1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

24 فروردین 1396
  • 19

پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نیازهای مشتری و به منظور ارایه محصولی فراتر از استانداردهای ایمنی با کیفیت بیشتر و همچنین با هدف عرضه محصولی قابل رقابت با محصولات روز دنیا که برخوردار از ویژگی های منحصر به فرد ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی باشد، پروژه ارتقای دنا با عنوان ایکس90 در مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو تعریف شد.

 با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

خودروی ملی دنا که گروه صنعتی ایران خودرو بر حفظ و افزایش سهم آن در سبد محصولات خود تاکید دارد، طبق نظر و خواست مشتریان بازطراحی شد. ایربگ جانبی و سانروف، دنا را در میان خودروهای ساخت داخل متمایز و سرآمد کرده است. دناپلاس با این امکانات در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار گرفته است. این خودرو که با نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود به دست توانای متخصصان و مهندسان ایران خودرو طراحی شده است. در این میان صرفا در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

 با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

دنای فیس لیفت شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار می آید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی از ویژگی دنا پلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپ های ال ای دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما از جمله تغییرات در چراغ های این خودرو به شمار می رود. در چرا عقب نیز تغییراتی دیده می شود که کم تر از چراغ های جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دنا است.

 با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

دنا و دنا پلاس از مجهز به موتور 1646 سی سی چهار سیلندر است که با مصرف سوخت 7.7 لیتری به ازای هر صد کیلومتر کارکرد ترکیبی، می‌تواند در دور موتور 6000 حداکثر نیروی 115 اسب بخار و همچنین در 4500 دور بر دقیقه هم بیشینه گشتاور 155 نیوتن متر را تو

استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل 85 قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه 159 مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.

 با خودروی جدید دنا پلاس بیشتر آشنا شویم

در زمینه صنعتی سازی پروژه، جیگ و قالب سازی، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت های مختلفی با همکاری متخصصان ایران خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.

در ابعاد و اندازه هم تمامی مدل‌های دنا با طول 4559 میلی متری، عرض 1720 میلی متری، ارتفاع 1460 میلی متری و فاصله بین دو محور 2671 میلی متری ساخته شده‌اند که از این ابعاد و اندازه وزن خالص 1258 کیلوگرمی و حجم صندوق بار 500 لیتری بدست آمده است.

گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دست یابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز صنعت خودرو کشور استفاده می کند. این شرکت با ارایه محصول جدید مورد نظر و خواست مشتری در کلاس های مختلف درصدد است تا سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش های مختلف بازار را تامین کند.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • امیر امیر (26 فروردین 1396 ساعت 16:10)

    آقا خجالت بکشید از این نوشته هاتون:
    "گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دست یابی به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز صنعت خودرو کشور استفاده می کند. این شرکت با ارایه محصول جدید مورد نظر و خواست مشتری در کلاس های مختلف درصدد است تا سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش های مختلف بازار را تامین کند."
    کدوم عزم. چه مشکی، چه کشکی

  • ح.خ ح.خ (26 فروردین 1396 ساعت 14:41)

    سلام
    آیا این خودرو با گیربکس اتومات هم تولید می شود؟؟

  • مهدی مهدی (26 فروردین 1396 ساعت 10:09)

    لطفا کسی نظر نده خودشان میدانند

  • جواد جواد (26 فروردین 1396 ساعت 08:52)

    لطفا اطلاعات دروغ به مردم ندید، من چندمورد از ضعفهای این ماشینو برای مردم عزیز میگم تا گول حرفهای دروغین رو نخورن،این ضعفها مربوط به کل ماشینهای دناهستش که مالکین اوناازش شاکی هستن، ضعف و قدرت کم موتور درقبال وزن زیادش، صدای بد لنتهای عقب هنگام دنده عقب که بامراجعه به نمایندگیها هم برطرف نمیشه، نقص جعبه فرمان ولرزش فرمان وسفتی فرمان، دیسک وصفحه بسیار ضعیف وبی کیفیت چینی، سیستم صوتی بی کیفیت چینی که مدام خراب میشه ونویز داره وصدای رادیو درست پخش نمیشه و زمان پخش سی دی یا فلش هم صدای نویز داره واتصالی داره، بعد از مدت کوتاهی درهای ماشین به صدا میفته و رودریهای داخلی هم به صدامیفتن،مصرف 10لیتر در صدکیلومتر که به دروغ 7/7 اعلام شده، و چنین وچند ایراد دیگه، لطفا قبل از خرید تحقیق کافی کنید.

  • حسین حسین (25 فروردین 1396 ساعت 23:58)

    میگم چرا دیدگاه خالیه .چون مدیر ساختگی سایت اصلا هیج نظری رو نمیذاره.
    اقا همه خوبه و ما با کیفیت ترین ماشینارو داریم.اللهم صل علی...

