1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در سال 95

کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در سال 95

23 فروردین 1396
  • 1

در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در سال 95 نسبت به سال 94 رشد 7/ 36 درصدی در تولید را به ثبت رساندند که آمار تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت حکایت از افزایش 18/ 28 درصدی دارد. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «خودروسازی راین»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو»، طی سال گذشته 102 هزار و 252 دستگاه خودرو تولید کردند که نسبت به سال قبل از آن توانستند افزایش 18/ 28 درصدی را تجربه کنند.

براساس این آمار تنها دو خودروساز خصوصی؛ یعنی «مدیران خودرو» و «کرمان موتور» توانسته‌اند رشد تولید را در کارنامه سال گذشته خود به ثبت برسانند. بر این اساس «مدیران خودرو» با تیراژ 55 هزار و 8 دستگاهی توانسته رشد 4/ 62 درصدی طی سال گذشته در مقایسه با سال 94 را به خود اختصاص دهد. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند.پس از آن، «کرمان موتور» نیز با تولید 41 هزار و 448 دستگاه خودرو طی سال گذشته توانسته افزایش 9/ 5 درصدی را تجربه کند، اما به‌دنبال اجرایی شدن برجام این شرکت توانست در کنار تولید خودروهای چینی قرارداد تولید مشترک با شرکت هیوندایی را در سال گذشته به امضا برساند، برهمین اساس از اواخر سال 95 تولید هیوندایی I20 وI10 را نیز در برنامه خود قرار داده است.

در این میان اما دو شرکت «خودروسازی راین» و «دیار خودرو» با افت تولید مواجه شده‌اند؛ براین اساس «دیار خودرو» با تولید 93 دستگاهی طی سال گذشته افت 6/ 67 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت در حال حاضر سابرینا و گریت وال را در دست تولید دارد.پس از این، «خودروسازی راین» با تولید یک هزار و 670 دستگاهی طی سال گذشته در مقایسه با سال 94 افت 9/ 31 درصدی داشته است. راین خودرو در حال حاضر تنها به تولید ولیکس مشغول است.در پایان اما «گروه بهمن» با تولید 4 هزار و 33 دستگاهی در سال 95 نسبت به سال 94 افت‌و‌خیزی در تیراژ به خود ندیده است. گروه بهمن در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند.

منبع : دنیای اتقتصاد



نظرات

  • محمدی محمدی (24 فروردین 1396 ساعت 21:35)


    دوستان بنده خودورمدیران خودرو دارم مشکل اساسی محصولات مدیران خودوربخصوص درشهرستانها خیلی خیلی به چشم می خورد خدمات پس ازفروش است که درحد صفر صفراست یعنی اگرماشین شما دریک روستای یا شهری خراب بشه ونیاز به تعمیرگاه وقطعه داشته باشه آن موقع یادتان می افتتد که بنده خدای درسایت مشکل این ماشین ها را قبلا گفته بود وحیف که گوش ندادیم بله اگرماشین شما خراب بشه اولین کاری که شما می کنید به امدادخودورمدیران خودروزنگ می زنید ودرجواب می گویند ما ماشین مدیران خودورامداد درآن مسیرنداریم به امداد خودوری سایپاه یا ایران خودروزنگ بزنید تا ماشین شما را به نزدیکترین شهرانتقال دهندواگرامداد خودوری مدیران خودروهم درآن مسیرپیدا بشه بازفرقی نداره چون می گویند قطعه نداریم باید ماشین شما به نمایندگی بره خلاصه هیچ تعمیرگاهی به ماشین شما دست نمی زنند می گویند قطعات خودورهای مدیران خودوردرهیچ مغازه ای پیدا نمیشه کاری کردند تا شما به نمایندگی بروید واگرآن نمایندگی قطعه داشته باشه چون اکثرنمایندگی ها ازکمبوده قطعه صحبت می کنند ومی گویند نمایندگی مرکزاصلا به شهرستانها توجه نمی کنند وهرچه فریادمی زنیم که ما فعلان قطعه نداریم می گویند درتهران هم نیست قرارازچین برسه واین مشتری چه گناهی کرده ومشکل دیگراین خودروها این است اگردرایام تعطیلات مثل عید نوروز،پنجشنبه وجمعه وتعطیلات رسمی کشورکلیه نمایندگی ها مثل ادارجات تعطیل است وباید برای انجام کاری کوچک تابازشدن نمایندگی صبرکنی وبه ماشین خوبت بگویی دوستم امروزفردا نمایندگی تعطیل است .وبهترین وآسان ترین ومجانی بروید ازکلیه تعمیرگاههای سطح شهرخودتان پرسه جوکنید وبگوید ماشین ام.وی.ام تعمیر می کنیدویا قطعه دارید ببیند درجواب چه می گویند فقط ارطرزجواب آنها ناراحت نشوید چون آنها حق دارند .