1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. واکنش انجمن خودروسازان به آتش سوزی اسکانیا

واکنش انجمن خودروسازان به آتش سوزی اسکانیا

5 اسفند 1392
  • 1

در این اطلاعیه آمده است:

با دادن اطلاعات غلط، نفت بر آتش نریزید

فرمود: و لا تقف لک لیس به علم

1- با ابراز تاسف و تاثر شدید از مشکلات و صدمات وارد آمده به برخی از هموطنان ارجمند به خاطر حوادث اخیر، امیدواریم هر چه سریعتر تلاش و کوشش شبانه روزی دست اندرکاران برای یافتن ریشه مشکلات وحل آنها به ثمر نشیند.

2- به اطلاع مردم عزیزمان می رساند که خودروسازان اتحادیه اروپا ملزم به رعایت 55 گروه استانداردهای اجباری هستند. بنا به تصمیم مقامات سازمان ملی استاندارد ایران، رعایت استانداردهای مزبور برای خودروسازان ایرانی نیز اجباری می باشد و تمام خودروسازان ایرانی استانداردهای مربوطه به گروه تولیدی خود را بطور کامل رعایت می کنند.

3- لازم به توضیح است که تعدادی از استانداردهای یاد شده برای تمام گروه های سواری- وانت- مینی بوس- اتوبوس- کامیونت- کامیون و کشنده یکسان می باشد. اما برای هر یک از گروه های فوق، استانداردهای خاصی هم به تصویب رسیده که مختص آن گروه می باشد و شامل گروه های دیگر نمیشود. بنابراین مجموع استانداردهای مشترک و خاص تمام گروه ها به 55 استاندارد می رسد. به عبارت دیگر تمام 55 استاندارد برای تمام گروه ها نوشته نشده و کاربرد ندارد. به عبارت دیگر برخی از استانداردها یی که برای خودروهای سواری وضع شده، کاربردی در گروه وانت یا خودروهای مسافری ( مینی بوس و اتوبوس) یا خودروهای باری( کامیونت- کامیون- کشنده) ندارند.

4- با عنایت به توضیحات فوق اعلام می دارد از میان 55 دیرکتیو اتحادیه اروپا فقط 36 دیرکتیو مربوط به اتوبوس ها است و19 دیرکتیوشامل اتوبوس ها نمی شوند و برای آنها کاربردی ندارند.یعنی اتوبوس سازان موظفند فقط 36 دیرکتیو را رعایت کنند.

5- بنابراین اظهار نظر غلط برخی عزیزان در مورد اینکه" این اتوبوس 19 استاندارد را پاس نکرده است"، ادعایی از بنیان غلط است.

6- انتظار به حق از تمام خبرنگاران رسانه ها این است که قبل از طرح مواردی که به آن علم ندارند، مراتب را از یک منبع آگاه و مطلع، از جمله انجمن خودروسازان ایران ، پرس و جو نمایند تا خدای ناکرده عامل تشدید تشویش اذهان عمومی نباشند.




نظرات

  • آریا آریا (5 اسفند 1392 ساعت 21:30)

    من دیروز ار تهران با اتوبوس اومدم ساری. تقریبا نصف راه راننده اتوبوس داشت با موبایل حرف میزد. چندتا عبور میلی متری هم از کنار خودروهای روبرو داشت. من و یه نفر دیگه به راننده تذکر دادیم اما فقط متلک شنیدیم. پیش خودم فکر میکردم که به خاطر اتفاق سقوط اتوبوس هفته ی گذشته الان سخت گیری های پلیس راه بیشتر میشه. به 110 زنگ زدم و اطلاعات ماشین رو دادم تا در پلیس راه به راننده تذکر بدند. اما فکر نکنم این اتفاق افتاده باشه چون راننده همچنان تا ساری هی سرگرم موبایلش بود. حالا هی پلیس راه میاد بجای معذرت خواهی برای کوتاهی در کنترل صحیح رانندگان، خودروی استاندارد اروپا رو بهونه قرار میده.