1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. همکاری 8 خودروساز ژاپنی با هم

همکاری 8 خودروساز ژاپنی با هم

30 اردیبهشت 1393
  • 1

شرکت های خودروساز ژاپنی برای تولید موتورهای بهینه تر در بخش تحقیق و توسعه به دنبال همکاری مشترک هستند. معنی ضمنی آن این است که موتورهای درون سوز (احتراق داخلی) به این زودی ها از صحنه خارج نخواهد شد.

خودروسازان ژاپن می خواهند در قوای محرکه کم مصرف از بقیه خودروسازان جهان پیشی بگیرند به همین دلیل کنسرسیومی جدید برای نسل آینده ی خودروهای درون سوز (احتراق داخلی) تشکیل داده اند و هدف اصلی آنها بهبود 30 درصدی در مصرف سوخت (بنزین و گازوئیل) تا سال 2020 است.

دولت ژاپن هم به 8 خودروساز در ژاپن کمک خواهد کرد و برای این منظور 1 میلیارد ین (معادل 9.9 میلیون دلار) بودجه در نظر گرفته است. بقیه هزینه ها را 8 خودروساز ژاپنی تأمین خواهند کرد.

برای آن که تحقیق و توسعه در این زمینه به حرکت در آید، انجمن تحقیق در موتورهای درون سوز خودرو Research Association of Automotive Internal Combustion Engines معروف به AICE شکل گرفت. این انجمن منابع و بودجه های در نظر گرفته شده از سوی تویوتا، نیسان، هوندا، مزدا، میتسوبیشی، دایهاتسو، سوزوکی و صنایع سنگین فیجی (سازنده خودروهای سوبارو) را در یک جا گرد خواهد آورد.

اعضای این انجمن به طور مشترک روی بهتر شدن مصرف سوخت در موتورهای درون سوز به تحقیق می پردازند و هدف اصلی از گردهم آمدن در این تحقیقات، سرشکن کردن هزینه ها بین 8 خودروساز و صرفه جویی در سرمایه گذاری است. نتایج این تحقیق و توسعه در خدمت تولید خودرو به کار گرفته خواهد شد.

شکل گرفتن AICE به منزله آن است که فناوری های مصرف سوخت احتراق داخلی خودرو به این زودی ها کنار گذاشته نخواهد شد. و قرار بر این است که تمرکز فقط روی بنزین نباشد بلکه سوخت گازوئیل را هم شامل می شود.

از اهداف دیگر تحقیق و توسعه علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هم خواهد بود. این تحقیقات به دنبال بهینه کردن و کامل کردن چرخه های احتراق تمام ترکیبات سوخت است.

ریاست این مرکز را بر عهده کیجی اُهتسو Keiji Ohtsu مدیر تحقیق و توسعه هوندا از معاونت توسعه محصول این شرکت برعهده خواهد گرفت.




نظرات

  • تنبور تنبور (13 مهر 1393 ساعت 13:00)

    کاش با همکاری هم یه سوپر اسپورت بسازن. چی بشه