1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال آینده

احتمال توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال آینده

3 خرداد 1396
  • 1

رییس سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی کرد تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۷ خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از ۵۲ به ۸۳ مورد ارتقاء و پلت‌فرم جدید را مدنظر قرار دهند، متوقف شود.

 احتمال توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال آینده

نیره پیروزبخت گفت‌ درمورد توقف خط تولید خودروهایی که نتوانند استاندارد خود را از ۵۲ به ۸۳ مورد تا دی ماه سال ۱۳۹۷ ارتقاء دهند، بیان کرد: برنامه تدوین شده برای ارتقای استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد تا دی ماه سال ۱۳۹۷ کاملا بررسی شده و اگر خودرویی نتواند تا آن زمان این مساله را رعایت کند خط تولید آن متوقف خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که مسوول تصمیم‌گیرنده در خصوص توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد در صورت عدم رعایت استانداردها تا آن موقع کیست؟ اظهار کرد: در مجموع ستاد سیاست‌گذاری خودرو مسوول تصمیم‌گیرنده در خصوص مسائل مرتبط با خودروهاست و ستاد مذکور در همین رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد تا اگر خودرویی نتواند استانداردهای مربوطه را تا زمان اعلام شده رعایت کند، خط تولید آن متوقف شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در ستاد سیاست‌گذاری خودرو مصوب شده که تا پایان سال ۱۳۹۷ استاندارد خودروها باید از ۵۲ به ۸۳ مورد افزایش یابد و اگر خودرویی نتواند آن را رعایت کند خط تولیدش متوقف خواهد شد.

پیروزبخت با اشاره به این‌که خودروسازی صنعت ساده‌ای نیست که بخواهیم در رابطه با آن به یکباره تصمیم‌گیری کنیم، گفت: صنعت خودروسازی صنعتی است که نمی‌توان شش ماهه یا یک ساله آن را دگرگون کرد و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های منطقی است. اگر به یاد داشته باشید زمانی که در دولت آقای خاتمی، آقای جهانگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت بود زمان زیادی طول کشید تا پیکان از رده خارج شود و برای توقف خط تولید پیکان نیز جشن برگزار شد.

وی با بیان این که کشور ما به تازگی برجام را پشت سر گذاشته و مسائل تحریم به تدریج در حال پشت سر گذاشته شدن است، عنوان کرد: پس از برجام به تازگی قراردادها در حال انعقاد است و مذاکرات مختلف به منظور سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. قطعا اگر بخواهیم خودرویی را از رده خارج کنیم باید جایگزین مناسب آن وجود داشته باشد، چرا که در غیر این صورت باید پاسخگو بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر این‌که باید در سال‌های تحریم به ویژه در مورد برخی سیاست‌ها و مقررات دیگر از جمله مقررات راهنمایی و رانندگی بازنگری‌هایی صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: بسیاری از خودروها که در سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اصطلاح خودروهای سبک و کوچک تلقی می‌شوند، در مسافت‌های ‌بین‌شهری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و در درون شهر با سرعت حداقلی حرکت می‌کنند. بنابراین توجه به این مساله از جمله تمهیداتی بود که می‌توانستیم طی دوره تحریم در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کنیم.

پس از تدوین افزایش استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد توسط سازمان ملی استاندارد در نهایت در ستاد سیاست‌گذاری خودرو که با حضور برخی نهادها از جمله وزارت صنعت، سازمان ملی استاندارد، خودروسازان، سازمان حمایت و ... برگزار می‌شود، مصوب شد که اگر تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۷ خودرویی نتواند تعداد استانداردهای مدنظر را از ۵۲ به ۸۳ مورد ارتقاء دهد خط تولید آن متوقف خواهد شد.

منبع : ایسنا



نظرات

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (3 خرداد 1396 ساعت 16:05)

    آره من هنوز تعجبم اینا چطور پیکان رو از دور خارج کردن!!!