1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهای داخلی بی کیفیت در چه رنج قیمتی هستند ؟

خودروهای داخلی بی کیفیت در چه رنج قیمتی هستند ؟

2 خرداد 1396
  • 1

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می گوید خودروهای زیر 30 میلیون تومانی که در بازرسی استاندارد تک ستاره شناخته شده‌اند فاقد کیفیت بوده و نباید تولید شوند.

 خودروهای داخلی بی کیفیت در چه رنج قیمتی هستند ؟

با شنیدن این جمله از رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو که گویای مطالب جالبی می باشد ، نگاهی دوباره به آخرین جدول رتبه بندی کیفی خودروهای تولیدی در کشور خواهیم داشت . طبق این جدول که بر اساس قیمت خودروها تقسیم بندی شده است تمامی خودروهای تولیدی با قیمت کمتر از 25 میلیون تومان تنها یک ستاره توانسته اند کسب کنند . این موضوع گویای کیفیت ساخت و قطعات بسیار پایین این خودروهای تولیدی می باشد . جدول زیر نام و شرکت تولید کننده آنها را نشان می دهد .

 خودروهای داخلی بی کیفیت در چه رنج قیمتی هستند ؟

مطابق جدول بالا مشاهده می شود که به جز خودروهای با قیمت کمتر از 25 میلیون تومان ، خودروهایی با قیمت بیشتر هم تولید می شوند که دارای تنها یک ستاره کیفی می باشند . وجود دو خودروی ام وی ام 550 و لیفان x60 در این جدول بسیار جلب توجه می کند به علت اینکه خریدار در قبال پرداخت 55 تا 65 میلیون تومان مالک خودروی بی کیفیتی می شود که علی القاعده نبایستی تولید بشود به علت کیفیت بسیار پایین ساخت و قطعات که این موضوع هم در نوع خود بسیار عجیب و جالب توجه می باشد . طبق روال همیشه هم خودروهای پراید در صف اول بی کیفیت ترین خودروها قرار دارد ولی همچنان با قدرت در خط تولید سایپا قرار دارند که این مطلب هم دلایل بسیاری دارد که مهمترین آن داشتن بازار فروش بسیار مناسب و همچنین نبودن هیچ رقیبی در این بازه قیمتی می باشد .

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که خودروسازان نباید با نصب آپشن‌های ساده به روی خودرو آن را به عنوان محصول جدید با قیمت گران تر معرفی و روانه بازار نمایند که به عنوان مثال می شود به فرمان هیدرولیک یا نصب ایربک اشاره کرد .از سوی دیگر خودروسازان نبایستی به جای تغییرات در اتاق خودرو یا موتور آنها با اعمال تغییراتی ساده آن را به عنوان یک خودروی جدید معرفی ‌کنند که این موضوع اصلاً برای خریداران اهمیت و جذابیت ندارد که بخواهد منجر به افزایش قیمت آنها شود بدون توجه به ارتقای کیفیت ساخت و قطعات تولیدی در آنها .

نکته جالب توجه دیگری که در این رتبه بندی وجود دارد کیفیت بسیار پایین تمامی وانت های تولیدی در کشور می باشد که در بازه قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان قرار دارند و خریدار در این بازه قیمتی انتخابی به جز آنها ندارد و به اجبار نسبت به خرید آنها اقدام می کند . در جدول زیر به وانتهای تولیدی در کشور اشاره شده است .

 خودروهای داخلی بی کیفیت در چه رنج قیمتی هستند ؟


منبع : اختصاصی car.ir



نظرات

  • شهریار شهریار (3 خرداد 1396 ساعت 09:47)

    خدا شاهده همشون آشغالن
    خودروی با کیفیت بدن بیرون بذا گرون باشه مام مجبوریم کارکرد و مدل پایینشو بخریم ولی در عوض خودرو در شان ایرانی سوار میشیم
    الان هستن برندایی که اسم نیمبرم ماشین بیس سی سال پیشن از خودروهای زیر 30*40 میلیونی ما بهترن