1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بی کیفیت‌ ترین سواری‌های کشور را بشناسید

بی کیفیت‌ ترین سواری‌های کشور را بشناسید

23 دی 1392
  • 2

نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو که مدت ها بود در صدر جدول رده بندی کیفی خودروها قرار داشت در گزارش آذر ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از جدول رده بندی حذف شده و پارس تندر جای آن را در جدول گرفته است.

MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو همچنان در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی کیفی قرار دارد و سایپا X132 محصول شرکت سایپا بعد از این خودرو جایگاه شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده است. سه محصول پارس تندر، تندر 90 ایران خودرو و تندر 90 شرکت پارس خودرو سه جایگاه برتر جدول را به خود اختصاص داده اند.

در آذر ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبک- بخش سواری:

به گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش سواری شاهد کاهش 6/0 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که قطع تولید خودروی نیسان تیانا و همچنین کاهش تولید سایر خودروهای شرکت پارس خودرو از جمله پارس تندر ، تندر90 و سایپا X131از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی می باشند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد خودروهای سایپا X132و تندر90 ایران خودرو و همچنین افزایش تولید خودروهای تیبا و پژو 405 خراسان اشاره نمود.

با توجه به کاهش تولید خودروهای سواری در آذر ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل کاهش یافت، بطوریکه جمعا 16 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 10 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 6 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری:

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، سایپا X132 و سایپا X131 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد افت میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای سایپا X131 و MVM530 می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای MVM110 و سمند بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. در ضمن شاهد بهبود میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای MVMX33 و پژو 405 خراسان می باشد. در بخش بدنه خودروهای سایپا X132 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همچنین نسبت به ماه قبل افول را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای MVMX33 و سمند می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل تنزل یافت که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای MVMX33 و تندر 90 پارس خودرو در این بخش می باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 و MVM110 بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند.

تعداد ایرادات مهم و اساسی در بخش سواری:

تعداد ایرادات مهم و اساسی عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X131 می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل کیفی عمدتا مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت نیسان تیانا و تولید مجدد خودروی سایپا X132 که در انتهای جدول رده بندی کیفی قرار گرفته، می باشد.

 بی‌کیفیت‌ترین سواری‌های کشور را بشناسید

 بی‌کیفیت‌ترین سواری‌های کشور را بشناسید

در نمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه پژو پارس خراسان بیشترین درصد بهبود و سایپا X131 پارس خودرو هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

 بی‌کیفیت‌ترین سواری‌های کشور را بشناسید

از دیگر تغییرات جدول رده‌بندی خودروها در مقایسه با ماه قبل می‌توان به بالاتر قرارگرفتن خودروی پژو 405 ایران خودرو نسبت به همنام خراسانی خود اشاره کرد.




نظرات

  • علی ازبوشهر علی ازبوشهر (24 دی 1392 ساعت 14:56)

    خودرو باکیفیت ایرانی دیدی ماروهم خبرکن بخریم

  • الاذ الاذ (23 دی 1392 ساعت 14:12)

    مگه ماشین ایرانی خوب هم داریم؟