1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. هیوندای i20 کرمان‌موتور؛ انتخاب محصول مناسب برای مونتاژ و تولید در ایران

هیوندای i20 کرمان‌موتور؛ انتخاب محصول مناسب برای مونتاژ و تولید در ایران

20 مرداد 1396
  • 3

پس از ورود نسل اول هیوندای i20 توسط آسان‌موتور در سال ۹۰ و سپس ارائه فیس‌لیفت این خودرو در سال ۹۳، همه تصور می‌کردند که در سال ۹۶ باید منتظر ورود نسل دوم این خودرو توسط آسان‌موتور و با قیمتی فراتر از۱۰۰ میلیون تومان باشند اما به‌جای آن امروز شاهد همکاری دوباره خودروسازی کرمان با هیوندای کره پس از پنج سال هستیم و این اتفاق با تولید i20 در کرمان‌موتور رقم خورد.

به این صورت ایران، سومین خط تولید i20 در جهان به‌شمار می‌رود که این امتیاز می‌تواند ایران را به مرکز صادرات i20 در خاورمیانه تبدیل کند چراکه دو خط تولید دیگر این خودرو در هند و ترکیه به ترتیب برای مناطق آسیای شرقی و اروپا این خودرو را تولید می‌کنند.

 هیوندای i20 کرمان‌موتور؛ انتخاب محصول مناسب برای مونتاژ و تولید در ایران

i20 در نسل جدید خود موفق شده است با الگوبرداری از فلسفه طراح جدید هیوندای تحت عنوان Fluidic Sculpture یا سنگ‌تراشی سیال، ظاهری مطابق سلیقه بازار اروپا خلق کند. از سوی دیگر این خودرو با ارائه فضای بیشتر در نسل جدید خود، بین هاچ‌بک‌های فول‌سایز، بیشترین فضا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین با کاهش ضریب آیرودینامیکی خودرو از ۰٫۳۲ به ۰٫۳۰ مصرف سوخت این خودرو نیز کاهش یافت.

وضع فعلی هیوندای i20 در بازار ایران

پس از سه ماه افزایش قیمتi20 به‌خاطر کم‌بودن تعداد سفارش برای این خودرو بالاخره، قیمت نسخه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار و کارخانه اندکی متعادل شد اما کرمان‌موتوربا افزایش قیمت پنج تاشش میلیون تومانی برای این خودرو موجب توقف شیب نزولی قیمت آن در بازار شد تا مشتریان این شرکت با افت سرمایه مواجه نشوند. اکنون قیمت بازار این خودرو کم‌کم به سوی نزدیک شدن به قیمت کارخانه پیش می‌رود. با توجه به نمودار قیمت بازار این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که این اختلاف به‌زودی به حداقل خود برسد و فاصله منطقی‌تر دو‌، سه میلیون تومانی بین قیمت بازار و قیمت کارخانه ایجاد شود.

 هیوندای i20 کرمان‌موتور؛ انتخاب محصول مناسب برای مونتاژ و تولید در ایران

باید از آی‌۲۰‌های کارکرده‌ استقبال کرد

در صورتی‌که دنبال خرید نسل جدید i20 با قیمتی مناسب هستید که افت قیمت اولیه را پشت‌سر گذاشته باشد بهترین پیشنهاد، خرید کارکرده این خودرو برای شماست. هیوندای i20 با کارکردهای ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر، قیمتی کمتر از ۹۰ میلیون تومان دارد. بنابراین این خودرو در نسخه‌های کم‌کارکرد ارزش خرید بالایی دارد و با توجه به اینکه قیمت نسل قبلی این خودرو در همین حدود قیمتی ارائه می‌شد، خریداران آن بسیار خوش‌شانس هستند. به‌علاوه این خودرو با توجه به شبکه خدمات پس از فروش گسترده کرمان‌موتور خدمات پس از فروش در دسترس‌تری را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

با این وجود پس از ورود نسل جدید i20 در بازار ایران با قیمت مونتاژی، نسل قبلی بازار مناسبی پیدا کرد و با در نظر گرفتن اینکه این خودرو در نسل نخست به‌صورت وارداتی و کیفیت مطلوب ارائه می‌شد، برخی خریداران به سمت خرید این خودرو رفته‌اند. این خودرو با کارکرد کمتر از ده‌هزار کیلومتر قیمتی برابر با نسخه‌های مونتاژ داخل دارد اما در صورتی‌که کارکرد این خودروها به بالای ۵۰ هزار کیلومتر برسد، بازه قیمتی به سمت حدود۸۰ میلیون‌تومان می‌رسد. همچنین i20 باظاهر اولیه که سال ۹۰ تا ۹۲ عرضه شد، با قیمتی حدود ۶۰ میلیون تومان و با کارکردهای بالای ۶۰ هزار کیلومتر قابل خریداری است.

مشخصات فنی هیوندای i20

 هیوندای i20 کرمان‌موتور؛ انتخاب محصول مناسب برای مونتاژ و تولید در ایران



نظرات

  • بلک ولف بلک ولف (21 مرداد 1396 ساعت 13:52)

    خاک تو سر ملتی که اینقد خنگن و آشغال میخرن به قیمت طلا

  • جواد جواد (20 مرداد 1396 ساعت 20:24)

    یعنی اینقدری که کرمانخودرو از هر کدوم از این i20 میخوره خود شرکت هیوندای نمیخوره !!!

    کاظم کاظم (21 مرداد 1396 ساعت 14:55)

    شک نکن که هیج جای دنیا اینقدر روی خودرو نمی خورن