1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. دلیل اینکه غزال ایرانی 4 درمسابقات بین‌المللی استرالیا شرکت نکرد چیست؟

دلیل اینکه غزال ایرانی 4 درمسابقات بین‌المللی استرالیا شرکت نکرد چیست؟

24 مهر 1396
  • 2

طبق اطلاعیه مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی دانشگاه تهران درباره انصراف از شرکت در مسابقات بین‌المللی استرالیا، با توجه به صدمات فراوانی که خودرو در اثر بازرسی ناشیانه پلیس امارات دیده بود و عدم دریافت قطعات و متعلقات مهم دیگر خودرو، تیم خودرو برقی خورشیدی دانشگاه تهران با مذاکره با مسئولین مسابقات تصمیم گرفت تا از مسابقات کناره‌گیری کند.

 دلیل اینکه غزال ایرانی 4 درمسابقات بین‌المللی استرالیا شرکت نکرد چیست؟

مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دلایل غیبت غزال ایرانی ۴ را در مسابقات بین‌المللی استرالیا اعلام کرد.

در متن اطلاعیه مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی آمده است: "مرکز طراحی و ساخت غزال ایرانی طی دو سال گذشته با تلاش و کوشش فراوان دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدیریت دانشکده‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی صنایع پردیس دانشکده‌های فنی و دانشکده طراحی صنعتی پردیس هنر دانشگاه تهران و با حمایت حامیان مالی، خودرو غزال ایرانی ۴ را با طراحی منحصر به فرد به شکل یک خودرو نزدیک به مدل‌های تجاری طراحی کرده و ساخته است.

تیم خودرو برقی خورشیدی دانشگاه تهران نیز با ۱۹ دانشجو برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ۲۰۱۷ به استرالیا اعزام شد. خودرو برقی خورشیدی غزال ایرانی ۴ از طریق مسیر هوایی در تاریخ ۱۵ شهریور توسط شرکت DHL به مقصد داروین استرالیا (محل شروع مسابقات) ارسال شد. شروع مسابقات نیز در تاریخ ۱۶ مهرماه و تست‌های مربوط به خودرو برای شرکت در این مسابقات از تاریخ ۱۲ مهرماه آغاز شد".

در این اطلاعیه تاکید شده است: "حمل خودرو به صورت هوایی به مقصد و انجام امور گمرکی همگی به طور معمول یک هفته تا ۱۰ روز حداکثر به طول می‌انجامد. خودرو با تأخیر زیاد در تاریخ ۲۲ شهریور به دوبی ارسال شد تا از آنجا به سیدنی و سپس به داروین حمل شود. محموله خودرو در دوبی مورد بازرسی پلیس امارات قرار گرفت که در اثر این بازرسی ناشیانه و به دلیل اینکه بسته‌بندی‌های اولیه باز و مجددا به شکل صحیحی بسته‌بندی نشده بودند، خودرو و متعلقات آن در طول مسیر تا استرالیا نیز متحمل صدمات زیادی شد. شرکت DHL مسئول این کار در دوبی بوده است".

بر اساس آنچه در این اطلاعیه عنوان شده است: "در تاریخ اول مهر ماه خودرو با پرواز امارات به سیدنی حمل شد و در تاریخ ۲ مهرماه به آنجا رسید. حمل خودرو به صورت زمینی تا داروین ۳ روز به طول انجامید، اما به سبب اینکه در فرودگاه دوبی بسته‌بندی خودرو و وسایل و متعلقات آن باز شده و مجدداً به صورت غیر اصولی بسته‌بندی شده بود مدارک ترخیص دارای اشکالات متعددی بود.

لذا زمان زیادی توسط تیم ترخیص مسابقات صرف امور گمرکی و خروج خودرو از قرنطینه استرالیا شد و در نهایت خودرو در روز جمعه ۱۴ مهرماه تحویل تیم داده شد که مشاهده شد بدنه خودرو در بخش‌های مختلف دچار آسیب شده و شیشه‌های آن در زمان بازرسی از جا کنده شده و ظاهرا چون مأمورین بازرسی اماراتی متوجه نشده بودند که درهای خودرو به صورت عمودی باز و بسته می‌شوند، سعی کرده بودند درها را به صورت افقی باز کنند و به همین دلیل لولاها صدمه خورده و علاوه بر آن داشبورد و کنسول جلو کاملا از جا کنده شده و بخش‌هایی از سیستم تعلیق نیز خسارت دیده بود.

بخش‌های دیگری مثل سلول‌های خورشیدی و وسایل دیگر خودرو که جداگانه بسته‌بندی شده بودند نیز تا روز دوشنبه ۱۷ مهرماه (یک روز پس از مسابقه) تحویل تیم نشدند. لذا با توجه به صدمات فراوانی که خودرو دیده بود و عدم دریافت قطعات و متعلقات مهم دیگر خودرو، تیم خودرو برقی خورشیدی دانشگاه تهران با مذاکره با مسئولین مسابقات تصمیم گرفت تا از مسابقات کناره‌گیری کند.

لازم به ذکر است که برای جبران خسارات وارده با شرکت DHL مذاکراتی در حال انجام است و پیگیری‌های حقوقی دنبال می‌شود".

منبع ایسنا


نظرات

  • چ.ch چ.ch (24 مهر 1396 ساعت 23:31)

    مجبوری درباره ی چیزی که نمیدونی نظر بدی
    این خودرو شاسی و پلت فرمش فیبرکربن هست (فک کنم اصن نمی دونی چی هست این فیبرکربن)
    بردش در حد خودرو های تسلا است

    این ماشینو چنتا دانشجو که با هزار زحمت تونستن یه اسپانسر پیدا کنن ساختن نباید توقع BMW I8 داشت ازشون
    ولی خییلی خییلی خودروی خوبی بود اونجوری که از نزدیک دیدم

  • ma ma (24 مهر 1396 ساعت 11:09)

    ماشین رو با چسب درست کردن خواستن دست بزنن کل ماشین ریخته!!!!