1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

ایران خودرو اعلام کرد: پیگیری شکایات مشتریان در 60 دقیقه

24 مرداد 1395
  • 1968

هدف گروه صنعتی ایران خودرو از ایجاد سامانه 096440، افزایش سطح رضایت مندی مشتریان از این گروه خودروسازی است.

یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودرو موجب دلخوری مشتریان می شود برخوردهای نامناسب برخی از فعالان این حوزه در زمان فروش، خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی است.

این برخوردها گاهی موجب می شود مشتری یک برند خودرویی استفاده از خودروهای آن مجموعه را از فکر خود و سایر بستگان و آشنایان خارج کرده و ترجیح دهد تا از شرکتی خرید کند که احترامش را حفظ کنند. بی شک بیشترین برخوردها در حوزه خدمات پس از فروش و مراجعه های خودروسواران به تعمیرگاه ها اتفاق می افتد که این مهم تاثیر بسیار زیادی از نظر مالی و روانی بر روی مشتریان گذاشته و موجب می شود این خریدار و یا دارنده خودرو به طرح شکایت از مجموعه مورد نظر دست بزند.

یکی از مجموعه هایی که به علت وسعت حضور محصولاتش در بازار ایران بیشترین برخورد را با خودروسواران دارد، گروه صنعتی ایران خودرو است که از این خیل بسیار تماس ها مواردی برای طرح پیشنهاد و البته برخی نیز برای ثبت شکایت با سامانه این شرکت تماس می گیرند.

هادی عبدالله زاده رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد تعداد تماس های ثبت شده سامانه 096440 به خبرنگار، گفت: بیش از 6000 تماس روزانه با سامانه 096440 حاصل می شود که از این مجموع، تعدادی در حوزه فروش و تعدادی نیز برای پیگیری های خدمات پس از فروش خودروی خود با سامانه تماس گرفته اند.

وی ادامه داد: سامانه 096440 از سال 1390 و با هدف ارتقای سطح تعامل شرکت ایران خودرو با مشتریان خود تاسیس شده و در این مدت قدم های خوبی در راستای اهداف ارتباطی مجموعه ایران خودرو و مشتریان وفادار آن برداشته است.

عبدالله زاده در مورد برخی گلایه ها از نوع برخورد نمایندگان شرکت ایران خودرو با مردم و چگونگی برخورد با متخلفان متذکر شد: مشتریان عزیزی که از نوع تعامل، برخورد و عملکرد مجموعه های همکار با شرکت ایران خودرو شکایت دارند در اولین قدم با سامانه 096440 تماس گرفته و بعد فشردن زیر کلید 2 پیام شکایت خود را ثبت کنند.

رییس مرکز پاسخگویی ایران خودرو در مورد اتفاقی که پس از ثبت شکایت رخ می دهد و اعلام نتیجه آن اظهار داشت: پس از ثبت شکایت، کارشناسان ما موظف هستند تا در بازه زمانی 48 ساعته نتایج پیگیری های خود را به مشتری اعلام کنند.

وی افزود: در گروه ایران خودرو و بخش پاسخگویی این شرکت تیمی به نام واکنش سریع وجود دارد که برای برخی موارد وارد کار شده و کار مشتریان را تنها در یک ساعت به سرانجام می رسانند و نتیجه را نیز در همان زمان به آنها اعلام کرده تا دل مشغولی های مشتریان وفادار ما کاسته شود.

عبدالله زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی با سامانه ما تماس گرفته می شود همه کار سیستماتیک جلو رفته و دیگر نیازی به بردن شکایت در محل دیگری نیست زیرا این سامانه یک بستر امن برای دریافت شکایات مشتریان عزیز است.

