1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمالا تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت بالا متوقف می شود

احتمالا تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت بالا متوقف می شود

25 بهمن 1396
  • 0

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام خبر اجرای فاز دوم تطابق استاندارد مصرف سوخت خودروها، از احتمال توقف خط تولید ۱۰ خودرو از ابتدای تیرماه سال آینده خبر داد.

پیمان پیرایش با اعلام خبر اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها، اظهار کرد: خودروسازان تا ابتدای تیرماه سال آینده فرصت دارند تا مصرف سوخت خود را به حد استاندارد تعریف شده برسانند و هر خودرویی که نتواند این استاندارد را پاس کند، قطعا با توقف خط تولید مواجه می‌شود.

 احتمالا تولید 10 خودرو به‌دلیل مصرف سوخت بالا متوقف می شود

وی ادامه داد: فاز اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۴ اجرایی شد هرچند که این استاندارد در گذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است. این درحالی است که فاز دوم این طرح باید از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۶ که با تصویب کارگروه مصرف سوخت شش‌ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مسئله به ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۷ موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت نیز از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز می‌شود که معیار ان مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که مقوله استاندارد مصرف سوخت خودروها مجزا از طرح استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی است، تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد تا ابتدای تیرماه سال آینده به دلیل عدم مطابقت مصرف سوخت خودروها با استانداردهای مربوطه خط تولید برخی خودروها متوقف خواهد شد و در حال حاضر ۲۰ مدل خودرو نمی‌توانند این استانداردها را رعایت کنند.

پیرایش ادامه داد: برخی از این خودروها به میزان استاندارد مصرف سوخت بسیار نزدیک هستند و با تغییرات مختلفی از جمله کالیبره کردن خود می‌توانند استانداردهایشان را بروزرسانی کنند. برخی خودروسازان نیز تصمیم گرفتند موتور خودروها را تغییر داده و از موتورهای بهتری استفاده کنند.

وی در نهایت اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد خط تولید ۱۰ مدل خودرو به دلیل عدم تطابق استاندارد میزان مصرف سوخت تا ابتدای تیرماه سال آینده متوقف خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات