1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دلیل اینکه کوئیک سایپا پیش‌فروش نشد چیست؟

دلیل اینکه کوئیک سایپا پیش‌فروش نشد چیست؟

10 مهر 1396
  • 4

بازار خودرو در حالی تشنه عرضه محصولات جدید است که وعده خودروسازان برای عرضه خودروهای جدید چندان محقق نشده به طوری که با گذشت دو ماه از زمان وعده داده شده برای عرضه کوئیک سایپا، پیش فروش این خودرو همچنان با تأخیر مواجه است.

پس از گذشت دو ماه از موعد تعیین شده توسط مسئولان سایپا برای پیش فروش کوئیک، فروش این خودرو هنوز عملی نشده و در عین حال، خبری از تولید آن در آمار ماهانه تولید خودرو که توسط وزارت صنعت منتشر می‌شود، نیست.

 دلیل اینکه کوئیک سایپا پیش‌فروش نشد چیست؟

رضا تقی زاده، معاون فروش و بازاریابی سایپا تیر امسال اعلام کرده بود که از نیمه دوم مردادماه، پیش فروش کوئیک و ساینا اتوماتیک و برلیانس C3 همزمان آغاز خواهد شد.

وی رنج قیمتی کوئیک را 33 تا 40 میلیون تومان اعلام کرده بود.

یک ماه بعد از این اظهار نظر یعنی در مرداد 96 ، رضا جمالی مدیر عامل سایپا وعده پیش فروش کوئیک را عقب انداخت و اعلام کرد که پیش فروش این خودرو از شهریورماه آغاز می‌شود.

حال با گذشت دو ماه از وعده ابتدایی عرضه کوئیک، هنوز این وعده عملیاتی نشده که به گفته برخی کارشناسان دلیل تأخیر این است که کوئیک هنوز به تولید نرسیده است.

این در حالی است که با اجباری شدن استانداردهای 83گانه تولید خودرو از دی 97، خودروسازان باید بیش از پیش به تولید محصولات جدید روی بیاورند و این تولیدات را جایگزین محصولات قدیمی خود کنند.

هرچند در مورد نوع خودروهای جایگزینی و تبلیغاتی که بر روی آنها صورت می‌گیرد نیز بحث‌های زیادی مطرح است به طوری که برخی کارشناسان معتقدند کوئیک همان هاچ‌بک ساینا یا فیس لیفت تیبا2 است و نباید به عنوان یک خودروی جدید و با نام متفاوت معرفی شود.



نظرات

  • aydin aydin (11 مهر 1396 ساعت 03:13)

    مثل سگ پشیمونم چرا آلفارومئو میتو 2012 خریدم 85 تومن وقتی میتونستم با نصف قیمتش همچین سوپراسپرتی ساخت طون عزیزم بخرم!

  • فرزاد فرزاد (10 مهر 1396 ساعت 10:08)

    صنعت خودروی کشور دقیقا مثل چاه توالتی هستش که پر شده بود ولی بازم جا واسه چپوندن داشت ولی الان دیگه محتویاتش بالا زده و گندش دراومده و بوش پیچیده تو بازار!!! وای اگه چاه بترکه چی میشه!؟

  • امیر امیر (10 مهر 1396 ساعت 10:01)

    هدفشون فقط بازار گرمیه واقعا خجالت نمیکشن روی همچین ماشینی با یک موتور هشت سوپاپ قدیمی همچین قیمتی گذاشتن!؟

  • محسن محسن (10 مهر 1396 ساعت 09:50)

    خ ا ک بر سر آفتابه سازشون کنم یک مشت بی خاصیت زبون دراز جمع شدن به خودشون میگن خودرو ساز