1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

11 شهریور 1394
  • 4

سوزوکی یکی از خودروسازان بنام ژاپنی است که در کنار انواع موتوسیلکت‌های شناخته شده و مطرح خود، در زمینه تولید خودروهای کوچک و اقتصادی نیز بسیار موفق ظاهر شده است. در داخل کشور، عمده شهرت سوزوکی مدیون مدل شاسی بلند این شرکت یعنی گراند ویتاراست که طی چندین سال گذشته و حتی با وجود محدودیت های اقتصادی اعمال شده همچنان در حال تولید و عرضه است . هر چند سوزوکی کیزاشی با وجود توانمندی های بسیار خوب، در نقش اولین سدان متوسط این شرکت نتوانست به بازار مناسبی در ایران دست یابد ولی این بار سه مدل جدید سوزوکی آماده اند تا در کنار برادر بزرگتر خود ویتارا به موفقیت های این خودروساز در کشورمان بیفزایند.

سوئیفت، سلریو و سیاز، سه مدل جدیدی هستند که بنا بر صحبت های اخیر مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو قرار است در بازار داخلی عرضه شوند و در ادامه به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت.

سوزوکی سوئیفت

هر چند تا قبل از سال 1999 میلادی، نام سوئیفت بر روی مدل های صادراتی سوزوکی کالتوس به کار گرفته میشد ولی مدل مستقل و اولیه این خودرو در سال 2000 به عنوان یک هاچ بک کوچک شهری در خود ژاپن عرضه شد. در میان سه خودروی حاضر در این جمع، بدون هیچ تردیدی سوئیفت پیشروترین و قدیمی ترین مدل تولیدی سوزوکی به حساب می آید که در حاضر در نسل سوم خود به سر می برد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی از پنج سانتیمتر فاصله بین دو محور بیشتر سود میبرد و به لحاظ طراحی بدنه و داخل اتاق نیز کاملا با مدل های دیگر این شرکت در هماهنگی کامل قرار دارد. چراغ های بزرگ جلو و عقب، سقف با کمترین انحنا و گلگیرها با اندکی ورم‌کردگی باعث شده تا سوئیفت هم خودرویی متفاوت و جادار باشد و هم برخی خصوصیات اسپرتی را نیز با خود یدک بکشد، چیزی که موفقیت های بسیار زیادی را برای این هاچ بک کوچک به همراه آورده است.

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

این خودرو بسته به بازار فروش، با پیشرانه های مختلفی عرضه می شود که در داخل کشور به احتمال فراوان با پیشرانه 1.4 لیتری به قدرت 95 اسب بخار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در کنار گیربکس پنجدنده استاندارد دستی، یک جعبه دنده متغیر پیوسته نیز در مدل های جی ال، جی ای و جی ال ایکس قابل سفارش است. البته سوزوکی برای افرادی که به دنبال یک هاچبک سریع شهری نیز هستند، یک مدل اسپرت از این خودرو را نیز در فهرست فروش دارد که از یک پیشرانه 1.6 لیتری به قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متری بهره میبرد. حدود یک سال پپش، فروش کلی سوئیفت به بیش از چهار میلیون دستگاه در کل جهان رسید که بیش از نیمی از آنها تنها در بازار هند به ثبت رسیده است و اروپا در رده بعدی قرار دارد. این خودرو در طول حیات بیش از یک ده های خود موفق به دریافت جوایز و عناوین مختلفی از جمله، خودروی سال ژاپن در 2006 و 2011، خودروی سال هند در سال 2012، هاچبک کوچک سال از سوی بی بی سی -2011 -، چندین جایزه توسط نشریات مختلف خودرویی و. .. شده است .

زمان عرضه در ایران : اردیبهشت 95

قیمت : 80 میلیون تومان

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

سوزوکی سیاز

جدیدترین خودروی عرضه شده توسط سوزوکی به بازار، مدل سیاز یا آلیویو نام دارد که به عنوان جایگزینی برای سوزوکی اس ایکس4 در کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین به حساب می آید. سیاز در کلاس سدان های کوچک شهری طبقه بندی و پس از کیزاشی دومین سدان سووزکی محسوب میشود که عموما بازار خودروهای خانوادگی و اقتصادی را هدف قرار داده و اتفاقا از مشخصات قابل قبولی نیز برای نیل به این هدف بهره میبرد. برای سیاز دو پیشرانه بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده که اولی نمونه چهار سیلندر 1.4 لیتری و دومی پیشرانه 1.3 لیتری دیزلی ساخت فیات است و نیروی تولیدی توسط آنها علاوه بر گیربکس دستی به صورت سفارشی با یک گیربکس اتوماتیک نیز به چرخهای جلو منتقل می شود.

