1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروی تک ‌ستاره در شأن مردم ایران نیست!

خودروی تک ‌ستاره در شأن مردم ایران نیست!

8 تیر 1396
  • 5

یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.

 خودروی تک ‌ستاره در شأن مردم ایران نیست!

حسن کریمی سنجری در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: نکته این است که متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم، ناتوانی قطعه‌سازان داخلی و همچنین امکان‌پذیر نبودن تنوع مدل، امکان افزایش بیشتر کیفیت این خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کیفیت یک قطعه خودرو به کیفیت ماشین‌آلات و فناوری ساخت آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قطعه‌سازان داخلی نتوانسته‌اند با سرمایه‌گذاری لازم، فن‌آوری خود را ارتقا داده و کیفیت قطعات تولیدی را افزایش دهند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنین پلت‌فرم و مدل بیشتر خودروهای تک ستاره بسیار قدیمی است و به همین دلیل امکان طراحی و تولید مدل‌های جدید بر روی پلت‌فرم این خودروها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست اما به این دلیل تولید آنها همچنان ادامه دارد که در سطح قیمتی این خودروها جایگزینی وجود ندارد و طبیعی است تا زمانی‌که جایگزینی در سطح قیمتی این خودروها تولید نشود قطع تولید آنها باعث ایجاد مشکل برای خریداران این محصولات خواهد شد.

بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

منبع ایسنا


نظرات

  • ایرانی ایرانی (10 تیر 1396 ساعت 02:57)

    ایرانی که فرمانروایانش اینها باشندٰ، لیاقت بیشتر از این را هم نداره.

  • علی علی (9 تیر 1396 ساعت 23:33)

    این نتیجه همون حمایت های کورکورانه است که خودروها با فناوری بیست سال قبل رو نمیتونه با کیفیت حداقل سه ستاره کیفی اون هم هنوز سه ستاره کیفیت داخلی تولید کنند حالا تا کی این خودروسازی ما همینجوری تولید کنه و تا کی ملت سوار بشن معلوم نیست کی وضع خوب میشه

  • هاشم هاشم (9 تیر 1396 ساعت 03:12)

    خودروی تک ستاره ای در شان ملت ایران نیست.
    ولی خودروی تک ستاره ای کاملا در شان خودروسازان وطنی است.

  • ایرانی ایرانی (8 تیر 1396 ساعت 22:48)

    یا جایگزین بهتر یا همین پراید

  • فرزاد فرزاد (8 تیر 1396 ساعت 16:30)

    یعنی چی؟؟لیاقت ندارن لااقل دوستارش کنن بااین همه ادعاشون فقط بلدن مردموبچاپن