منبع:پرشین خودرو

 پیگیری شکایات ایران خودروسواران در 60 دقیقه



نظرات

  • رستمی رستمی (8 فروردین 1403 ساعت 15:57)

    طی تماس با امدادخودرو و تشخیص کارشناس امدادخودرو نیاز به بازبینی در تعمیرگاه ایران خودرو بود(صدای تق تق در دور بالای موتور ) ماشین قادر به حرکت ولی حرکت آن خطرناک است-با ماشین حمل به تعمیرگاه مرکزی شعبه خیابان آزادی انتقال و .پذیرش ساعت 11:44 شد.برای مشاوره عیوب احتمالی به کارشناس-آقای شریفی ارجاع شد.بعد توفیق دیدار آقای شریفی صحبت 15 میلیون بیعانه و هزینه احتمالی بالای 45 میلیون کردند-بعد از بازدید احتمال تعویض باتری موتور رادیاتور .. را گفتند...این رفتار غیر سازمانی پذیرفتنی نیست.بدون اینکه بیعانه ای خواسته شود گفتند در صورت نیاز تماس میگیرند.روز بعد بدون مشاهده ماشین را ترخیص کردند.اکنون ماشین در پارکینک منزل بوده و هیچ پیگیری از طرف شما و تعمیرگاه نشد. با ترکیدن لاستیک در دوران گارانتی کمتر از یک سال از تولید(در تاریخچه شما وجود دارد) از تعویض شفت خودداری کرده که بعد از بازدید چند کارشناس،
    و پیگیریها نسبت به تعویض آن اقدام کردند

  • علی علی (8 فروردین 1403 ساعت 14:06)

    سلام ایا میشه بعد از ۲ ماه در پنل کاربری بجای اینکه مراحل ثبت نام به جلو بره به عقب برگرده من در ابتدای بهمن ماه ثبت نام کردم که ۵ مرحله در بهمن ماه تا مرحله فاکتور پیش رفت ولی حالا بعد از ۷۰ روز مجددا وارد پنل که شدم دیدم به یک مرحله قبل تنزل کردم چی شده واقعا چرا ،چرا ،چرا

  • علی محدثی علی محدثی (8 فروردین 1403 ساعت 13:19)

    سلام در ۸ بهمن ماه پول تارا واریز کردم در همان روزهای اول تا مرحله ۵ پیشرفت داشت حالا بعد از ۲ ماه واندی یک مرحله به عقب بازگشته چرا بعضی‌ها بعد از ما ثبت نام‌کردند الان قبل از عید ماشینشون رو دریافت کردند ولی ما هیچی

  • ولی الله حسینی نسب کد ملی 3309830683 ولی الله حسینی نسب کد ملی 3309830683 (7 فروردین 1403 ساعت 12:14)

    با سلام خودرو ثبت نامی اینجانب دنا پلاس توروبو با ساروف بوده که تحویلی زمستان درج شده بود ولی ایران خودرو علاوه بر تغییر مدل خودرور به دنا پلاس ای اف سون p مبلغ 130میلیون دیگه هم ازمن پول گرفت یعنی 552میلیون واریز کردم در تاریخ 3اسفند 1402 بعنوان مبلغ قطعی حال شکایت من به دو مورد است
    اولا من که اسفند ماه کل وجه خودرو را پرداخت کرده ام چرا باید مابه تفاوت ارزش افزوده در سال جدید را هم پرداخت کنم در صورتی که تاریخ قرارداد من سال 1402 بوده بعدی هم اینکه زمان تحویل خودرو اینجانب زمستان 1402 بوده چرا باید 90 روز دیگه به مدت قراردادم اضافه بشود بدون در نظر گرفتن خسارت ؟؟؟؟؟؟

  • شهربانو علینژاد شهربانو علینژاد (6 فروردین 1403 ساعت 11:12)

    با سلام من ثبت نام پیش فروش در ایران خودرو هستم یک سال ثبت نام کردم شش ماهه بود خودروی من خبری نیست سرپرست خانوار هستم با کلی قرض تونستم پول خودروی جمع کنم قرار بود ۱۴۰۲ -۹تحویل بگیرم

  • ذوالفقار صمدی ذوالفقار صمدی (3 فروردین 1403 ساعت 11:28)

