1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید محصول با داخلی سازی کمتر از۴۰ درصد مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است

تولید محصول با داخلی سازی کمتر از۴۰ درصد مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است

31 مرداد 1395
  • 0

آرش محبی‌نژاد در خصوص میزان ساخت داخل محصولات جدید پژو که براساس سیاستگذاری وزارت صنعت ۴۰ درصد تعریف شده است، اظهار داشت: هر پروژه‌ای قبل از اجرا یک سیر مطالعاتی و امکان سنجی را طی کرده و سپس به طرحی تجاری تبدیل می‌شود.آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص میزان ساخت داخل محصولات جدید پژو که براساس سیاستگذاری وزارت صنعت ۴۰ درصد تعریف شده است، اظهار داشت: هر پروژه‌ای قبل از اجرا یک سیر مطالعاتی و امکان سنجی را طی کرده و سپس به طرحی تجاری تبدیل می‌شود.

وی افزود: برهمین اساس ایران خودرو باید در گام نخست تولید محصولات مشترک ۴۰ درصد ساخت داخل را محور فعالیت خود قرار دهد. اگر محصولی کمتر از ۴۰ درصد تولید شود مغایر با سیاست‌های وزارت صنعت است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز اضافه کرد: البته این معیار فعالیت امسال از طرف وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده و در سال گذشته خودروسازانی که تمایل به همکاری با شرکای خارجی خود بودند فعالیت‌ را با ۲۰ درصد ساخت داخل آغاز و به مرور داخلی سازی را افزایش می‌دادند اما امسال حتما باید با ۴۰ درصد ساخت داخل تولید محصولات مشترک انجام شود.

محبی‌نژاد با اعلام اینکه به طور حتم در همکاری جدید ایران خودرو و پژو تأمین قطعات و سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی کشور پیش بینی شده است، گفت: امروز به جرأت می‌توانم بگویم قطعه سازان تا ۸۰ درصد امکان تولید قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را دارند. بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور با استانداردهای شرکت پژو هماهنگ بوده و به روزرسانی ها را انجام داده‌اند به نحوی که نمی‌توانیم بگوییم قطعه ساز داخلی نمی‌تواند قطعات مورد نیاز خودروهای مشترک را تولید نماید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش قطعه سازی کشور با مطالبات معوق و کمبود سرمایه در گردش روبه‌رو است اما این امر به هیچ عنوان به این معنی نیست که ما توانایی تولید قطعات محصولات جدید خودرو در داخل کشور را نداریم.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه ساز با اعلام اینکه تولید مشترک محصولات جدید پژو اگر کمتر از ۴۰ درصد ساخت داخل صورت گیرد خلاف سیاست‌های وزارت صنعت است، گفت: باید ببینیم در قرارداد جدید چه موضوعاتی برای عمق ساخت داخل قطعات پیش بینی شده است. اما در مجموع محصول مشترک در گام اول تولید باید با ۴۰ درصد ساخت داخل باشد. مگر اینکه در قرارداد گفته شود برای بررسی و کشش بازار محصولات جدید تولید می‌شوند تا پس از ارزیابی به تولید انبوه برسند که این موضوع به هیچ عنوان در سطح پروژه ملی تعریف نمی‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم



نظرات