1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. طراحی پلتفرم خودرو یکی از اهداف بزرگ ملی

طراحی پلتفرم خودرو یکی از اهداف بزرگ ملی

2 مهر 1395
  • 0

«امیدرضا قاسمی» در گفت و گویی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت تویتا تویوتا دست کم ۲۱ محصول جدید، هیوندای ۱۳ محصول جدید و فورد ۲۲ محصول جدید تولید کرده اند که نشان دهنده پویایی شرکت های خودروساز جهان به طراحی و تولید خودورهایی است که متعلق به کشور مبدا است.

وی در همین رابطه ادامه داد: اگر شمه اقتصادی برخی افراد دست اندرکار می گوید هزینه طراحی وساخت خودروهای ملی هزینه بر است باید به بازدهی آن نیز بیندیشد؛ به اینکه تجربه نشان داده است مردم در شرایطی که خودروسازان اگر طرح قابل قبول با قیمت مناسبی ارائه دهند توسط مشتریان با اقبال مواجه خواهند شد.

این کارشناس صنعت خودرو ایران در ادامه عنوان کرد: متاسفانه کشور ما موفق به ارائه محصول جدید نشده است در صورتی که اعتقاد ما در بر این است که طراحی خانواده محصولات متفاوت بر پایه طراحی یک خودروی ساخت داخل، راهکاری برای موفقیت در بازار رقابتی به شمار می‌رود.

قاسمی در پایان از مزایای طراحی و ساخت خودروهای داخلی گفت و افزود: از مزایای طراحی خودروهایی که از صفر تا صد آنها متعلق به داخل کشور باشد می توان به کاهش قابل‌ توجه زمان، هزینه و افزایش کیفیت تولیدات اشاره کرد البته دستیابی به دانش طراحی پلتفرم خودرو یکی از اهداف بزرگ ملی است که براساس آن می‌توان سالانه مدل‌های جدیدی طراحی کرد.



نظرات