    سلام من دیشب لاستیک جلوی ماشینم در حین رانندگی در داخل شهر پاره شد با امداد خودرو اپراتور تماس گرفتم نزدبکترین نمایندگی کشیک رو کاویانی کرج معرفی کردم کارت طلایی و گارانتی هم دارم متاسفانه خودرو بنده رو پذیرش نکردند وموکول کردن به بعد تعطیلات در صورتی که بنده کارمندم هفته اول عید تعطیل هستم و باید مسافرت برم پس نمایندگی کشیک در ایام عید چه معنی دارد باز هست ولی کاری نمیکند و ضمنا لاستیک هنوز شش ماه و۹۰۰ کیلومتر کار نکرده ترکید شانس آوردیم برای خودمان چیزی نشد و این چه کیفیتی هستش ؟!! شدیدا از برخورد نمایندگی وامداد خودرو شکایت دارم هیچ خدمتی موقع اضطراری به مشتری نمیدهند لطفا به شکایت بنده رسیدگی فرمائید باتشکر شماره تماس 09194634813

  • محمود مومنی محمود مومنی (27 اسفند 1402 ساعت 12:58)

    سلام، یک هفته پیش به ایران خودرو آران و بیدگل نزدیک کاشان به نمایندگی ایران خودرو پیردهقان مراجعه کردم. کد سویچ هایما خراب شده بود و ماشین روشن نمیشه، و نمایندگی برایم در سامانه ایران خودرو ثبت و درخواست کد سویچ هایما s7 + کرد، میخواستم ببینم که این کد چند روزه اماده میشه، و اگر به تهران مراجعه کنم زودتر به دستم میرسه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید،
    نوع ماشین هایما مشکی s7+ 1402 میباشد.

  • فرزام فرزام (26 اسفند 1402 ساعت 19:01)

    در سال 1403 خودرو افزایش قیمت پیدا خواهد کرد در سال 1402 ایران خودرو با دلار 50 تومانی خودرو فاکتور کرده الان دلار 60 تومان رسیده و برای در خواست قطعات پژو پارس باید دلار 60 تومانی هزینه کنه دستمزد کارکنان هم هر سال افزایش پیدا می‌کنه همانطور که پژو 207 با مجوز استاندارد 44 درصد افزایش قیمت داشته پژو پارس هم با استاندارد افزایش قیمت چشمگیر خواهد داشت یعنی با 460 میلیون تومان پژو پارس را فاکتور خواهند کرد همون طرح تبدیل پژو پارس برای سورن پلاس اومد و حواله داران پژو پارس زودتر از اینها می‌توانستند خودرو را تحویل بگیرند ضمن اینکه سورن پلاس در سال جدید هم افزایش قیمت خواهد داشت با دلار 60 تومانی افزایش قیمت 18 درصد اضافه خواهد شد و قیمت به 540 خواهد رسید ضمن اینکه 2/5 درصد افزایش دستمزد کارکنان ایران خودرو هم اضافه بشود سورن پلاس بالغ بر 555 میلیون هم خواهد رسید

  • محمدتقی فراستی محمدتقی فراستی (22 اسفند 1402 ساعت 11:32)

    با سلام و خسته نباشید

    بنده حدودا ۲۵ روز است دلم را خوش کرده ام که ماشین صفر خریدم شدم پرسنل ایرانخودرو از یکطرف ایرانخودرو من را مسخره کرده و از طرف خانواده هم خراب شدم میگویند تو گفتی ماشین صفر میخریم میرویم مسافرت ماشین بنده فقط ۱۴۲۶ کار کرده چند بار رفتم نمایندگی چراغ چک ماشین روشن میشود و ماشین شتاب ندارد در سر دور برگردونها ملت بهم فحش میدهند که چرا نمیروی نمیدانند ماشین شتاب ندارد یک بار امداد خودرو آمد با دستگاه خطای ماشین را پاک کرده یعنی پاک کردن صورت مسئله که اگه سرباطری را هم بر میداشتم خاموش میشد یکبار نمایندگی گفتند کوئل دو و سه ایراد دارد تعویض کردند باز درست نشد دوباره رفتم نمایندگی کوئل چهار را عوض کردند باز درست نشد بعضی از نمایندگیها هم میگویند برنامه ندارند باید ایسیو آپدیت و یا تعویض شود الان باز گذاشتم نمایندگی مرکزی باقر آباد آنجا هم  گفتن سنسور میل سوپاپ میخواهد نداریم بیا ببر سنسور آمد تماس میگیریم ماشینی که چراغ چک روشن میشود شتاب ندارد کجا ببرم هنوز نتوانستم به خاطر ایرادات ماشین به تعویض پلاک بروم هم گارانتی دارد هم کارت طلائی تا الان هنوز علاف هستم الان هم نزدیک عید است میخواهم به مسافرت بروم از شانزدهم تا الان که ۲۲ است ماشین نمایندگی ۵۰۴۲ است لطفا به مشکل بنده رسیدگی کنید ممنون