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (25 فروردین 1396 ساعت 22:48)

    خنده داره....

  • mh mh (25 فروردین 1396 ساعت 21:48)

    چراخاش بزرگ تر بود خیلی زیباتر میشد البته باعث افزایش مصرف سوخت میشد ولی می ارزید
    چرخاش میخوره تو زوق

  • ALI ALI (25 فروردین 1396 ساعت 15:25)

    خب نمیشد از اول همینجوری تولید کنین

  • آلان آلان (25 فروردین 1396 ساعت 12:58)

    کدوم عاقلی باسه سمند ۵۰ملیون می ده

  • محمد محمد (25 فروردین 1396 ساعت 10:57)

    تورو خدا کمی به خودرو سازی کشورهای اروپایی توجه کنید ببینید چقدر پیشرف تو صنعت خودرو داشتن..خداوکیلی یاد بگیرید.............چرا فقط به فکر جیب خودتون هستید به خدا مصرف کننده هم حق و حقوقی داره.........

  • حسین حسین (25 فروردین 1396 ساعت 10:55)

    خواهشا اونقد با تبلیغات کذایی عوام فریبی نکنید

  • حسین حسین (25 فروردین 1396 ساعت 10:54)

    خودروهای داخل بازار بسیار بی کیفیت هستند.این کارشناسان زحححمت کش لطفا کمی به فکر مشکلات عدیده ی برقی و همچنین خشکی کمک های عقب باشند که انگار کمک کوتاه شده و میکوبه.این لج کردن ایران خودرو به شورای رقابت که باعث پایین اومدن قیمت خودرو شد لج کردن به مردمه که عادیه

  • آرش آرش (25 فروردین 1396 ساعت 08:06)

    اولا مصرف سوخت این ماشین خیلی بیشتر از این عددیه که عنوان شده و این عدد فقط روی کاغذ درسته
    ثانیا طراحی داخلی و خارجی این ماشین اونجوری که شلوغش کردن حرفی برای گفتن نداره و همون سمند بزک شده است
    ثالثا تا وقتی این ماشین با موتور از رده خارج و منفور ef7 و گیربکس دستی تولید می شه هیچ اقبالی نداره .
    در آخر اگه همونطوری که خودشون ادعا کردن این خودرو بر اساس خواست مشتری ارائه شده باید به حال مشتریانی که اوج خواسته هاشون یه سانروف و سیستم تصویری بی کیفیت و دو تا خط ناموزون روی بدنه است تاسف خورد .

  • میلاد میلاد (25 فروردین 1396 ساعت 03:31)

    اشغال

  • منتا منتا (25 فروردین 1396 ساعت 00:49)

    داداش این الان گزارش خبری بود یا رپرتاژ آگهی دنا ؟؟؟؟؟

  • امیر امیر (24 فروردین 1396 ساعت 23:31)

    من دو ساله دنا دارم ... مدام خرابه ... تعریفهایی که از این ماشین میشه فقط روی کاغذ خوبه ولی در واقعیت فوق العاده بی کیفیته ... به گفته خود نمایندگی قطعاتش چینیه ... بدتر از همه نمایندگی هاشه که ماشین رو خراب تر تحویلت میده... از لنت گرفته تا دکمه های کنترلی روی فرمانش مدام خرابه

  • فرزاد فرزاد (24 فروردین 1396 ساعت 14:25)

    یعنی خودشون از الان گفتن که این خودرو پس از خرید، تو نمایندگیها و تعمیرگاه ها پلاسه!
    تشکر بابت اطلاع رسانی به موقع!

  • بینام بینام (24 فروردین 1396 ساعت 14:06)

    دنا پلاس گیربکس اتومات هم داره؟

  • پیمان پیمان (24 فروردین 1396 ساعت 12:35)

    عمده مشکل دنا از دید خریداران مشکلات برقی و راه یافتن صدای موتور به داخل کابین بود
    از طرفی برخی از خریداران هم میگفتن چرا واسه تغییرات ظاهری و سواری یکسان نسبت به سورن باید پول بیشتری داد
    امیدواریم این مشکلات در این نسخه حل شده باشه
    اما گذشته از این موارد دو خودروی جدید رونمایی شده ایران خودرو یعنی ۲۰۷ و دنا پلاس چیز جدیدی برای مردم به ارمغان نیاوردن و تکرار خودروهای قبلی بودن
    ۲۰۷ که اصلا ۲۰۷ نبود و ۲۰۶پلاس بود چون ۲۰۷ تا سال ۲۰۱۲ تولید شد و کاملا با ۲۰۷ فعلی تولیدی ایران متفاوت بود
    دنا هم که همون پلتفرم ۴۰۵ هست با تغییر بدنه و اضافه شدن امکانات
    کلا ایران خودرو نیاز به خانه تکانی دارد