1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اواخر سال آینده، اولین تولیدات با پلت‌فرم‌های ایرانی به بازار می آیند

اواخر سال آینده، اولین تولیدات با پلت‌فرم‌های ایرانی به بازار می آیند

15 مرداد 1395
  • 0

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: سال گذشته در حوزه صنعت خودرو، سیاست‌هایی اتخاذ و برنامه راهبردی تعیین شده که در قالب این راهبرد، می‌بایست پلتفرم، نیروی محرکه و طرح کلی تولید خودرو ایجاد شود؛ البته این توان در صنعت خودروسازی موجود است و گزارش‌های ارائه شده حاکی از حرکت خودروسازان در این مسیر است و امیدواریم اواخر سال آینده، اولین تولیدات پلت‌فرم‌های ایرانی، وارد بازار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودروسازی در بخش صنعت و اقتصاد پیشران است و همواره صنایع ماقبل و مابعد خود را به حرکت وا می‌دارد؛ لذا این صنعت برای هر کشور از لحاظ توسعه فن‌آوری بسیار مهم و ضروری است؛ ضمن اینکه با توجه به وجود فن‌آوری های مختلف در صنعت خودروسازی، روز به روز خودروهای تولید شده در دنیا پیچیده‌تر می‌شوند و سطح تکنولوژی ارتقا می‌یابد؛ لذا توسعه فن‌آوری در کشور بسیار مورد اهمیت است.

وی تصریح کرد: در گذشته خودروها براساس استاندارد یورو ۲ تولید می‌شد؛ ولی با ورود فناوری‌های جدید به صنعت، استاندارد یورو ۵ لحاظ شده و ارتقا به یورو ۶ نیز مدنظر است و امیدواریم که کیفیت سوخت نیز به صورت همزمان با رشد کیفی محصولات بهبود یابد.

نعمت‌زاده درباره خودروهای تجاری نیز گفت: در خصوص تولید کامیون مقرر شده موتورهای یورو ۵ تولید شود و بر همین اساس باشرکت‌های صاحب تکنولوژی در حال مذاکره هستیم و در نظر است که گیربکس اتوماتیک کامیون، اتوبوس نسل جدید و سایر قطعات این خودرو با همکاری کشورهای صاحب تکنولوژی در ایران تولید شود.

وی تصریح کرد : به طور قطع مردم همچون گذشته از تولید کالاهای داخلی در کشور حمایت خواهند کرد و خودروسازان نیز با افزایش کیفیت به این همراهی پاسخ خواهند داد تا به زودی، شاهد رشد در این صنعت باشیم.

منبع: خبرگزلری مهر



نظرات