1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. خودروهایی که قیمت ندارند؛ پیکان 80 میلیونی!

خودروهایی که قیمت ندارند؛ پیکان 80 میلیونی!

13 شهریور 1396
  • 1

گاهی اوقات چشم مان به چیزهایی می‌افتد که ما را با خود به گذشته می‌برد؛ به آن سالهای دور کودکی و نوجوانی و جوانی. روزگاری بی بازگشت و فراموش نشدنی. همیشه چیزهایی هست که با دیدن شان ناخودآگاه آه می‌کشید و در عرض چند ثانیه، تمام روزهای بد و خوب گذشته به رنگ سیاه و سفید از جلوی چشمتان می‌گذرد. حکایت امروز ما هم همان اتفاقی است که ما را با خود به چند دهه‌ قبل برد.هنوز کاملا از جلوی ویترین بزرگ و شیشه‌ای نمایشگاه خودرو رد نشده بودم که در انبوهی از خودروهای لوکس و شاسی بلند مدل بالا، یک نوستالژی از دهه چهل نظرم را جلب کرد.آرام و بی صدا با کوله باری از خاطرات سالهای دور، گوشه‌ای پارک شده بود و همنوعان هیبریدی و لاکچری خود را نظاره می‌کرد. تا به خودم آمدم بی اختیار داخل مغازه بودم و روبروی میز مدیر نمایشگاه که او هم متوجه ذوق و شوق من از دیدن این خودرو شده بود.

خودروهایی که قیمت ندارند؛ پیکان 80 میلیونی!

بلافاصله قبل از هر سوالی از جانب من پیش‌دستی کرد و با خنده گفت: «این پیکان مدل 48 هست و فقط 3 هزار تا راه رفته. ضمنا کامل دور رنگه و90 درصد قطعاتش هم اصلیه. موتورش هم مثل ساعت کار می‌کنه؛ راستی سندش هم دست اوله”باورش کمی سخت بود که این پیکان بادمجونی رنگ، آنقدر تمیز و سر پا باشد، اما به گفته صاحبش اصلاً تصادف نداشته و حالا منتظر است تا یکی از کلکسیونرهای خودروهای قدیمی و کلاسیک به سراغش بیاید.

به گفته مدیر نمایشگاه این خودرو 80 میلیون تومان قیمت گذاری شده که البته این فقط قیمت پایه آن است و شاید این رقم در صورت وجود مشتریان متعدد، بالاتر هم برود.از او پرسیدم مگر امکان دارد این خودروی قدیمی با این قیمت عجیب، مشتری هم داشته باشد که بلافاصله گفت: «برخی از خودروهای اینچنینی اصلاً قیمت ندارند. فقط باید منتظر باشید تا طالب و عاشق واقعی این خودروها پیدا شوند. آن وقت می‌توانید با قیمتی دلخواه و البته معقول آنرا به فروش برسانید. ما هم برای فروختن آن عجله‌ای نداریم، چون کسانی که عاشق این قبیل خودروها هستند خودشان به سراغمان می‌آیند.”

این پیکان، پلاک ملی و برچسب معاینه فنی هم داشت و این یعنی بدون مشکل می‌توان با آن در شهر تردد کرد، اما به گفته مالک خودرو، چطور می‌توان این نوستالژی دهه چهل را هر روز در تهران چرخاند و سالم نگهش داشت. جای این خودروی قدیمی، همانجایی است که تاکنون توانسته اینچنین سالم و زیبا بماند و برای کلکسیونرها دلبری کند.بد نیست بدانید قبل از اینکه چیزی به نام پیکان درایران متولد و وارد خیابان‌ها شود، این خودرو مورد علاقه مردم انگلیس و استرالیا بود. تا اینکه نخستین دستگاه از پیکان 10و نیم صبح روز 23 اردیبهشت سال 1346 وارد خط تولید شد. داستان تولید پیکان که با زندگی روزمره بسیاری از ما ایرانیان عجیبن شده بود در نهایت در سال 1384 با تعطیلی همیشگی خط تولید به پایان رسید تا این خودروی نوستالژی برای همیشه در گوشه ذهن ما ماندگار شود.اتفاقی که برای پراید هم باید پیش بینی کرد.این خودرو هم در نیمه دوم سال آینده کنار گذاشته می‌شود و خط تولید آن به سایر خودروهای ارزان قیمت خواهد رسید.



نظرات

  • مردم مردم (15 شهریور 1396 ساعت 11:38)

    3 هزار تا راه رفته و کاملا دور رنگه !!!!! عجب بعد 90% قطعات هم مال خودشه ؟؟؟ 80 میلیون هم قیمتشه؟؟؟؟؟ مردم هم که خ . . . نمیفهمن آقای دلال ماشین.