1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. توضیح مدیر عامل ایران خودرو درباره قیمت وانت آریسان

توضیح مدیر عامل ایران خودرو درباره قیمت وانت آریسان

19 اسفند 1393
  • 4

 توضیح مدیر عامل ایران خودرو درباره قیمت وانت آریسان

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این که شورای رقابت دخالتی در تعیین قیمت وانت آریسان نخواهد داشت گفت ایران‌خودرو با توجه به هزینه‌های تولید قیمت آن را تعیین خواهد کرد که بیشتر از ۲۵ میلیون نخواهد بود.

هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم امروز توقف خط تولید وانت پیکان به همراه سایر میهمانان حاضر در این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه قیمت نهایی وانت آریسان چه میزان خواهد بود، گفت: شورای رقابت موظف است فقط برای خودروهای سواری ضوابط قیمت‌گذاری تعیین کند، در تولید وانت آریسان ایران‌خودرو با توجه به هزینه‌های تولید قیمت آن را تعیین خواهد کرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: البته قیمت این خودرو بیشتر از 25 میلیون نخواهد بود.

یکه‌زارع در رابطه با رویکرد ایران‌خودرو در توافقات جدید خود با شرکت‌های خودروسازی خارجی به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: هدف ما در تولید خودروهای تیراژ بالا استفاده از تامین‌کننده‌های داخلی است، این موضوع را در توافقات خود با طرف خارجی نیز مدنظر قرار می‌دهیم. براساس همین اولویت اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید می‌کنیم.

وی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری شرکت پژو در توافقات اخیر خود با این شرکت نیز اعلام کرد، در گام نخست 100 میلیون یورو سهم دوطرف ایرانی و پژو برای تاسیس کارخانه مشترک است البته این میزان تا 250 میلیون یورو در سال‌های بعد افزایش خواهد یافت.

یکه‌زارع در رابطه با مذاکرات ایران‌خودرو با شرکت‌های رنو و سوزوکی نیز تصریح کرد: در مذاکرات خود با این دو شرکت نیز تمام اولویت‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم و سپس اقدام به تنظیم توافقنامه می‌کنیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو در رابطه با تولید خودروهای برقی که یکی از تاکیدات رئیس‌جمهور در سال‌های اخیر است به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: در تولید‌ انبوه خودروهای برقی ما نیازمند پیش‌شرط‌هایی هستیم. براین اساس نخست دولت باید برنامه خود برای ارائه سوبسید به مشتریان این خودروها اعلام کند. در کنار این موضوع زیرساخت‌های تولید این خودروها نیز مهم است، البته باید هماهنگی‌های لازم با وزارت نیرو برای قیمت برق مصرفی این خودروها انجام شود زیرا باید مشخص شود صاحبان خودروهای برقی که در پارکینگ‌ها خودروها را شارگژ می‌کنند چه میزان باید هزینه مصرف کنند.

یکه‌زارع اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته هزینه اندکی از مصرف‌کنندگان برای سوخت خودروهای برقی گرفته می‌شود.

صالحی‌نیا نیز در ادامه صحبت‌های یکه‌زارع به اعلام برنامه وزارت صنعت برای تولید خودروهای برقی و هیبردی اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه دولت در سال 93 باید برنامه ریزی لازم برای تولید خودروهای برقی و هیبردی تدوین شود، به همین منظور وزارتخانه نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: برای تولید انبوه خودروهای برقی و هیبردی نیازمند برنامه مشترک وزارت صنعت، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست هستیم.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه خودروی برقی اخیری که رونمایی شده است نتیجه کار تحقیقاتی بخش‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: در گام نخست این خودروها در ناوگان حمل‌ونقل و تاکسی‌ها استفاده می‌شوند و به شرط استقرار زیرساخت‌های لازم در سطح انبوه در بخش خودروهای سواری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اقداماتی برای مناسب شدن قیمت تمام شده خودروهای برقی از سوی مراجع مربوطه انجام شود، گفت: ما تمام استانداردهایی را که برای تولید خودروهای برقی باید در گام‌های نخست انجام شود را اجرا می‌کنیم اما تولید انبوه آن نیازمند بسترسازی لازم است.

رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا نظارت کمیسیون صنعت در توافق اخیر ایران خودرو و پژو کسب شده است یا خیر، گفت: کمیسیون صنایع طی نامه‌ای مبناهای خود را برای انعقاد قراردادها با شرکت‌های خارجی اعلام کرده‌اند و برهمین اساس شرکت‌های خودروساز نیز مطابق با آن اقدام به تفاهمنامه با شرکت‌های خارجی می‌کنند. ایران خودرو نیز در چارچوب همین قواعد قرارداد خود را با پژو تنظیم کرده است.

در ادامه صحبت‌های رحمانی، متصدیان به عنوان نماینده سازمان محیط زیست، به ارائه صحبت‌هایی در خصوص آلایندگی خودروهای بازار پرداخت و اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک وظیفه نظارتی را بر عهده دارد و برهمین اساس چه در مرحله تولید و خطوط تولید انواع خودروها نظارت خود را انجام می‌دهد تا این تولیدات مطابق استانداردها روانه بازار شود.

وی با اعلام این مطلب که در حال حاضر دو مدل وانت و سواری ممنوعیت شماره‌گذاری دارند، افزود: سایر خودروها شرایط لازم را از دید سازمان محیط زیست داشته و ممنوعیتی برای شماره‌گذاری ندارد. البته براساس وظایف سازمان محیط زیست 51 استاندارد برای خودروها تصویب شده که باید تمام خودروها این 51 مورد را رعایت نمایند.

متصدیان با اعلام این مطلب از نظر ما اگر خودروهایی حائز 51 استاندارد نباشند، نمی‌توانند شماره‌گذاری شوند، تصریح کرد: مشکلاتی در حوزه نیسان‌های زامیاد وجود دارد که همچنان برقرار است، البته این شرکت قول داده است که در سال 94 این موضوع را در محصولات خود اصلاح نماید.

وی با اعلام این مطلب که تا سال 91 تمام خودروها مجهز به استاندارد یورو 4 بوده و در سال 1404 باید به سمت یورو 5 حرکت کنند، افزود: در سال 98 خودروها استاندارد یورو 5 دارند.

در ادامه صحبت‌های نماینده سازمان محیط زیست، رستمی معاون فنی پلیس ناجا نیز با اشاره به اینکه ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته در بحث ارتقای سطح کیفی آلایندگی خودروها در جایگاه قابل قبولی قرار ندارد، گفت: برخی خودروهایی که با تیراژ بالا تولید می‌شوند، در مصرف سوخت و میزان آلایندگی در شرایط استاندارد قابل قبولی قرار ندارند و این موضوع باید مدنظر مسئولین قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که با شرایط کشور نیازمند این هستیم که بحث استاندارد و ایمن‌سازی خودروها را با شتاب بیشتری پیگیری کنیم، گفت: نباید منتظر اجبار نهادهای مختلف بود، بلکه باید خود بخش‌ها تلاش‌های لازم را برای تولید محصولات باکیفیت جهت رضایتمندی مردم انجام دهند.



نظرات

  • با هوش با هوش (22 اسفند 1393 ساعت 00:24)

    2روز دیگه ماتیزو وانت نکونن شانس اوردیم خداییش

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (19 اسفند 1393 ساعت 18:28)

    آبروی سمند و پژو پارس هم بردن..........

    آرش توکلی آرش توکلی (21 اسفند 1393 ساعت 16:40)

    مگر سمند و پژو پارس ابرویی هم دارند؟ با این وضعیت گیربکس و جعبه فرمان و صدای زیاد موتور در خودرو های صفر کیلومتر!! تازه بوی بد از اگزوز اکثر ماشین های نوی پژو میاد واقعا کیفیت خودرو ها خیلی نازل شده .با خدمات گارانتی هم که واویلا!!! بنده گیربکس و جعبه فرمان و تلسکوپی فرمان خودرو پژو پارسم که تنها 10 هزار تا کارکرده بود و به نمایندگی بردم و گیربکس و تلسکوپی رو امداد زدن که بیاد اونم یک ماه طول کشید بعد جعبه فرمانم هم عوض کردن بعد صداش از اول هم بیشتر شد اخرش فهمیدم که قطعه های خراب رو میبرن باز درست میکنن میارن روش سوار میکنن که اونم از اولش خرابتره!!! بالاخره سرتونو درد نیارم فروختم . الان کیفیت خودروهای داخلی ما اینه البته بغیر از تندر که اونم نمیتونن مگر نه دستکاریش میکردن

  • آفرین آفرین (19 اسفند 1393 ساعت 17:04)

    پس این شورای رفاقت در چه کاری میتواند دخالت کند ، هیچ جا که راهشون نمی دهند .