1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. لیست شرکای خارجی احتمالی خودروسازان داخلی

لیست شرکای خارجی احتمالی خودروسازان داخلی

7 دی 1392
  • 1

شرکت‌های پژو، رنو، نیسان، کیا و فیات گزینه‌های اصلی حضور در ایران و همکاری با خودروسازان داخلی هستند.

بعد از توافقنامه ژنو و لغو رسمی تحریم‌ صنعت خودرو، بسیاری از خودروسازان خارجی از تمایل خود برای حضور در صنعت خودروی ایران خبر داده‌اند.

در این میان کارشناسان معتقدند که خودروسازان خارجی که در گذشته در صنعت خودروی ایران حضور داشته‌اند بیشترین شانس را برای آغاز مجدد همکاری‌ها در ایران دارند.

به گفته کارشناسان این شرکت‌ها با فرآیند‌های جاری در صنعت خودروی ایران آشنا بوده و می‌توانند به سرعت تولید در ایران را آغاز کنند.

در این شرایط با توجه به سوابق قبلی، شرکت‌های پژو، رنو، نیسان، کیا و فیات جزو اولین گزینه‌ها برای حضور در ایران هستند که اکثرا نیز مذاکرات خود با خودروسازان داخلی را آغاز کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که ایران خودرو در گام اول همکاری با رنو و پژو را از سر خواهد گرفت. پارس خودرو نیز محصولی از نیسان را مجددا تولید کرده و به تولید محصولات رنو ادامه خواهد داد.

شرکت سایپا نیز در چند سال اخیر مذاکرات زیادی را با شرکت کیا برای تولید خودروی سراتو داشته است که به نظر می‌رسد تولید آن به زودی آغاز خواهد شد.

شرکت فیات نیز در گذشته با همکاری شرکت بن رو خودروی فیات سینا را تولید می‌کرد که احتمالا با توجه به خرید بن رو توسط سایپا، با این شرکت همکاری خواهد کرد.

در همین راستا شنیده شده که مونتاژکاران چینی (کرمان خودرو و مدیران خودرو) نیز درصدد گسترش همکاری خود با خودروسازان خارجی هستند.


منبع ایسنا


نظرات

  • Ashkan Ashkan (10 دی 1392 ساعت 15:22)

    خط تولید پژو 405 و 206 و پارس را متوقف کنید و محصولات جدید پژو و رنو را جایگزین کنید بامدلهای 2014