1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید 15 هزار ساندرو تا پایان امسال

تولید 15 هزار ساندرو تا پایان امسال

30 خرداد 1394
  • 0

مدیرعامل آذین خودرو از تولید 15 هزار دستگاه رنو ساندرو (B90 ) تا پایان سال 94 خبر داد.

رضا رضایی با اشاره به افزایش همکاری شرکت رنو با خودروسازان و قطعه سازان ایرانی، اظهار داشت: قرار است تا پایان سال جاری با همکاری شرکت رنو و پارس خودرو حدود 15 هزار دستگاه از خودروی رنو ساندرو ( B90 ) تولید شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست این خودرو با 40 درصد ساخت داخل تولید می‌شود، افزود: هم اکنون در تولید خودروی ال 90 به 70 درصد ساخت داخل دست پیدا کرده ایم که این رقم در آینده به 90 درصد خواهد رسید.

مدیر عامل آذین خودرو اضافه کرد: علاوه بر تولید B 90 سه خودروی دیگر در قالب CBU به بازار عرضه می شوند.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو پیش از این با اشاره به اینکه رنو در برنامه‌های جدید خود اعلام کرده که در آینده نزدیک تولید محصولات خود را در ایران افزایش داده و از ظرفیت‌های ایجاد شده در قطعه سازی کشور استفاده بهینه می کند، به تسنیم گفته بود: شرکت رنو چندین پروژه جدید را در دستور کار خود دارد بر همین اساس به زودی خط تولید محصولات جدید رنو از جمله B 90 ، U90 و ساندرو با وضع قرارداد با قطعه سازان آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که سطح همکاری های جدید رنو با شرکت های قطعه ساز داخلی به چه شکل خواهد بود، افزود:سیاست شرکت رنو توسعه ساخت داخل محصولات در ایران است و شرکت‌های قطعه ساز هم همکاری بیشتری با آنها خواهند داشت.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو اضافه کرد: در حال حاضر این شرکت تعداد زیادی شرکت تأمین کننده قطعه در کشور دارد که براساس استانداردهایی تعریف شده رنو فعالیت می کنند. البته از رنو خواسته‌ایم تا شبکه‌های تأمین کننده قطعه خود در ایران را در شبکه جهانی رنو قرار دهد تا از ظرفیت این شرکت ها در خارج از کشور هم استفاده شود.

 تولید 15 هزار ساندرو تا پایان امسال

 تولید 15 هزار ساندرو تا پایان امسال



نظرات