1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بسترن 77 میلیونی تنها 1 ستاره کیفیت دارد

بسترن 77 میلیونی تنها 1 ستاره کیفیت دارد

22 دی 1394
  • 0

یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران در حالی با قیمت 76 میلیون و 710 هزار تومان عرضه می‌شود که علی‌رغم قیمت بالا، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

از آذر ماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، با توجه به سطح کیفی خودروها، یک تا پنج ستاره به خودرو تعلق می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودرو را نشان می‌دهد.

در این زمینه نکته قابل توجه در گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، سطح کیفی خودروی چینی آسا است.

این خودروی چینی که در گروه خودروسازی بهمن مونتاژ می‌شود، علی‌رغم قیمت قابل توجه آن (76 میلیون و 710 هزار تومان)، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

این در حالی است که خودروهایی چون انواع تندر 90 علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت خودروی آسا عرضه می‌شوند (به طور میانگین 40 میلیون تومان) اما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

علاوه بر آن خودروی چینی همچون ام‌وی‌ام 315 جدید نیز علی‌رغم آنکه به قیمتی حدودا نصف قیمت آسا (حدود 40 میلیون تومان) عرضه می‌شود اما دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

منبع ایسنا


نظرات