1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تأخیر در پرداخت پول انصراف‌ دهندگان از خرید برلیانس

تأخیر در پرداخت پول انصراف‌ دهندگان از خرید برلیانس

12 مرداد 1394
  • 0

برخی انصراف‌دهندگان از خرید خودروی چینی برلیانس از شرکت پارس خودرو، نسبت به تأخیر در پرداخت مبلغ انصرافی خود معترض شدند.

برلیانس یک محصول جدید چینی است که اخیراً در شرکت پارس خودرو به تولید رسیده و عده‌ای برای خرید آن اقدام کرده‌اند.

برخی خریداران این محصول از تأخیر ایجاد شده در دریافت پول واریز شده خود خبر می‌دهند و نسبت به عملکرد گروه سایپا معترض هستند.

یکی از این خریداران معترض برلیانس در این مورد گفت: ابتدای خرداد ماه برای خرید یک دستگاه برلیانس H330 از شرکت پارس خودرو اقدام و 25 میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کردم، اما بعد از گذشت یک هفته از خرید خود منصرف شدم و درخواست انصراف دادم.

وی ادامه داد: در قرارداد خرید خودرو نوشته شده بود که در صورت انصراف، مبلغ واریز شده بدون کارمزد و سود در مدت 30 روز کاری به خریدار بازگردانده می‌شود، اما با گذشت بیش از 60 روز از آن زمان هنوز پولی به من پرداخت نشده است.

وی تصریح شد: بارها برای پس گرفتن مبلغ پرداختی به فروش سایپا مراجعه کردم، ولی تاکنون موفق نشده‌ام و پاسخی به من داده نشده است.

یکی دیگر از خریداران منصرف شده برلیانس نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: پس از گذشت چند روز از پرداخت ودیعه اول خرید برلیانس، انصراف خودم را اعلام کردم ولی با گذشت 65 روز از زمان انصراف هنوز موفق به دریافت پول خود نشده‌ام.

وی تصریح کرد: در شرایطی که شرکت‌های مختلف خارجی در حال رایزنی برای تولید خودرو در ایران هستند، از خرید خودروی چینی منصرف شدم ولی پول من در سایپا بلوکه شده و این شرکت پاسخگوی من نیست.

رضا سبک‌روح، قائم مقام معاون فروش و بازاریابی سایپا در این مورد در پاسخ به این سوال فارس که ظاهراً تعداد زیادی از خریداران برلیانس از خرید خود منصرف شده‌اند، آیا آماری در این خصوص دارید؟ گفت: انصراف غیر متعارفی در مورد محصول برلیانس نداشته‌ایم و انصراف‌های موجود در حد معمول و محدود هستند.

وی افزود: برای بازپرداخت مبلغ انصراف، مدت 30 روز تعیین شده که 20 روز آن بابت احتمال تجدیدنظر خریدار و یا جایگزین شدن مشتری جدید به جای مشتری قبلی در نظر گرفته شده و 10 روز نیز بابت طی شدن پروسه صدور چک منظور شده است.

وی ادامه داد: تأخیر بیشتری در بازپرداخت پول انصراف دهندگان صورت نمی‌گیرد و اگر موردی اتفاق افتاده به دلیل ایجاد مشکل در فرآیند انصراف بوده است.



نظرات