1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین وانت ها در بازار ایران

با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین وانت ها در بازار ایران

8 تیر 1393
  • 1

وینگل 5 محصول شرکت سازه های خودرو دیار درصدر جدول رده بندی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفت. وانت کاپرا محصول گروه صنعتی بهمن نیز پس از این خودرو جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داد.

به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش وانت شاهد افزایش 87.8 درصدی تولید (بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌های خودروساز)در مقایسه با ماه قبل هستیم. با توجه به این موضوع تعداد ارزشیابی این خودروها نیز122.4درصد رشد داشته است و از 5 مدل خودرو ارزشیابی شده 2 مدل در سطح کیفی خوب و 3 مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

جدول رده بندی کیفی - گروه سبک - وانت

ردیف خودرو شرکت سازنده نمره منفی سطح کیفی
1 وینگل 5 سازه های خودرو دیار 81.7 خوب B+
2 کاپرا گروه صنعتی بهمن 90.4 خوب B
3 نیسان Z24i زامیاد 131.4 قابل قبول C+
4 نیسان CNG زامیاد 131.6 قابل قبول C+
5 پیکان ایران خودرو تبریز 136.0 قابل قبول C+

همان طورکه در جدول رده بندی کیفی قابل مشاهده است، وانت وینگل 5، محصول شرکت سازه های خودرو دیار در صدر و وانت پیکان محصول شرکت ایران خودرو تبریز در انتهای جدول قرار گرفته‌اند.

همچنین در نمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم. وانت کاپرا بیشترین درصد بهبود را در این بخش به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است از آنجایی که وانت وینگل 5 و نیسان Z24i در رده بندی ماه پیش وجود نداشتند در جدول زیر مورد مقایسه قرار نگرفته اند.



نظرات

  • محسن چراغی محسن چراغی (8 تیر 1393 ساعت 13:15)

    بنظر من این ماشین ها نمرشون از نظر کیفیت امنیت ایمنی کار ایی صفر هستش بجای فرغون ازشون استفاده کنیم بهتره چون من الان 8ساله خونه نشین شدم اونم بخاطر این فرغون های وطنی میگم