1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. عرضه دنا با موتور 1.4 لیتری توربو

عرضه دنا با موتور 1.4 لیتری توربو

11 اسفند 1394
  • 0

گروه صنعتی ایران خودرو در اقدامی عجیب و بدون اطلاع رسانی، دنا توربو را در سالن 38 به نمایش گذاشت. جالب بود، خیلی ها فکر می کردند که دنا توربو با موتور 1.7 لیتری توربو 150 اسب بخاری عرضه می شود.

ولی با اعلام مشخصات این خودرو به این نتیجه رسیدیم که حجم موتور این خودرو 1.4 لیتر بوده و با فناوری توربو 127 اسب بخار قدرت تولید می کند. گیربکس دنا توربو تغییر کرده و شش دنده در جلو شده است. گشتاور تولیدی این موتور 190 نیوتون متر است و می توان نتیجه گرفت که با این گیربکس می تواند عملکرد بهتری را نسبت به دنا EF7 نشان دهد. در کنار این خودرو نسخه دیزلی دنا هم حضور دارد.

این نسخه از دنا موتور 1.5 لیتری توربو دیزل دارد که 120 اسب بخار قدرت را با گشتاور 256 نیوتون متر تولید می کند. قدرت این خودرو هم از طریق گیربکس دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. هنوز برنامه ای برای تولید انبوه یا عرضه آن در خارج از کشور اعلام نشده است و تنها در حد یک طرح تولید به این نمایشگاه آمده است. شایان ذکر است، بازدیدکنندگان در روز دوم نمایشگاه با درب های بسته سالن 38 روبه رو شدند و کسی نتوانست محصولات جدید ایران خودرو را بازدید کند.

 عرضه دنا با موتور 1.4 لیتری توربو



نظرات