1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قرارداد ایران خودرو با برند چینی پژو؟!

قرارداد ایران خودرو با برند چینی پژو؟!

31 مرداد 1395
  • 1

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است، گفت: کمیسیون صنایع صحت و سقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می کند.

حمیدرضا فولادگر در خصوص وجود ابهام و شائبه در مورد استفاده و قرارداد با برند چینی پژو، اظهار داشت: انعقاد قرارداد با برند چینی پژو نقض غرض است و سرمایه گذاری ها و مشارکت های خارجی زمانی مناسب و مفید بوده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم است، که منافع ملی در این قراردادها و سرمایه گذاری ها دیده شده باشد و منابع جدیدی به کشور اضافه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه قرارداد با پژو و استفاده از قطعات چینی محلی از اعراب ندارد، افزود: زمانی قرارداد با پژو مفید به فایده خواهد بود که شرکت های قطعه سازی و شرکت هایی که زیر ظرفیت فعالیت می کنند، فعال شوند و فناوری منتقل شود.

فولادگر ادامه داد: ایجاد بازار مصرف برای دیگران و اشباع بازار داخلی توسط خودروهای وارداتی بدون استفاده از ظرفیت ها چالش برانگیز است.

وی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون صنایع صحت و سقم استفاده از قطعات چینی در قرارداد جدید با پژو را بررسی می کند، یادآور شد: مجلس از بازوهای نظارتی خود برای ورود به قراردادهای جدید استفاده می کند، تا هر گونه شائبه ای رفع و منافع ملی حفظ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای تولیدات فعلی پژو از قطعات چینی استفاده می شود، تصریح کرد: مجلس معتقد است که باید از ظرفیت های خالی قطعه سازی داخلی استفاده کرد و با آن برخورد شود، اما اگر در قراردادهای جدید چنین اقدامی صورت بگیرد، فاجعه بار است.

منبع : خبرگزاری ایمنا



نظرات

  • کیومرث کیومرث (31 مرداد 1395 ساعت 14:20)

    نکته عجیبی است که خودرو ساز وطنی یا تولیدات خودش بی کیفیت است و یا شریک خارجی بی کیفیت را جستجو میکند. شاید هم مصداق این ضرب المثل باشد که:
    کور کور را پیدا می کند آب چاله را