریق زنجیره فروش شرکای خارجی ایران خودرو صادر شود.

وی افزود: همچنین در تولید محصولات جدید از یک پلت فرم مشترک استفاده خواهد شد .

یکه زارع در پاسخ به این پرسش که چه میزان از بدهی ایران خودرو به بانکها پرداخت شده است ؟ افزود: ایران خودرو بدهی خاصی به بانک ها ندارد و ما موفق شدیم در سال 93 حدود 1200 میلیارد تومان بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنیم .

وی در مورد بدهی به قطعه سازان نیز گفت: متاسفانه بدهی به قطعه سازان با مشکلاتی همراه شد و کمی به تعویق افتاد اما با مکانیزمی که در دست اجراست شرکت به سمتی حرکت می کند تا همانند گذشته 120 روزه بتوانیم این بدهی را بپردازیم این در حالی است که این پرداختها هم اکنون به 150 تا 180 روزه رسیده که ضروری است زمان آن کاسته شود.



نظرات