  • امید شهبازی امید شهبازی (16 اسفند 1402 ساعت 21:46)

    با سلام
    احتراما به استحضار می رساند اینجانب دارنده قرارداد که پارس خود را طبق بخشنامه ۴۷۰۵ تبدیل به سورن پلاس کرده و مبلغ ۳/۶۰۷/۶۶۶/۷۹۰ ریال واریز و چهار فقره چک به مبلغ ۲۸۳/۶۶۰/۰۰۰ ریال تحویل نمایندگی دادم با توجه به فراخوان مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ آن شرکت محترم طبق بخشنامه ۱۰۸۰۱۵ از ثبت نام کنندگان مبلغ ۳/۵۹۵/۵۴۹/۳۳۶ ریال نقد و چهار فقره چک به مبلغ ۲۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال دریافت می‌کند حالا با این تفاسیر ما مبلغ تقریبا ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اضافی پرداخت کردیم از کجا پیگیر باشیم بهمون عودت بدن

  • داریوش بارونیان داریوش بارونیان (12 اسفند 1402 ساعت 15:35)

    چرا هیچ قسمتی شماره تلفن حراست ایران خودرو را نمی‌دهد چون بنده با ده میلیون تومان وارد مزایده ۲.۵۵ بهمن ماه۱۴۰۲ شدم ۶۰ میلیون تومان هم بالاتر از مبلغ کارشناسی زدم از عوامل مزایده پرسیدم چرا ماشین تارا انتخابی بنده به شماره ۴۲۹ط۱۲. ایران ۵۰ که در مزایده بهمن ماه انتخاب بنده بود در مزایده اسفند ماه هم درج شده بدون اینکه به بنده اختصاص یابد.

  • امیر امیر (8 اسفند 1402 ساعت 11:52)

    سلام
    من یک ماه هست یه ۲۰۷گرفتم هنوز ۱۰هزارتا هم راه نرفته میلنگش کج شده میبرم کارخونه میگن تا وقتی که راه میره ایرادی نداره ????داداشا ایران نابود شده دیگه

  • احمدمهدویان احمدمهدویان (6 اسفند 1402 ساعت 19:44)

    باسلام بنده حدود اوایل مهر ماه بدلیل ایراد در گیربکس دنده سه۳ با مشکل جا می رفت به نمایندگی ۱۵۲۲ در همدان مراجعه کردم که متاسفانه با توجه به حدود ۱۰ روز معطلی ماشین بنده در نمایندگی ۱۵۲۲ ایران خوردو جناب وحدتی جمیل با همان وضعیت اما با این تفاوت که دنده یا ودو نیز به آن اضافه شده که طی چندین مرحله مراجعه مجدد و عدم پاسخ ونتیجه با همان حالت خودرو بنده تحویل گردید بنده به چه کسی مراجعه کنم چطور وبه کی بگم آیا در این گونه مواردی نیاز به چه اقدامیست بنده دیگه روم نمیشه برم خدا وکیلی سزاواره اون از کیفیت واونم از خدمتتون خواهشا پیگیری کنید ماشین بنده الان بلا استفاده در خانه پارکه اگه رسیدگی نشه من از طریق مراجع و رسانه ها پیگیر می شم

  • محمد گلابی محمد گلابی (2 اسفند 1402 ساعت 11:25)

