1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

20 بهمن 1394
  • 4

بعد از گذشت دو روز از آغاز به کار خط تولید سمند سورن توربو به عنوان اولین محصول مجهز به موتور ملی توربو ، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در توضیحی کوتاه به شرح قیمت گذاری این محصول پرداخت.

 قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

به گفته ایشان، سورن توربو در حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان از نمونه ساده و اصلی (مجهز به موتور EF7) گران قیمت تر خواهد بود. با این حساب با توجه به قیمت حدود 37 میلیون تومانی سورن معمولی می توان پیش بینی کرد که سورن توربو کمی کمتر از 40 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

 قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

ایران خودرو همچنین برای سری اول تحویلی این خودرو (250 دستگاه) حدود یک میلیون تومان تخفیف نیز در نظر گرفته است و این خودروها با قیمت حدودی 38 میلیون و هفتصد هزار تومان با مدت تحویل 20 روزه و شماره گذاری تحت عنوان مدل 95 به فروش خواهند رسید.

در کنار این قیمت های قطعی، می توان با در نظر گرفتن تفاوت 2 میلیون و 900 هزار تومانی سمند سورن توربو و سورن معمولی، نسبت به پیش بینی قیمت نمونه جدید دنا تحت عنوان دنا ELX نیز گمانه زنی کرد.

 قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

مدل فعلی دنا حدود 43 میلیون تومان قیمت دارد، اما مدل توربو یا دنا ELX با نصب پیشرانه جدید حداقل 46 میلیون قیمت خواهد خورد، اگر تفاوت ظاهری بدنه در نمای جانبی و احتمال نصب گیربکس اتوماتیک را نیز برای این مدل در نظر داشته باشیم، می توان انتظار دیدن برچسب قیمتی بین 48 الی 50 میلیون تومان را برای دنا ELX داشت، خودرویی که قرار است به گل سرسبد محصولات ایران خودرو مبدل شود.

 قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو

گفتنی است که سمند سورن توربو را می توان با شتاب صفر تا صد حدودی 10 الی 11 ثانیه و توان 150 اسب بخار، قدرتمند ترین خودرو تولید داخل و سریعترین خودرو در بازه قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان دانست و به همین دلیل هم انتظار می رود این خودرو مورد توجه جوانان و مشتریان طالب قدرت و سرعت واقع شود.

مصرف سوخت رسمی سورن توربو نیز در حدود 7.3 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است و در حدود 1.5 الی 2 لیتر کمتر از مصرف سوخت نمونه های قدیمی و عادی به نظر می رسد.

 قیمت احتمالی سمند سورن توربو و دنا ELX توربو



نظرات

  • یاسین یاسین (4 دی 1395 ساعت 23:24)

    عالی ازکجابایدجدیدشوخریددنا

  • میلاد میلاد (25 مرداد 1395 ساعت 09:50)

    واقعا متاسفم برای قلمی که دارین و اینجوری عوام فریبی میکنین تا جوونا و به قول خودتون طالبان قدرت و سرعت بیان سورن توربو بخرن . اصلا توربوشارژ دنا و سورن خوب نیست . توربو شارژ برقیه و بسیار ضعیف و در هوای گرم عمل نمی کنه ... درضمن پولی که برای خرید خودروی توربوشارژ میخواین بدین برین یه توربوی مکانیکی بخرین 3 میلیون تومن ولی قدرت موتور خودروتون تا 100 اسب بخار زیاد میشه شتاب و سرعتشم نزدیک به 20 درصد افزایش پیدا میکنه و همچنین مصرف سوخت هم بسیار پایین میاد

    کسری کسری (24 شهریور 1395 ساعت 12:52)

    برادر من
    همون 3ملیون تازه میشه اول راه! شما باید کلی قطعه دیگه رو عوض کنی یا دستکاری کنی تا بتونی به اون بازده افزایش 100 اسب بخار برسی!
    نمونه ش مزدا 323 که داستان تیونینگ هاش تو نت و فروم های ایرانی هست! طرف 15میلیون حداقل خرج تیونینگ موتور مزداش کرده که از این 15ملیون فقط و فقط 2میلیونش خرج توربوشارژ بوده!
    یاد بگیریم اطلاعات نداریم حرف نزنیم

  • رضا رضا (26 خرداد 1395 ساعت 15:59)

    دنا عالیه ،من قبلا چینی داشتم ولی الان دنا دارم اصلا قابل قیاس نیست ،دیگه ببینیم توربو ش چه شود