1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت خودروهای سایپا در الجزایر

قیمت خودروهای سایپا در الجزایر

30 آذر 1394
  • 0

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: با توجه به سهم بالای خودروهای سگمنت B در بازار کشور الجزایر، قیمت خودروهای گروه ایکس 100 و ایکس 200 سایپا در این کشور در محدوده 6500 تا 8هزار دلار خواهد بود.

محسن جوان با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه ریزی های اولیه خودروهای سایپا 132، سایپا 111 و سایپا 151 از خانواده ایکس 100 و خودروهای تیبا و تیبا 2 نیز از خانواده ایکس 200 در این کشور تولید خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سهم طرف الجزایری از پروژه 20 میلیون دلاری ایجاد خط تولید خودرو 75 درصد و سهم سایپا 25درصد خواهد بود، افزود: طرف مقابل طی بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا داشته برای تولید خودرو ساینا نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه خط تولید محصولات سایپا در الجزایر تا اواخر سال 2016 و یا اوایل سال 2017 به بهره برداری خواهد رسید گفت: ظرفیت تولید این سایت 20 هزار دستگاه خودرو است که البته میزان تولید ما بستگی به کشش بازار الجزایر دارد.

جوان در ادامه با اشاره به صادرات 220 هزار دستگاه از محصولات سایپا طی 10 سال گذشته،‌گفت: این میزان صادرات یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه سایت مونتاژ و تولید خودرو در الجزایر در 270 کیلومتری الجزیره در شهری به نام ستیف و در زمینی به مساحت 20 هکتار ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: قصد داریم زنجیره تأمین قطعات را نیز در الجزایر ایجاد کنیم.

وی گفت: انتقال دانش فنی، تجهیزات و خدمات مهندسی در اولویت های این قرارداد گنجانده شده و به منظور افزایش عمق ساخت داخل خودروهای تولیدی در کشور الجزایر قطعاتی همچون صندلی، رادیاتور، باتری و فنر در این کشور تولید خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت فروش سالانه حدود نیم میلیون دستگاه خودرو در این کشور گفت: در حال حاضر حدود 35 درصد از سهم بازار این کشور در اختیار خودروسازان فرانسوی است ولی با توجه به مزیت قیمتی خودروهای تولیدی سایپا در این کشور، پیش بینی می شود این محصولات با استقبال شهروندان این کشور مواجه شود.

جوان افزود: الجزایر رتبه 32 جهان از نظر درآمد سرانه برای هر فرد را در اختیار دارد که رقمی در حدود 13هزار و 500 دلار را در بر می گیرد و همین موضوع نشان دهنده افزایش تقاضا برای خرید خودرو در آینده خواهد بود.

معاون صادرات سایپا افزود: شریک الجزایری سایپا نیز از بخش خصوصی این کشور انتخاب شده و علاوه بر تجربه طولانی در حوزه فروش خودرو دارای حدود 200 نمایندگی در سراسر الجزایر است.



نظرات