1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

17 فروردین 1396
  • 0

خودروی Luxing iStar نام یک LSEV (این کلمه مخفف Low Speed Electric Vehicle یا وسیلهٔ نقلیهٔ الکتریکی کم‌سرعت است) جدید چینی است که در نمایشگاه وسایل نقلیهٔ الکتریکی Jinan به نمایش درآمده است. این خودرو توسط شرکتی بنام Dezhou Luxing واقع در شهر دژو در استان شاندونگ ساخته شده است. واضح است که طراحی این خودروی کوچک الکتریکی چینی خصوصاً در قسمت جلو از محصولات مرسدس بنز به‌ویژه مدل‌های GLC و GLE کپی شده است اما مطمئناً این خودرو ساخت مرسدس نیست چراکه لوگوی ستارهٔ سه‌پر آن به سمت پایین است! بااین‌حال فرم جلوپنجره، سپر و چراغ‌های جلوی آن کاملاً آشنا هستند.

 کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

 کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

در قسمت جانبی اما Luxing iStar هیچ شباهتی به یک مرسدس بنز ندارد ولی با لبهٔ گلگیرهای مشکی‌رنگ، ریل‌های روی سقف و دستگیرهٔ درهای مشکی‌رنگ سعی شده نمایی قدرتمند به آن داده شود. در نمای عقبی نیز اوضاع متفاوت است چراکه این سازندهٔ کوچک چینی برای طراحی این بخش هم سراغ یکی دیگر از خودروسازان لوکس و معتبر دنیا این بار در قارهٔ آمریکا یعنی لینکلن رفته و کراس‌اوور MKX آن‌را مدنظر داشته است.

حال بپردازیم به مشخصات فنی این خودروی چینی. همان‌طور که گفته شد، Luxing iStar یک خودروی الکتریکی است اما در آن از باطری‌های اسیدی استفاده شده است! این باطری‌ها 72 ولت توان دارند که موتور الکتریکی 1.6 اسب بخاری آن‌را تغذیه می‌کنند. ادعا شده حداکثر سرعت این خودرو 45 کیلومتر در ساعت بوده و بُردی برابر با 150 کیلومتر دارد؛ بنابراین Luxing iStar از لحاظ اندازه و قدرت مشابه دیگر وسایل نقلیهٔ به نمایش درآمده در این نمایشگاه طراحی شده است.

 کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

این ماشین الکتریکی چینی در داخل هم کاملاً مشابه مرسدس بنز طراحی شده است به‌گونه‌ای که صفحه آمپر و خصوصاً دریچه‌های تهویهٔ آن بسیار به ساخته‌های مرسدس بنز شباهت دارند. یک دستهٔ قرمزرنگ بزرگ هم برای قطع جریان الکتریکی و درنتیجه خاموش کردن خودرو در قسمت پایینی قرار گرفته است. صفحه‌نمایش لمسی Luxing iStar هم واقعی بوده و 10 اینچی است. در این خودرو رادیو با ورودی کارت SD و پورت USB ارائه شده که می‌تواند فایل‌های MP3 و MP4 را پخش کند درحالی‌که به دوربین دید عقب هم مجهز است!

Luxing iStar خودروی جدیدی است و هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده است ولی در نمایشگاه گفته می‌شد که قیمتی در حدود 22 هزار یوآن معادل فقط 3200 دلار خواهد داشت که واقعاً قیمت ارزانی است.

 کپی غیر حرفه ای شرکت چینی از مرسدس بنز!

منبع : ایران جیب



نظرات