    سلام :درتاریخ 1402/11/28طبق نوبت از قبل گرفتم جهت رفع اشکال به نمایندگی 2090 مراجعه نمودم یکی از عیوب که در زمان تحویل به کارشناس اعلام نمودم اشکال در نمایش گر بنزین خود رودنا پلاس مدل 1401 بود که وقتی صورت حساب را مشاهده نمودم درمورد دو اشکال مطرح شده اقدامی صورت نگرفته بود که با راهنمایی به کارشناس مربوطه مراجعه کردم ایشان ضمن بررسی کارت تعمیرات ودستور کار فرمودند درمورد صدای تق تق تسمه مشکلی ندارد ودر مورد نشانگر بنزین باید منتظر فراخوان باشد چون این مشکل در محصولات ایران خودرو اخیرا مشاهده شده است .به اطلاع می رسانم دیروز وقتی سویچ ماشین را باز نمودم پس از اماده شدن برای استارت مشاهده نمودم چراغ بنزین روشن است .برهر ترتیبی بنزین تهیه نمود دورن باک ریختم وماشین را روشن نمودم وقتی به پمپ بنزین مراجعه نمودم فقط 25 لیتر بنزین درباک ریختم و باک پر شد ومجدد نشانگر باک پر را نشان می دهد .برای رسیدگی به این موضوع ابتدا به تلفن 096440 دوباز تماس گرفتم ساعت 11/03 و11/09 روز چهارشنبه 1402/12/2ولی کسی پاسخ نداد لذا پیام گذاشتم لطفا پاسخ بفرمایید.

  • محمدرضا نقی لو محمدرضا نقی لو (25 بهمن 1402 ساعت 18:23)

    به خدا اعتقاد دارید؟ چرا مردم را علاف می کنید؟ فقط سر کارشناسی در موقع پذیرش و کارشناسی بعد از تعمیر بیش از یک هفته خودرو من در نمایندگی متوقف بوده

  • محمد جواد مسگر محمد جواد مسگر (24 بهمن 1402 ساعت 19:14)

    سلام خسته نباشید پارس زمستان هستم چرا فراخان نمی‌دهد ممنون اگر جواب بدهید

  • بهزاد صادقی بهزاد صادقی (23 بهمن 1402 ساعت 17:33)

    سلام من یه سنسور اکسیژن وپمپ شیشه شور تعویض گردم ۱۷۰۰ از من اجرت گرفتن ایامنطقی تو این دریافتی برای اینکار وجود داره. بیرون اجرت این کار ۲۰۰تومان هم نمیشه نمایندگی ۵۰۴۱

  • سیدجعفرحسینی سیدجعفرحسینی (21 بهمن 1402 ساعت 14:30)

    باسلام.من رانا پلاس بااولویت زمستان ۴۰۲ درسامانه یکپارچه برنده شدم ولی باتوجه به فراخوان واریزوجه جهت تحویل در خرداد ۴۰۳ نتونستم وجه رو واریزکنم.الان اولویت ما چی میشه.ایا میسوزه یا دوباره فراخوان میدن که پول واریزکنیم.

  • مصطفوی مصطفوی (16 بهمن 1402 ساعت 11:16)

    پژو207 خریداری شده مشکل دیسک عقب ترمز وجلوبندی دارد متاسفانه نمایندگی1096 تهران یک بعدی رفتار میکند وپس از سه بار مراجعه هنوز مشکلات به قوت خودش باقی هست تامین قطعات شده فکر کنم این نمایندگی صاحب ایران خوروباشه

  • محمد فلاح محمد فلاح (14 بهمن 1402 ساعت 13:11)

    با سلام و خسته نباشید. دنا پلاس صفر خریدم روغن ریزی موتور داره. تو سرعت ۸۰ تا ۹۰ لرزش داره بردم نمایندگی گفتن از پلوسه و تو سرعت ۱۱۰ ترمز میگیرم فرمان خودرو شروع به لرزش میکنه سوزن انژکتور صدا میده از گیربکس صدای خرخر میاد خدا وکیلی این چه ماشینبه که این همه مشکل داره هر روز از کار زندگیم باید بزنم ۲۴ ساعت تو صف ایرانخورو باشم لطفا پیگیری کنید ممنون.

  • ...