1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. اولین نمونه‌های رنو کوئید به ایران وارد شدند

اولین نمونه‌های رنو کوئید به ایران وارد شدند

6 آبان 1395
  • 13

با توجه به برخی تصاویر منتشر شده، گویا هفته گذشته 2 دستگاه رنو کویید به یکی از شرکت های خودروسازی ایرانی آمده است.

با توجه به اطلاع رسانی منابع خبری هندی، اولین نمونه های کویید از هند برای تحقیق و پروژه تطبیق با بازار ایران به کشور آمده اند و قرار است فرایند بررسی آن آغاز شود. حال با توجه به تصاویر و برخی شنیده ها، سوالی پیش می آید که چرا کویید بر خلاف صحبت ها به جای ایران خودرو در جایی دیگر قرار دارد؟ البته که نمی توان از روی تصاویر به صورت قطعی گفت که این خودروها در محوطه سایپا هستند و شاید در بخشی از یک خودروسازی دیگر قرار داشته باشند.

پیمان کارگر، مدیر عامل شرکت رنو پارس، در کنفرانس مطبوعاتی خود به این طور در مورد ورود کویید به بازار ایران شرح داد: « برنامه تولید کویید مشابه سفارش برزیل را در ایران داریم و می خواهیم با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان آن را روانه بازار کنیم. همچنین کوییدی که در ایران ساخته می شود، مانند نسخه هندی نیست و استانداردهای ایران را رعایت می کند. به دنبال آن هستیم که کویید را با سه ستاره ایمنی Euro Ncap در ایران عرضه کنیم. »

حال شاید برای شما جای سوال باشد که چه طور رنو کویید ایران متفاوت از نسخه هندی است؟ و با توجه به رویکرد دوره ای خودروسازان، اعتماد به این صحبت کمی برایتان سخت باشد!

داستان از جایی شروع می شود که رنو کویید نسخه هند به مراکز تست تصادف جهانی می رود و نمی تواند ایمنی خود را ثبت کند. با توجه به اینکه کویید بر مبنا بازار هند طراحی شده بود و طبق استانداردهای آن کشور، وجود برخی امکانات مانند آینه بغل هم الزامی نیست، بدیهی است که خودرویی با فرایند ارزان سازی عرضه شده است. ولی از طرفی با توجه به برنامه گروه رنو جهت عرضه این خودرو در آمریکای جنوبی و برخی کشورهای آفریقا و حاشیه خلیج فارس، باید سطح ایمنی و تطابق کویید با استانداردهای حداقلی تغییر می کرد. لذا در نسخه برزیلی با ۱۳۰ کیلوگرم اضافه وزن و بهبود شاسی روبه رو هستیم که در آزمایش اولیه به مراتب قوی تر از نسخه هندی ظاهر شده است و در تست تصادف از روبه رو به صورت مقطعی موسسه Global Ncap، ستون A تا حد زیادی قوی ظاهر شده است. با توجه به مدارک منتشر شده از این تست می توان نتیجه گرفت که نسخه دو ایربگ کویید با شاسی تقویت شده می تواند در بخش صحت عملکرد سامانه های ایمنی امتیاز بیشتری را بگیرد و سطح سه ستاره ایمنی جهانی را بدست آورد و با امکانات ایمنی بالاتر، بهتر ظاهر شود.

 اولین رنو کویید به ایران وارد شد

شاید باز هم برای شما جای سوال باشد که در این شرایط، چرا باید نسخه هندی برای برخی آزمایش ها به ایران بیاید؟

پروژه کویید حاصل مرکز تحقیقات و فناوری رنو در هند است و به عبارت ساده، این هندی ها هستند که مالک اصلی این پروژه به حساب می آیند. بدیهی است که برای برخی تست های اولیه نسخه های آزمایشی از جانب خط تولید مرکزی به سایر مراکز تولید ارسال می شود و احتمالا این دو کویید، برای برخی آزمایش های فنی به ایران آمده اند و ما هم امیدواریم که در بحث ایمنی و شاسی، پای نسخه برزیلی به ایران باز شود.

با این تصاویر نمی توان به صورت قطعی کل پروژه کویید را در ایران تفسیر کرد و یا پیش داوری در خصوص آن داشت. ولی آن گونه که واضح است، در صورت صحت تصاویر، پروژه کویید با سرعت بیشتری در ایران فعالیت می کند و این نشان از حرکت نسبی رو به جلو در شرایط فعلی صنعت خودرو ایران است.

