1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فردا از محصول اصلی پلت فرم ملی رونمایی می شود

فردا از محصول اصلی پلت فرم ملی رونمایی می شود

23 آذر 1394
  • 1

طراحی پلتفرم ملی گام بلندی در صنعت خودروسازی ایران خواهد بود که ایران را به جمع تولید کنندگان جهانی خودرو وارد خواهد کرد.

پروژه کلان پلتفرم ملی خودرو برای نخستین‌بار در کشور طراحی و اجرایی می‌شود و رهبری طراحی این پروژه بزرگ را دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت بر عهده دارد.

سواری صندوقدار np01 محصول نخست این طرح است که فردا در محل دائمی نمایشگاه بین المللی رونمایی می شود ، گفتنی از نسل نخست این پلتفرم ، یک محصول صندوق دار، یک محصول هاچ بک، یک محصول وانت و یک محصول SUV تولید خواهد شد .

دکتر ابوالفضل خلخالی، دبیر کمیته‌ی راهبری طرح کلان ملی طراحی پلتفرم ملی خودرو با تاکید بر اهمیت در اختیار داشتن پلتفرم در صنعت خودروسازی اظهار داشت : یکی از افق‌های اقتصادی کشور جدای از صنعت نفت، صنعت خودرو است که صنعتی اقتصادی با مزایای ویژه محسوب می‌شود. که با توجه به این شرایط و نیازی که در مشتریان برای استفاده از خودروهای متنوع به وجود آمده، به نظر می‌رسد خودروسازان باید با عزمی جدی در این عرصه وارد شوند. بازار خودرو داخل در شرایط فعلی نیازمند تنوع محصولات است؛ انتظاری که در صورت راه‌اندازی پلتفرم‌های جدید در شرکت‌های خودروسازی کشور برآورده خواهد شد.

پلتفرم ، ساختار زیربنایی خودرو از جمله شاسی ، موتور، گیربکس و اکسل است که بر روی آن اتاق‌های مختلف و متنوع خودرو نصب می شود. تاکنون طراحی وساخت پلتفرم هیچ خودرویی در کشور انجام نشده و تمام پلتفرم‌ها وارداتی بوده است، همچنین دانش فنی آن نیز در داخل کشور وجودندارد که این محرومیت از بین می رود.

استادیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در سال ۲۰۱۵م تویوتا حداقل ۲۱ محصول جدید، هیوندای ۱۳ محصول جدید و فورد ۲۲ محصول جدید تولید کرده است اما متاسفانه کشور ما موفق به ارائه محصول جدید نشده و اعتقاد ما در طراحی کلان پلتفرم ملی بر این است که طراحی خانواده محصولات متفاوت بر پایه طراحی پلتفرم مشترک، راهکاری برای موفقیت در بازار رقابتی به شمار می‌رود.

خلخالی افزود: از مزایای طراحی پلتفرم به کاهش قابل‌ توجه زمان، هزینه و افزایش کیفیت تولیدات می‌توان اشاره کرد و دستیابی به دانش طراحی پلتفرم خودرو یکی از اهداف طرح کلان پلتفرم ملی است که براساس آن می‌توان سالانه مدل‌های جدیدی طراحی کرد.

 فردا از محصول اصلی پلت فرم ملی رونمایی می شود

 فردا از محصول اصلی پلت فرم ملی رونمایی می شود



نظرات

  • دانمسود دانمسود (23 آذر 1394 ساعت 10:15)

    زیاد واسم آشنا نیست یا این دفعه رو تقلید نکردند یا من ندیدم ولی من که چشمم آب نمی خوره