1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فراهم شدن امکان تولید قطعات پژو- سیتروئن در ایران

فراهم شدن امکان تولید قطعات پژو- سیتروئن در ایران

8 آبان 1396
  • 0

با تایید مراحله ارزیابی اولیه کیفی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران توسط شرکت پژو- سیتروئن، طرفین آمادگی خود را برای قطعات مورد نیاز این شرکت در ایران اعلام کردند.

 فراهم شدن امکان تولید قطعات پژو- سیتروئن در ایران

در ادامه تفاهم‌نامه امضا شده میان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با انجمن پلاستیک فرانسه با هدف تولید مواد اولیه و قطعات پلیمری مورد نیاز صنعت خودروسازی، نشست مشترکی میان طرفین در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

در این نشست مدیران ارشد شرکت پژو- سیتروئن با مسؤولان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان بر تولید 70 درصد قطعات مورد نیاز این شرکت خودروسازی در داخل کشور و با استفاده از مواد اولیه داخلی تاکید شد.

صادرات مواد اولیه مورد نیاز شرکت پژو- سیتروئن که در ایران تولید می‌شود و توسط پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به تائید می‌رسد، یکی دیگر از توافقات این نشست بوده است.

دکتر مهدی نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در این نشست با تاکید بر استفاده از توان داخلی، گفت: شرایط فراهم شده در دوران پسابرجام فرصت مغتنمی است تا ما به عنوان یک پژوهشگاه ملی نقش اصلی خود را در اقتصاد کشور ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید با توجه به منابع سرشار موجود در کشور از خام فروشی جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: با انتقال دانش فنی به صنایع داخلی در جهت تولید قطعات با استاندارد در این زمینه می‌توانیم نقش موثری را ایفا کنیم.

در این نشست همچنین "موریس کارفانتان"، مدیر گروه پلاستیک، کامپوزیت و لاستیک شرکت پژو- سیتروئن ضمن بازدید از پژوهشگاه، امکانات موجود در این مجموعه را در دنیا کم نظیر دانست و گفت: وجود این همه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در همه زمینه‌های پلیمری بستر مناسبی برای همکاری با این مجموعه است.

مراحل ارزیابی اولیه کیفی پژوهشگاه توسط شرکت پژو- سیتروئن به تائید رسیده و گام اول برای شروع همکاری‌ها در زمینه تامین مواد اولیه و ساخت قطعات پلیمری مورد نیاز صنعت خودروسازی برداشته شده است.

منبع ایسنا


نظرات