 اولین رنو کویید به ایران وارد شد

منبع:ایران جیب



نظرات

  • M M (6 دی 1395 ساعت 12:17)

    میگما بدیم مدیر ایران خودرو با اقوام با این ماشین برن سفر دور دنیا

  • عبدالله عبدالله (10 آبان 1395 ساعت 08:35)

    این ماشین تاریخ گذشته

  • مهدی مهدی (9 آبان 1395 ساعت 23:01)

    باید بین بد بدتر یکی رو انتخاب کنیم گزینه های روی میز ما چند ماشین از رده خارج با چند برابر قیمت واقعی این همه نخبه داریم موشک نقطه زن و ماهواره می فرستیم هوا هنوز باید چشامون دنبال مونتاژ خودرو باشه

  • فرهاد فرهاد (9 آبان 1395 ساعت 20:40)

    اگه به جای پرایداومده پس چرا 30 تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • TD.TOMAS TD.TOMAS (9 آبان 1395 ساعت 20:16)

    کویید کوچولو سلام. ناقلا اومدی با پرایدومون در بیفتی . ماشاالله تمام آپشن های پرایدومونو که با درجات خیلی بالاتری داری از جمله: تاریکی و ظلمات مطلق با جواز بی ستاره، نرمی بیش از حد برای پریدنِ آرام روح خلق، ستون های مجازی اما مرئی ، ....حتی میگن تو هند بدون آینه بغل سواری دادی. دمت گرم موفق باشی

  • میثم میثم (9 آبان 1395 ساعت 19:03)

    چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا باید اینو سوار شیم.

  • وحید وحید (9 آبان 1395 ساعت 12:44)

    اخه 30 میلیون بجای پراید ؟؟؟
    ممنون ازمدیران خدمتگزار

  • علی علی (9 آبان 1395 ساعت 10:50)

    هردم ازاین باغ گلی می رسد
    این خودروی بی کیفت را دیگه کجا دلمون بذاریم
    یه طرف دلم پرایده یه طرف دیگه پژو
    وسط دلم تیبا
    جانموند دیگه

  • Hossein Hossein (8 آبان 1395 ساعت 16:53)

    خوبه دیگه، حداقل نرم و راحت آدمو به کشتن میده!!! تازه با استاندارد اروپا و هند! دگه آدم چی میخواد، نا شکری نکنید دیگه!

  • مهدی مهدی (8 آبان 1395 ساعت 12:39)

    سلام خیلی ساده نگیرید قدرت کویید از پراید کمتر حدودا 20درصد و قیمت ان هم 40درصد گران تر قدرت کم قیمت 40درصد بیشتر!! ایمنی افتضاح است مگر واقعا 3ستاره واقعی استاندارد اروپا را بگیرد . چند وقت پیش در اروپا تست شد هیچ ستاره ایی در زمینه ایمنی نگرفت وبسیار بد بود
    به همین سود اوری زیاد ایران خودرو و سایپا هر دنبال کویید هستند و مطمن باشید از یک شیب معمولی هم بالا نمیرود نه قدرت خوب نه تداوم قدرت خوب نه ایمینی باید ابتدا اینها را حل کنند

  • قاسمی قاسمی (8 آبان 1395 ساعت 09:14)

    باسلام واحترام
    رنو کوئید بانسخه هندی وارد میشه . اما به قیمت اروپایی فروخته میشه . هم رونکوئید سوار شدی هم پول خوبی مدیران دلسوز******** . ایمنی که اصلا معنا نداره .
    مرگ و میر کمتر میشه . وتازه مگه میشه یه ماشین ارزون قیمت بیاد واین امکانات رو داشته باشه
    باید کم کم وبه مرور یه اپشن اضافه کنیم . یه پول اضافه بگیریم . تا بلاخره به اون قیمت سیر نشدنی *********خودرو سازی برسه

  • خوشبختی !! خوشبختی !! (7 آبان 1395 ساعت 13:27)

    من و این همه خوشبختی محاله محاله ... !

  • amin amin (6 آبان 1395 ساعت 14:29)

    با قیمت سی میلیون به نظر من با توجه به ابعاد بزرگتر از پراید و تیبا می تونه وفق باشه
    من چنتا از مقاله های سایت های معتبر جهانی رو دیدم. نسبت به قیمت تعریف کرده بودن مخصوصا نرمی