1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. افزایش 100 درصدی تولید خودرو در بهمن دیزل

افزایش 100 درصدی تولید خودرو در بهمن دیزل

8 بهمن 1393
  • 1

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل از آغاز تولید انبوه کامیونت شیلر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال مجوز شماره‌گذاری شیلر 6 تن دریافت و این محصول به بازار عرضه شود.

میرحکیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با توجه به برنامه‌ریزی تولید هزار دستگاه انواع محصولات شیلر در سال آینده افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 100 تا 150 دستگاه شیلر6 تن تولید و عرضه شود.

آغاز تولید آزمایشی مینی‌بوس سحر جدید

وی در ادامه با اشاره به آغاز تولید آزمایشی مینی‌بوس ایسوزو سحر جدید تصریح کرد: به زودی مجوز شماره‌گذاری مینی‌بوس سحر جدید اخذ و تا پایان امسال تولید انبوه این محصول آغاز می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 30 تا 40 دستگاه از مینی‌بوس فوق تولید شود.

وی همچنین به مقایسه میزان تولید نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: در سال جاری تولید بهمن‌دیزل نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش داشته است به طوری که میزان تولید خودرو از 1800 دستگاه در سال گذشته به حدود 3600 دستگاه در سال جاری رسید که حاکی از افزایش دو برابری تولید در شرکت بهمن‌دیزل است.

مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل در ادامه از رشد 50 درصدی تولید در سال آینده خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید شرکت بهمن‌دیزل در سال آینده 50 درصد افزایش داشته و به حدود 5 هزار و 500 دستگاه برسد.

مهندس حسینی همچنین به وجود برخی موانع و مشکلات سیستم بانکی در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی ضرورت دارد تا دولت نسبت به اعطای تسهیلات بانکی به بخش‌های تولیدی و صنعتی روان‌سازی نماید.

وی در ادامه به بازار خوب محصولات بهمن‌دیزل اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 60 درصد از بازار خودروهای تجاری سبک و نیمه‌سنگین کشور در اختیار بهمن‌دیزل است.

وی با اشاره به عدم افزایش قیمت محصولات بهمن‌دیزل در سال جاری، گفت: هر گونه تغییر قیمت محصولات شرکت در سال آینده بستگی به تغییرات نرخ ارز دارد.

اجرای طرح بسته‌بندی قطعات شرکتی و عرضه بیشتر قطعات اصلی در شرکت بهمن‌دیزل

وی در ادامه با توجه به وجود برخی قطعات تقلبی در بازار گفت: شرکت بهمن‌دیزل در تلاش است تا با عرضه بیشتر قطعات اصلی با شرایط خاص و با تخفیف ویژه مانع از استفاده از قطعات یدکی تقلبی توسط مشتریان شود.

وی همچنین اعلام کرد: به منظور اطمینان خاطر برای مشتریان، از قطعاتی که عمدتاً تولید داخل و یا از منابع دیگری غیر شرکت ایسوزو تامین می‌شوند طرح بسته‌بندی قطعات خاص اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل از زمانبر بودن اخذ مجوز شماره‌گذاری خودروها انتقاد کرد و گفت: در جلسه‌ای که با مسئولین سازمان ملی استاندارد برگزار شد در خواست گردید تا به منظور تسریع در انجام کارها در روش کنونی ارائه ایمارک و COP بازنگری شود همچنین بسترسازی لازم جهت انجام تست‌های مورد نظر سازمان استاندارد و افزایش مراکز مربوطه صورت گیرد.

مجوزهای استاندارد و شماره‌گذاری خودروها وجود دارد از طرفی به دلیل محدودیت در تعداد مراکز تست، برخی از خودروها زمان طولانی در نوبت انجام تست قرار دارند و این مسال مشکلات زیادی برای روند تولید خودرو در کشور ایجاد کرده است. میرحکیم حسینی افزود: متاسفانه هم‌اکنون سیکل طولانی و پیچیده‌ای برای اخذ

وی در پایان اظهار داشت: امید است سال آینده با همدلی مسئولین مربوطه شرایط بهتری برای تولید فراهم شود تا شاهد رونق و رشد اقتصادی در کشور باشیم.



نظرات

  • آفرین آفرین (8 بهمن 1393 ساعت 07:43)

    نه نظارتی ، نه برنامه درستی ، فقط وقتی تولید شد و یک عده پیش خرید کردند تازه راهنمایی و رانندگی میگه استاندارد نیست پلاک نمی کنم مردم نخرید