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

هر چند که سیاز خودروی چندان گران قیمتی به حساب نمی آید، ولی در فهرست مشخصات و تجهیزات خود در خور توجه به نظر میرسد تا مواردی مانند، پروژکتورهای جلو و عقب، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، شیشه های برقی با قابلیت پاور ویندو، سیستم چندرسانه ای با یک صفحه نمایش رنگی لمسی، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه های مجزا برای ردیف عقب، سیستم ضد قفل ترمز و EBS، دو کیسه هوا برای سرنشنیان جلو و سیستم روشن-خاموش خودکار از جمله ادوات آن محسوب شود. در خصوص طراحی بدنه و کابین، سیاز برخی مشخصات برادر بزرگتر خود کیزاشی را با خود به همراه دارد. در نمای جلو این شباهت بیش از هر بخش دیگری است تا چراغ های بزرگ جلو، جلو پنجره، درپوش پیشرانه در ترکیب با یکدیگر چهره ای تقریبا خشن و اسپرت را برای آن به وجود آورند. در نمای جانبی خط کمربند شانه ای در ارتفاع بالایی قرار گرفته و نمای جانبی کوتاه سقف، طراحی این بخش را از سادگی خارج کرده است. در نمای عقب نیز همان چهره خشن جلو را میتوان مشاهده کرد هر چند که چراغ های عقب اندکی بزرگتر از حد معمول به نظر می رسند ولی در مجموع با زبان طراحی کلی سوزوکی همسو هستند. با طولی برابر با 4545 میلی متر، سیاز از مدل فعلی اس ایکس4 بزرگتر است تا فضای بار و همچنین فضای مورد نیاز سرنشینان به خصوص در ردیف دوم صندلی ها بیش از پیش باشد.

زمان عرضه در ایران : اردیبهشت 95

قیمت : بین 95 تا 105 میلیون تومان

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

سوزوکی سلریو

هاچبک‌های جمع و جور شهری در بسیاری از کشورها دارای طرفداران بسیار زیادی هستند که عمده دلیل آن به مصرف سوخت کم، هزینه های نگهداری پایین و ابعاد کوچک و در نتیجه راحتی رانندگی در ترافیک‌های شهری مربوط میشود. نماینده سوزوکی در این کلاس هاچبک تازه وارد سلریو است که کمتر از دو سال پیش برای نخستین بار در فهرست فروش این شرکت قرار گرفت و به سرعت نیز فروش خوبی را تجربه کرد.

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

عمده فروش این خودرو در بازار بزرگ هند و سپس استرالیا و آسیای شرقی است و رقبایی همچون نیسان میکرا، شورولت بیت، فورد فیگو، هوندا بریو و هیوندای آی10 را در کنار خود میبیند. هر چند سلریو خودروی کاملا اقتصادی به حساب می آید ولی میتوان بر روی آن یک گیربکس اتوماتیک را نیز سفارش داد تا راحتی رانندگی با آن در شهر دوچندان شود. سلریو بسته به بازار عرضه تا 12 تیپ مختلف را در بر می گیرد که در این بین هفت مدل از آنها با پیشرانه بنزینی، چهار مدل دیزل و یک مدل به صورت گازسوز خواهد بود. در خصوص مقوله ایمنی نیز سوزوکی همانند مدل های بزرگتر دیگر خود توجه ویژهای به آن داشته تا سلریو دارای سه ستاره از NCAP اروپا باشد.

زمان عرضه در ایران : اردیبهشت 95

قیمت : 80 میلیون تومان

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

قیمت و زمان عرضه محصولات آینده ایران خودرو :

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها

* قیمت های درج شده از سوی شرکت ایران خودرو اعلام گردیده است .

 معرفی 3 محصول جدید ایران خودرو و زمان عرضه آنها



نظرات

  • فولکسچی فولکسچی (11 شهریور 1394 ساعت 13:38)

    سلریو ۸۰ میلیون؟حوصله خندیدن ندارم.مگه نمیگفتن رقیب پرایده؟

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (11 شهریور 1394 ساعت 12:38)

    این ماشین ها که برای خانم هست برای اقایون چی دارین .

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (11 شهریور 1394 ساعت 09:11)

    گرونه با این مشخصات

  • امیر خودرو امیر خودرو (11 شهریور 1394 ساعت 08:46)

    قیمت ها بالا نیست ؟؟///