1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ایران در مسیر خودروساز شدن است

ایران در مسیر خودروساز شدن است

20 اردیبهشت 1396
  • 3

قرارداد طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در ایران امضا شد

قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در ایران در کنسرسیومی با مشارکت پنج طرف ایرانی و پنج طرف خارجی امضا شد.

 ایران در مسیر خودروساز شدن است

در این کنسرسیوم شرکتهای خارجی بنتلر آلمان، پانچ بلژیک، هیوندای پاورتک کره جنوبی، ماهله آلمان و پینین فارینا ایتالیا حضور دارند. گروه صنعتی ایران خودرو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن قطعه سازان طرفهای ایرانی این کنسرسیوم هستند.

طبق این قرارداد که صبح امروز با حضور نمایندگان تمام شرکت‌های داخلی و خارجی حاضر در این کنسرسیوم در گروه صنعتی ایران خودرو منعقد شد، ظرف ۱۰ سال ۲۳ مدل خودرو با برند داخلی بر روی پلت‌فرم طراحی شده در ایران تولید و عرضه خواهد شد.

منبع : ایسنا



نظرات

  • فساد فساد (20 اردیبهشت 1396 ساعت 23:23)

    خاک برسرتون که کپیم بلد نیستید ، با این طراح تو ایران پلت فرم باید بدید به خارجیها ، فقط مونده پلت فرم ، همه قطعات تولید میشه با کیفیت و همه چیزشو داریم فقط پلت فرم مونده ، این دلارها رو بریزید توی حلقوم خارجیها ، و بعد به ریشتون بخندند

  • امیرمحمد امیرمحمد (20 اردیبهشت 1396 ساعت 16:41)

    ازسال 1344 شروع به مونتاژخودرودرایران کردندالان هم سال1396 است ،عنقریب خودروی ایرانی 100در100 ساخت ایران سازندگان داخلی عرضه خوهاد شد. دوزاربده آش....

  • فرزاد فرزاد (20 اردیبهشت 1396 ساعت 15:33)

    صنعت خودروی ما دقیقا مثل فرار از دست عجوزه تو کابوس میمونه که هرچی میدویی، درجا میزنی و به هیچ جا نمیرسی! ولی مهم اینه که شاید میخوای پیشرفت کنی ولی عمرا نتونی!