1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اشپیگل: خودروسازان ایرانی، «قهرمان» خودروسازان ۲۰۱۴ جهان!

اشپیگل: خودروسازان ایرانی، «قهرمان» خودروسازان ۲۰۱۴ جهان!

30 آذر 1392
  • 0

خودروسازان به بهبود اوضاع خود در سال آینده امیدوار باشند: این نتیجه مطالعات اقتصادی دو موسسه اقتصادی آلمان است. طبق این مطالعات پیش بینی شده است که فروش خودروها در سال آینده رشدی بیش از ۵درصد را تجربه خواهد کرد.

به نقل از اشپیگل آلمان، این در حالیست که طی ۶ سال گذشته، خودروسازان اروپایی همواره روندی کاهشی را در تولید تجربه کردند. دو موسسه مرکز تحقیقات خودرو واقع در دانشگاه دویسبورگ و مرکز دانشگاهی مدیریت خودرو در دانشگاه برگیش گلادباخ پیش بینی خود را از اوضاع بازار خودرو در سال ۲۰۱۴ منتشر کرده اند.

در مورد چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، مرکز تحقیقات خودرو، افزایش ۱۱درصد فروش را پیشبینی کرده و معقد است بزار خودروهای چینی در سال آینده رشد ۱۱درصدی را تجربه خواهند کرد. اما در مقابل مرکز دانشگاهی مدیریت خودرو زیر نظر استفان براتزل، می گوید بازار چینی ها در سال اینده تنها ۳درصد رشد خواهد داشت. همچنین طبق پیش بینی و برآورد این دو موسسه، بازار فروش خودروها در خاورمیانه سال اینده میلادی با افزایش چشمگیری همراه خواهد بود و این موضوع به علت تغییر وضعیت ایران است.

اما بازار ایران: از نظر این دو موسسه «قهرمان رشد» بازار خودرو در سال آینده از آن ایران خواهد شد. طبق پیش بینی ها ایران، «قهرمان رشد» در بازار خودروست. طبق براوردهای انجام شده، با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، افزایش تعاملات تجاری با غرب و کاهش تحریم ها، بازار خودروی ایران با رشد قابل ملاحظه ۲۶درصدی بیشترین رشد را در بین خودروسازان جهان خواهد داشت؛ آن هم در حالیکه میزان رشدش به پایین ترین رقم ممکن رسیده بود.




نظرات