1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چگونه بازنشستگان می توانند برای خرید خودروی قسطی ثبت نام کنند؟

چگونه بازنشستگان می توانند برای خرید خودروی قسطی ثبت نام کنند؟

15 شهریور 1396
  • 2

سامانه ثبت نام اولیه خرید خودروی قسطی توسط بازنشستگان کشوری، از صبح دیروز (سه شنبه) در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir به مدت یک هفته یعنی تا پایان وقت اداری روز ۲۱ شهریور ۹۶ آغاز به کار کرد.

 چگونه بازنشستگان می توانند برای خرید خودروی قسطی ثبت نام کنند؟

بازنشستگان کشوری متقاضی ثبت نام اولیه خودرو قسطی، می بایست در سایت صندوق وارد لینک آبی رنگ «سامانه ثبت نام اولیه خودروی قسطی» شده و با درج شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره حساب خود، مراحل ثبت نام اولیه را آغاز کنند.

پس از ورود به سامانه ثبت نامه اولیه، متقاضی با مطالعه دقیق اطلاعات درج شده، در صورت موافقت با ۱۷ بند موجود، جمله «با کلیه موارد مطرح شده موافق هستم» را تایید و ثبت نام را ادامه می دهد. در مرحله بعدی، بازنشسته کشوری باید نسبت به تکمیل و ثبت اطلاعات درخواستی سامانه شامل آدرس دقیق پستی و شماره تلفن ثابت به همراه کد و شماره تلفن همراه خود اقدام کند.

بازنشسته کشوری پس از طی این مراحل، در گام آخر اطلاعات ثبت شده در سامانه و پیام « ثبت نام شما در سامانه ثبت نام اولیه خرید خودروی قسطی با موفقیت انجام شد. به محض مشخص شدن نتیجه قرعه‏ کشی مراتب از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است عدم دریافت پیامک به منزله «عدم برنده شدن شما در قرعه کشی است.» را دریافت می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در مرحله نخست، طرح فروش خودروی قسطی به بازنشستگان کشوری، یک هزار دستگاه خودرو از خانواده پژو ۲۰۶، خانواده سمند و همچنین پژو ۴۰۵ عرضه می شود که در صورت استقبال بازنشستگان مراحل بعدی نیز اجرایی می شود. میزان تسهیلات خرید خودرو معادل ۵۰ درصد بهای خودروها تا سقف ۱۷۵ میلیون ریال که به دو صورت ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه تعیین شده است. نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۳۶ ماهه سالانه ۱۰ درصد، طی ۶ فقره چک و نرخ تسهیلات برای بازپرداخت ۴۸ ماهه سالانه ۱۲ درصد طی ۸ فقره چک است. به هر بازنشسته کشوری متقاضی در صورت برنده شدن در قرعه کشی فقط یک دستگاه خودرو واگذار می شود.



نظرات

  • جمال جمال (16 شهریور 1396 ساعت 09:29)

    سهامدار که شدیم حالا از سود سهاممون میخوان ماشین دارمون کنن . شما اگر برای باز نشسته ارزش قائل بودین چرا گاریهای مثلا لوکس ایرانخودرو را اضافه نکردین بعنی شدیم آشغال اب کن ایرانخودرو .

  • میثم میثم (15 شهریور 1396 ساعت 15:47)

    طبق امار خود سازمان بازنشستگی کشورحدود ٩٠٠٠ هزار نفر تا الان ثبت نام کردن سایت هم هنوز باز هستش
    کل ظرفیت ١٠٠٠ نفر بوده یعنی از هر نه نفر فقط یکی
    ١٠٠٠*17500000به بیان ساده تر کل مبلغی که برا این قضیه در نظر گرفته شده ١٧میلیارد و پانصد میلیون تومن
    حالا مقایسه بشه با یه رقم مثل ٣٠٠٠ میلیارد تومن که ببینیم با همچین پولایی چند تا بازنشسته میتونن ماشین دار بشن !
    یا اصلا با ١٥٠٠ تا سانتافه ٢٥٠ میلیونی که بروبچ بدون گمرک و تعرفه وارد کردن !که مبلغ کلش میشه ٣٧٥ میلیار تومن !